FLESZ - Polacy łatwiej i szybciej będą mogli się zaszczepić
"Za 5 lat (czy tam ileś) chciałbym zebrać 1MLN USD własnej kasy i otworzyć projekt, do którego mogliby zgłaszać się naukowcy z całej Polski, i przeznaczyć te pieniądze na rozwój nauki i ich technologii, które mogą zrewolucjonizować świat - zadeklarował youtuber Karol "Friz" Wiśniewski.
Krakowianin zadebiutował na YouTube w 2010 roku, publikując na swoim kanale relacje z gry w pokemony czy Minecrafta, z czasem, oprócz treści gamingowych, na jego kanale pojawiły się materiały lifestylowe, głównie popularne "pranki”.
W 2018 roku "Friz" zamieszkał ze swoimi przyjaciółmi Mateuszem Trąbką (Tromba) i Łukaszem Wojtycą (Wujek Łuki) w luksusowym, wartym 5 mln zł domu, a na jego kanale pojawiły się relacje z ich codziennego wspólnego życia - tak narodził się projekt Ekipa.
Z czasem do Ekipy dołączyli kolejni członkowie, m.in. Weronika Sowa (Wersow) - dziewczyna Friza, Marta Błoch (Murcix), Mikołaj Magdziarz (Mixer), który opuścił już projekt, Kamil Chwastek (Poczciwy Krzychu), Jakub Patecki (Patec Wariatec), Maria Ryskala (Marcysia) - dziewczyna Tromby i Kasia Bożek - dziewczyna Wujka Łukiego.
Na czym zarabia Friz?
Dziś mieszkańcy domu Ekipy to jedne z największych gwiazd polskiego Youtube`a. Na relacjonowaniu luksusowego życia zarabiają krocie, szacuje się, że na wyświetleniach reklam przed filmami na YouTube Ekipa może zarabiać kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie.
Kanał Karola Wiśniewskiego na YouTube ma dziś blisko 5 milionów subskrypcji, a konto na Instagramie obserwuje 2,8 miliona osób - w polskich mediach społecznościowych to bardzo wysokie wskaźniki.
Na początku marca do sieci trafiła piosenka Ekipy - „3KIPA”, bijąca rekordy popularności.
"Friz" i przyjaciele angażują się w kolejne produkcje, m.in. w sierpniu 2019 roku powstał sklep internetowy "EKIPATONSI", w którym można kupić gadżety związane z Ekipą. Ale "Friz" i jego Ekipa zarabiają głównie na kontraktach reklamach.
W ostatnich tygodniach do sklepów trafiły lody firmy Koral firmowane przez "Friza". Lody „Ekipa” w dwóch smakach: cytrynowym i truskawkowym z polewą o smaku gumy balonowej ze strzelającym cukrem okazały się wielkim hitem. W mediach społecznościowych powstają kolejne grupy, gdzie młodzież dzieli się informacjami m.in.: na temat dostępności lodów.
- To jest coś nieprawdopodobnego, oczywiście z wielkim optymizmem i nadziejami opracowywaliśmy i wprowadziliśmy ten projekt na rynek, ale takiego arcyogromnego zainteresowania chyba nikt z nas się nie spodziewał - mówił w rozmowie z Handel Extra Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu PPL Koral. - Lody Ekipa stanowią przykład na kompletność produktu zarówno w sferze sprzedażowej jak i marketingowej. Są one maksymalnie dopracowane pod względem smaków, formy, ceny, dodatków czy też działań handlowo-reklamowych.
"Friz" nie poprzestaje na tych działaniach, myśli także o produkcji gier. Aby zrealizować ten pomysł Karol Wiśniewski i jego Ekipa wchodzą na giełdę. Spółka Ekipy połączy się z notowanym na GPW Beskidzkim Biurem Inwestycyjnym SA (BBA), w lutym 2021 roku podpisany został list intencyjny w sprawie połączenia i wstępnych warunków współpracy.
- Krakowskie absurdy budowlane. Deweloper płakał, jak to wymyślał
- Najdroższe psy. Oto rasy, za które trzeba zapłacić najwięcej
- Drewniane domki do kupienia w Małopolsce do 200 tys.
- Miss Małopolski. One walczą o sławę i koronę miss!
- Centrum Krakowa czeka rewolucja. Planują ulice, ogrody i park kolejowy z rowerostradą
- Termy z basenem na stadionie Wisły są już gotowe. Byliśmy w środku
