https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Od soboty kursuje Tramwaj Plus (FILM)

Marcin Torz
13 minut potrzebuje nowa wrocławska linia tramwajowa 33 Plus na dotarcie z pętli przy Stadionie Olimpijskim na ulicę Wierzbową, obok placu Dominikańskiego. To pierwsza linia kursującego od soboty po Wrocławiu Tramwaju Plus. Niestety, wbrew zapowiedziom, zatrzymuje się on na światłach...

Zobacz całą trasę Tramwaju Plus z kabiny motorniczego

Jak na razie, z zapowiadanego wielkiego przyspieszenia nic nie wyszło. Tramwaj Plus jeździ tylo o minutę szybciej, niż zlikwidowana linia 12 kursująca dotąd na tej samej trasie. Urzędnicy twierdzą, że to na razie pilotaż, dlatego też nie można jeszcze oczekiwać po szybkim tramwaju cudów. I rzeczywiście.

Ale wrocławianie nowym pojazdem i tak są zachwyceni. - Jadę już piąty raz, bo po prostu bardzo mi się podoba - mówiła Alicja Długoszewska, wrocławianka z Karłowic, którą spotkaliśmy w wagonie linii 33Plus.

Pasażerowie chwalą nie tyle czas przejazdu, co komfort. Są nowe, wygodne siedzenia (rozstawione w obu kierunkach), miejsca na rowery, no i klimatyzacja. - Ta włącza się automatycznie, gdy w środku robi się gorąco - powiedział nam motorniczy, Jan Piontek.

Jan Piontek Tramwaj Plus też chwali. - Świetnie się prowadzi, że to nowoczesny pojazd po prostu się czuje.

Motorniczy na każdym końcowym przystanku wychodzi i czyści szmatką karoserię. - Żeby było na błysk - uśmiecha się.

Przypomnijmy, że we Wrocławiu nie działa jeszcze tzw. system inteligentnego transportu, który na skrzyżowaniach ma włączać Plusom zielone światło. Ale gdy my jechaliśmy linią 33 Plus, na światłach stanęliśmy tylko dwa razy: na pl. Społecznym (wtedy tramwaj ustępował przejeżdżającym samochodom) i przed rondem Reagana (wjeżdżały na nie inne pojazdy MPK).

Tramwaj Plus ma docelowo jeździć spod Olimpijskiego na Pilczyce. Druga linia pojedzie od Gaju na Kozanów oraz stadion na Pilczycach. Tak będzie w marcu przyszłego roku.

Zobacz też:
Sępolno nie chce likwidacji tramwaju nr 12
Tędy pojedzie Tramwaj Plus

Komentarze 37

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
kuma
To ma być szybki tramwaj? On jest mega wolny. A jeszcze jak jedzie razem z samochodami to to jest bez sensu. Szybki tramwaj powinien jeździć po własnym wydzielonym torowisku inaczej to nie ma sensu. No a ta predkość to normalnie zabójcza, az przystanku nie da się zauważyć hahaha
g
grochu
piszesz, że zabrali jedną linię - ale czy wcześniej tramwajów na sępolno było za dużo? nie było chętnych do jeżdżenia nimi? czy może jeździły za często?
to, że w jednym miejscu miasta (maślice) jest komunikacyjna tragedia, nie oznacza, że należy niszczyć komunikację tam, gdzie działa ona całkiem sprawnie (a weź pod uwagę, że część ludzi kupuje mieszkania w danej okolicy właśnie dlatego, że jest sprawna komunikacja)
z
z8k
Ile tego metra można zbudować za te pieniądze? 5?
W
Wrocek
Ciekawe o ile podrożeją bilety MPK o 50%? Czy wiecej?
A
AGA
I jak niby ten tramwaj może szybko jechać, jeśli tory nie są wydzielone i auta je zastawią bez problemu?
b
bzyku
Kiedy to było kręcone , że takie pustki na ulicach?? Niemal codzienie przejazd przez Grunwald zajmuje mi pół godziny ok 12-13 godziny a tu pustki? I też po słońcu widać, że to w południe kręcone!
J
Jonka
***transportnews- ale czy to chodzi o pętlę na Pilczycach przy Lotniczej czy pętlę na Pilczycach ale przy stadionie? W sumie, to własnie przy stadionie nie ma petli (ale tory już są).
p
ppp
A z tej "dwu-kierunkowości" to został jak na razie tylko mit bo motorniczy na Wierzbowej wykorzystuje drugą kabinę tylko do cofania gdzie ponownie przechodzi do pierwszej kabiny by kontynuować jazdę w kierunku przeciwnym, o tym nikt nie wspomniał (większość nowszego taboru w MPK już dawno posiada z tyłu wagonu tzw.cofacz).
w
wieszcz
Tramwaj Plus - jak widać na filmie - potrzebował 15 min. i 42 sek. na pokonanie trasy z ul. Wierzbowej na przystanek Stadion Olimpijski. I to w sobotę, przy znikomej liczbie pasażerów wsiadających na przystankach, co też widać na filmie. W dzień powszedni, zwłaszcza w szczycie, ten czas jeszcze się wydłuży. Co więc robi największy wśród dziennikarzy fan Tramwaju Plus? A no podaje wzięty z sufitu czas przejazdu tramwaju w przeciwną stronę; już nie filmowanego. Co to ze Stadionu Olimpijskiego na Wierzbową jechał prędzej bo było z górki, czy nie zatrzymywał się na przystankach?
t
transportnews
"Tramwaj Plus ma docelowo jeździć spod Olimpijskiego na Pilczyce." -- to po co kupowaliśmy na tą linię 19T, jak można było taki sam model, jaki kursuje na linia 6 i 7? Dwukierunkowość na tej trasie nigdy nie zostanie wykorzystana.
D
Damik
pojedzie spod pustego stadionu....
i
iloraz
Dokładnie. Nic wam się nie podoba, a pewnie nie jechaliście. W Tramwaju są high class. Nikt wam chyba nie dogodzi. Przypomnijscie sobie złomy konstale. Jeszcze miesiąc temu jeździły, zamiast plusów. Ludzie, ogranijcie się, bo żal....
z
z własnej woli
przestancie narzekac, mamy nowczesny tramwaj i cieszmy sie z tego. W srodku sa b. wygodne fotele, szerokie, z fajnym obiciem. Do tego jest estetycznie. Zachod, a nie jakas wiocha!
b
boodex
Ostatni tramwaj odjeżdża z pl. Dominikańskiego przed godz. 22.!
To co najmniej pół godziny za wcześnie...
T
Tomek
[cyt]
Wzorowy "myk psychologiczny" to likwidacja "dwunastki" - pozbawienie mieszkańców dużego osiedla
[/cyt]

Dużego? Sępolno+Biskupin+Dąbie+Zalesie to ok. 22tys. ludzi, czyli jak jeden Kozanów czy Nowy Dwór. Pomyśl teraz, że to 22tys. dzielimy na te 4 osiedla. I teraz - czy rzeczywiście to tak dużo ludzi? Jak liczba tych ludzi ma się do ogólnej liczby Wrocławian?

Podpowiem: to będzie mały ułamek... Mały ułamek Wrocławia straci jedną linię - straszne. A to, że mają jeszcze inne linie tramwajowe oraz autobusowe to już przemilczyli wszędzie gdzie się da..

W takim razie Wojszyce czy Maślice też powinny się dorobić kilku linii.. Skoro tyle linii dla Sępolna jest za mało, to dlaczego dla innych to ma być dużo?
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska