Pierwszy kurs linii muzealnej nr 0 został zaplanowany na 10.30. Tramwaj wyruszy z Muzeum Inżynierii Miejskiej. Pasażerowie pojadą ulicami: Starowiślną, koło Poczty Głównej, Basztową, Piłsudskiego do Cichego Kącika. Stamtąd tramwaje wrócą przez ul. Basztową i Westerplatte do Muzeum Inżynierii Miejskiej.
To podstawowa trasa linii. Została opracowana także trasa wariantowa do Nowej Huty, a konkretnie do pętli przy kopcu Wandy. Blisko 50-minutowa podróż rozpoczynać się będzie przy Muzeum Inżynierii Miejskiej, następnie tramwaje pojadą ulicami: Starowiślną, Franciszkańską, Straszewskiego, Podwale, Basztową, Lubicz, Mogilską, al. Jana Pawła II, al. Solidarności i do kopca Wandy.
Podczas wycieczki do Nowej Huty o mijanych po drodze zabytkowych obiektach będzie opowiadał przewodnik. Przy kopcu przewidziana jest przerwa pozwalająca na jego zwiedzanie (to najstarszy tego typu obiekt w Krakowie).
Linia obsługiwana wagonami z różnych okresów począwszy od najstarszego wagonu silnikowego typu SN1 z 1912 roku, poprzez wagony typu LH, SN2, N, 102N, a skończywszy na tramwaju 102Na, wyprodukowanym w 1970 roku.
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+