https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zakończyła się budowa łącznicy w Suchej Beskidzkiej

Piotr Rąpalski
Zakończyły się wszystkie inwestycje związane z budową łącznicy kolejowej w Suchej Beskidzkiej, która skróci podróż do Zakopanego o kwadrans. Jednocześnie poprawi komfort i bezpieczeństwo komunikacji z regionie. Inwestycję, o wartości blisko 27 mln zł, na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych zrealizowała firma Skanska.

W ramach zadania powstało nowe torowisko oraz przystanek kolejowy na wysokości placu targowego i ogródków działkowych. Na rzece Stryszawce zbudowano nowy most i nasypy wzmocnione murami oporowymi. Inwestycja objęła także montaż rozjazdów, urządzeń sterowania ruchem kolejowym i teletechnicznych.

Centrum skomunikowane

W centrum miasta powstał nowy przystanek - Sucha Beskidzka Zamek. - Zbudowaliśmy dwustumetrowy peron, który wyposażyliśmy w oświetlenie, oznakowanie, tablice informacyjne oraz windy. Obok powstał parking. To podniesie komfort obsługi podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. – informuje Mirosław Matras, menadżer projektu, Oddział Kolejowy Skanska.

Bezpieczniej

Projekt obejmował także przebudowę czterech przejazdów kolejowo-drogowych w Suchej Beskidzkiej (na liniach nr 97 i nr 98). - Dzięki zamontowaniu nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym (ul. Zamkowa, Piłsudskiego, Beniowskiego), a także wykonaniu trwalszych, gumowych nawierzchni na przejazdach (ul. Zamkowa i ul. Piłsudskiego) wzrośnie poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym samochodowym i pieszym – zaznacza Dorota Szalacha, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Alternatywa dla „zakopianki”?

Łącznica kolejowa w Suchej Beskidzkiej skróci czas podróży do stolicy Tatr o piętnaście minut. A będzie jeszcze szybciej. Dzięki budowanej drugiej łącznicy - między przystankami Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki, podróżni zyskają kolejny kwadrans.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Przystanek Sucha Beskidzka Zamek powinien mieć trzy perony , po jednym na każdej linii .
Ponadto zamiast mijanki Nowe Skawice od mostu nad zbiornikiem Świnna / Poręba do łącznicy a jeszcze lepiej do Makowa Podhalańskiego powinien być dobudowany drugi tor ( mijanka aktywna ) . Widać brak wizji w PKP PLK .
j
jankes
Przetarg i wybór wykonawcy nastąpił jeszcze w 2014r. ... kolega Hutnik by się nie ośmieszał
p
ppyc
Przecież inwestycja się zaczęła jeszcze za czasów poprzedniego rządu :)
H
Hutnik
Co by nie powiedzieć to państwo działa. Te PISiory radzą sobie całkiem, całkiem.
m
malek
To bardzo dobrze, ale planowana jest przecież budowa linii Podłęże-Piekiełko, która ma skrócić czas przejazdu pociągu na trasie Kraków-Zakopane do mniej niż dwóch godzin. Z Mszany Dolnej do Krakowa przejazd ma trwać 45 minut, a z Nowego Sącza godzinę. Mam nadzieję, że ta inwestycja nie została wykreślona.
A
Adam
Dwie godziny to wciąż zbyt dużo. Samochodem dam się dojechać szybciej (o ile oczywiście nie ma korków). Aby pociąg stanowił alternatywę dla samochodu musiałby dojeżdżać w 1,5h al najlepiej w 1h (bo przecież trzeba jeszcze dojechać na PKP). To ostatnie nie jest takie niemożliwe, w końcu to tylko ok. 100 kilometrów.
y
yale
Nawet przy czasie 2h pociągiem Zakopianka będzie zakorkowana tak samo jak teraz, a może jeszcze bardziej. Polacy uwielbiają jazde samochodem, bo teraz samochód to więcej niż dom.
K
Krakus
Oby!
D
Darek
Gdzie nam do przedwojennej kolei.
r
r
Ciekawe czy podbija czas Luxtorpedy z lat trzydziestych XX wieku.
G
Gość
A właśnie ostatnio tamtędy przejeżdżałem i zastanawiałem się kiedy skończą - bo wyglądało jakby już była niemal gotowa... Fajna sprawa, razem z łącznicą w Krakowie spokojnie odzyska się nawet ze 40 minut (jak wziąć pod uwagę składy w których trzeba przełączyć lokomotywę). Jeszcze tak kilka fajnych zmian i gdyby czas podróży Kraków-Zakopane zbliżył się do 2 godzin to Zakopianka będzie świecić pustkami.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska