Media bez wyboru. Ogólnopolski strajk mediów
Akcja "Media bez wyboru" to odpowiedź mediów na projekt ustawy, który ma przynieść podatek od reklam. W tym miejscu przypomnieć należy, że wpływy mediów to głównie reklamy. Bez wpływów z reklam części mediów grozi:
- duże osłabienie,
- niektórym nawet likwidacja.
"TVP NAJCHĘTNIEJ OGLĄDANĄ STACJĄ"
INTERNAUCI KOMENTUJĄ AKCJĘ "MEDIA BEZ WYBORU"
Podatek od reklamy internetowej i reklamy konwencjonalnej, w myśl projektu ustawy, ma zasilać m.in:
- Narodowy Fundusz Zdrowia,
- Narodowy Fundusz Ochrony Zabytków,
- zapowiadany Fundusz Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów.
Jak podkreślają przedstawiciele mediów zrzeszonych w akcji podatek od reklam to: haracz, uderzający w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, sport oraz media.
Nowa "składka" wprowadzana jest pod pretekstem epidemii koronawirusa.
Jak internauci komentują 10 luty i akcję mediów? Punktują media publiczne - w tym TVP, która ich zdaniem, o finansowanie specjalnie nie musi się martwić. Najlepsze z nich zobaczysz w galerii zdjęć.
