Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wiemy, kiedy dla mieszkańców Wzgórz Krzesławickich zakończy się tramwajowa udręka. Pasażerowie będą mieli też bliżej do urzędu pracy

Marcin Banasik
Marcin Banasik
Przebudowana linia tramwajowa przed budynkiem Grodzkiego Urzędu Pracy
Przebudowana linia tramwajowa przed budynkiem Grodzkiego Urzędu Pracy Marcin Banasik
W maju mieszkańcy Wzgórz Krzesławickich będą mogli dojechać tramwajem po przebudowanej linii do przystanku Elektromontaż, a pod koniec października przed Wszystkimi Świętymi tramwaj dojedzie do przystanku Jarzębiny. Tak planuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Pierwotnie tramwaje miały tam dojechać w ubiegłym roku na 1 listopada. Zmieniona trasa tramwaju sprawi, ze petenci Grodzkiego Urzędu Pracy przy ul. Wąwozowej podróżujący tramwajem będą mieli bliżej do placówki.

Bliżej do urzędu pracy

Wcześniej osoby, które chciały dostać się do urzędu pracy musiały wysiąść na przystanku Wiadukty i dojść do palcówki kilkaset metrów. Teraz przystanek będzie o wiele bliżej.

Przebudowa linii tramwajowej obejmuje odcinek od przystanku Wańkowicza. Dalej linie rozdzielą się, jedna poprowadzi do Elektromontażu, a druga w kierunku budowanej pętli autobusowo-tramwajowej przy cmentarzu Grębałowskim.

Przebudowa pętli tramwajowej wiąże się z budową trasy S7 i przebudową ulicy Kocmyrzowskiej. Opóźnienie podciągnięciem linii tramwajowej do przystanka Jarzębiny wynika z decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.

- Decyzję ZRID otrzymaliśmy dopiero 29 sierpnia, choć pierwotne założenia były takie, że zostanie wydana najpóźniej w kwietniu. Z powodu tego opóźnienia dopiero od 14 września wykonawca robót mógł ruszyć z pracami. Rozpoczęto prace od wycinki drzew, rozebrane zostało torowisko tramwajowe, a teraz rusza z przebudowa instalacji podziemnych m.in. sieci gazowej i mpec. Dojazd do przystanku tramwajowego Darwina będzie możliwy najwcześniej na przełomie pierwszego i drugiego kwartału przyszłego roku – mówił w listopadzie ubiegłego roku Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie.

Teraz okazuje się, że do Darwina i Jarzębiny dojedziemy dopiero pod koniec października, a do elektromontaży w maju.

Przebudowa Kocmyrzowskiej

Tuż obok przebudowywana jest ul. Kocmyrzowska. Przypomnijmy, że kontrakt polegający na rozbudowie tej drogi na odcinku od węzła Grębałów do ul. Bukszpanowej, modernizacji torowiska, przebudowie i powiększeniu pętli tramwajowej, a także budowie i przebudowie infrastruktury sieci podziemnych realizowany jest na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Kraków na podstawie porozumienia z Gminą Miejską Kraków podpisanego w lipcu 2021 roku. Wartość kontraktu z wykonawcą, firmą Gulermak wynosi 55,72 mln zł.

Fragment czwartej obwodnicy drogowej miast

Ulica Kocmyrzowska zapewnia połączenie pomiędzy już rozbudowaną drogą wojewódzką nr 776 w gminie Kocmyrzów-Luborzyca, a aktualnie budowaną drogą ekspresową S7, która stanowić będzie fragment czwartej obwodnicy drogowej miasta. Tym samym jest ważnym elementem podstawowego układu drogowego w północno-wschodniej części miasta, istotnym również w sieci drogowej województwa. W związku z tym od wielu lat planowana była jej rozbudowa na odcinku od węzła Grębałów na wschodniej obwodnicy do dwupasmowej drogi wojewódzkiej w miejscowości Prusy.

Ranking cen mieszkań krakowskich dzielnic. Zobacz na kolejnych slajdach >>>

Kraków. Najdroższe i najtańsze mieszkania. Ranking dzielnic ...

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska