https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zbudują dwa ronda na wjeździe do Zakopanego. GDDKiA wybrało wykonawcę prac

Łukasz Bobek
Nowe ronda mają powstać na Ustupie w Zakopanem
Nowe ronda mają powstać na Ustupie w Zakopanem Google maps
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała firmę, która wybuduje dwa ronda w Zakopanem - na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 47 z ul. Ustup i ul. Wojdyły. Koszt prac to prawie 10,4 mln zł.

Do przetargu wpłynęły trzy oferty. Najkorzystniejszą złożyło Podhalańskie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Nowego Targu. - Pozostali oferenci mają 5 dni na złożenie ewentualnego odwołania. Jeżeli żadne nie wpłynie, to po przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania robót będziemy mogli podpisać umowę – informuje Kacper Michna z krakowskiego oddziału GDDKiA.

Poprawa płynności ruchu w Zakopanem

Każdego dnia do Zakopanego wjeżdża przez DK47 średnio prawie 21 tysięcy pojazdów. Tak wskazują wyniki Generalnego Pomiaru Ruchu przeprowadzonego w latach 2020-2021. Jest to wartość średnia, która zdecydowanie rośnie w sezonie turystycznym. Duże natężenie ruchu w tym miejscu utrudnia wjazd na drogę krajową z dróg gminnych - ul. Wojdyły i ul. Ustup. Sytuację poprawi budowa dwóch rond. 

- Pierwsze rondo, jadąc od strony Nowego Targu, zbudujemy na skrzyżowaniu DK47 (ul. Kasprowicza) z ul. Wojdyły. Będzie ono turbinowe, co pozwoli na płynny przejazd w trzech kierunkach - do centrum Zakopanego, do Poronina i na Olczę. Na rondzie będą też dwa zjazdy indywidualne, pozwalające na włączenie się do ruchu mieszkańców okolicznych posesji – mówi Kacper Michna.

Drugie rondo powstanie 50 m dalej, na skrzyżowaniu ul. Kasprowicza z ul. Ustup. Dzięki jego budowie poprawi się połączenie drogi krajowej z Ustupem i Harendą.  

W ramach inwestycji powstaną trzy przejścia dla pieszych – dwa na ul. Kasprowicza, po jednym przed każdym z rond. Trzecie będzie zlokalizowane w miejscu obecnego na ul. Ustup. Po północnej stronie DK47 powstanie chodnik. - Przebudujemy infrastrukturę techniczną i zatoki autobusowe, zbudujemy też nowe oświetlenie i odwodnienie. Na realizację inwestycji wykonawca będzie miał maksymalnie 12 miesięcy, nie licząc przerw zimowych – dodaje Kacper Michna.
 
Współpraca samorządu i GDDKiA

Projekt budowy nowych rond przygotowało Miasto Zakopane. Gmina również wystąpiła z wnioskiem o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Wojewoda Małopolski wydał zezwolenie 25 lipca 2023 roku. Inwestycja finansowana jest z budżetu państwa. 
 
Rondo na Spyrkówce

Jesienią ubiegłego roku rozpoczęły się prace przy budowie innego ronda na DK47 w Zakopanem, na skrzyżowaniu z ul. Spyrkówka. Konstrukcja ronda jest już gotowa. Planowany termin zakończenia tej inwestycji to kwiecień 2024 roku.

Budowa oczyszczalni ścieków w Białce Tatrzańskiej

Białka Tatrzańska doczeka się kanalizacji. Budują oczyszczal...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

x
xx
Czekamy na Obwodnice Centrum Zakopanego
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska