https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zlikwidowali stację Wieliczka Rynek. Ludzie idą po torach

A. Agaciak, A. Maciejowski
Podróżni w takich warunkach szli wczoraj ze stacji Wieliczka do centrum miasta
Podróżni w takich warunkach szli wczoraj ze stacji Wieliczka do centrum miasta Adam Wojnar
Turyści i podróżni, którzy wczoraj wybrali się koleją do Wieliczki, nie kryli zaskoczenia. Pociąg, który jeszcze w ubiegłym tygodniu dowoził ich do centrum miasteczka, zatrzymał się dwa kilometry wcześniej, na starej stacji kolejowej Wieliczka. Powodem jest rozpoczynająca się przebudowa kolejowych przystanków i torowisk.

Czytaj także: Na Facebooku kierowcy bojkotują drogie paliwo

Podróżni muszą teraz przejść piechotą prawie dwa kilometry do Rynku albo przesiąść się do busa lub MPK. - Chodzimy po zerwanych kostkach chodnikowych lub po torach. To oburzające - denerwowali się ludzie wysiadający wczoraj z pociągu.

Magdalena Golonka z Urzędu Miasta i Gminy w Wieliczce poinformowała, że zlikwidowane zostały także kasy biletowe na stacji Wieliczka Rynek. Teraz bilet można kupić tylko u konduktora. Jak zapewniają przedstawiciele kolei, po remoncie zmieni się wszystko. Stacja końcowa zostanie otwarta za pół roku, ale w innym miejscu - przy dawnym parkingu PKS, koło kopalni soli. Powstanie także wygodne dojście do ul. Mickiewicza i parkingu.

Podniesiona ma być też prędkość maksymalna torowiska z 20 do 70 km na godzinę. Na stacjach Wieliczka i Wieliczka Kopalnia zamontowane zostaną zegary, megafony oraz tablice elektroniczne informujące o przyjazdach i odjazdach pociągów. Między stacją Kraków-Bieżanów a Wieliczka pojawi się też zupełnie nowy przystanek Bogucice.

- W miejscu likwidowanego dziś torowiska przy stacji Wieliczka Rynek władze miasta planują stworzenie alei spacerowej - mówi Magdalena Golonka. - Termin zakończenia inwestycji to koniec maja 2012 roku.
Problem jednak w tym, że do tego czasu turyści i mieszkańcy Wieliczki muszą korzystać ze starej stacji, na której brakuje kas biletowych, ubikacji, ławek, a chodniki prowadzące na perony są zerwane. - Bardzo łatwo się przewrócić, a o prowadzeniu walizki nie ma nawet mowy - skarżą się podróżni.

Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK, zapewnia, że przedstawiciele spółki rozważą możliwość chociażby prowizorycznego zmodernizowania starej stacji do czasu otwarcia nowego obiektu.

- Tak aby można było w miarę wygodnie dojść na dworzec oraz opuścić go - zapewnia Dutkiewicz. - Będziemy również jak najszybciej rozmawiać z Przewozami Regionalnymi, aby pojawiły się kasy na starej stacji w Wieliczce - dodaje.

Niestety, podróżni nie mają co liczyć na transport zastępczy między stacją Wieliczka a Wieliczka Rynek, do której nie dojeżdżają już pociągi. - To za krótki odcinek, abyśmy organizowali jakąś komunikację rezerwową - mówi Barbara Węgrzynek ze spółki Przewozy Regionalne.

Miss Polonia z dawnych lat. Zobacz galerię najpiękniejszych kandydatek!

Academy(c) Awards. Plebiscyt na najlepszy akademik Krakowa!

Mieszkania Kraków. Sprawdź nowy serwis

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

l
lolek
Na placu budowy i tymczasowym dworcu nie można wymagać równego chodnika i luksusu nowej stacji.

Ludzie chodzą po zerwanych chodnikach i torach ?? Skoro nie chce im się iśc wyznaczoną ścieżką wysypaną kamieniem to ich problem.

Zaskoczenie ?? A z jakiej racji skoro są informacje liczne o tej przebudowie i utrudnieniach.

komunikacja zastępcza ?? Jak to nie ma jak przecież są podstawione busy, ALE nikt tym nie jeździ bo nie chce się czytać ogłoszeń tylko lepiej twardo iść po torowisku i zerwanym chodniku. A wystarczyło iść za wyznaczoną ścieżką, aby trafić na podstawionego busa.

Zastanawiam się tylko, czy ten dziennikarz w ogóle orientował się w sytuacji, czy tylko wpadł na chwile zrobić fote.
p
ppp
Od tego są chodniki i bezpieczne dojścia.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska