https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zmiany w organizacji ruchu zatwierdzone. Wokół Plant pojedziemy jednokierunkowo [SONDA]

red.
Ulica Dunajewskiego
Ulica Dunajewskiego Anna Kaczmarz
Miasto Kraków zadecydowało o zmianach w organizacji ruchu w centrum miasta. Czeka nas wprowadzenie jednokierunkowego ruchu wokół Plant. Zmiany zasad poruszania się w centrum wdrażane będą etapami.

Zobacz także: Ruch wokół Plant: koncepcja zmian [MAPA]

Miasto postanowiło poszerzyć strefę A. Od 1 lipca będzie ona obowiązywać na całej ulicy Grodzkiej, a także na ulicy Pijarskiej (od Floriańskiej do św. Jana) i na odcinku ulicy Krupniczej od Loretańskiej do Teatru Bagatela. Oczywiście zostanie utrzymana możliwość wjazdu na te ulice dla zaopatrzenia w określonych godzinach, tak jak ma to obecnie miejsce w przypadku innych rejonów objętych strefą A. W przypadku ul. Grodzkiej dopuszczone będą też rowery.

Zmiany obejmą też ruch wokół Plant.W pierwszym etapie chodzi o odcinek od placu Matejki do ulicy Piłsudskiego, gdzie jeszcze w tym roku, jeśli znajdą się pieniądze, przeprowadzony ma zostać kompleksowy remont torowiska i jezdni. Po wykonaniu prac zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy dla samochodów od placu Matejki do ul. Piłsudskiego po pasie zewnętrznym. Przebudowane torowisko będzie przeznaczone dla komunikacji zbiorowej, natomiast na pasie bliżej Plant powstanie ścieżka rowerowa.

Miasto nie rezygnuje z utworzenia pełnego ringu wokół Plant. Najpierw przeprowadzone będą jednak konieczne remonty odcinka od św. Gertrudy do skrzyżowania Lubicz/Westerplatte. Docelowa organizacja ruchu w centrum zacznie obowiązywać najprawdopodobniej w 2014 roku.

Czytaj także: Jaki ruch wokół Plant? Urząd pod presją mieszkańców centrum

Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Komentarze 18

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
kjl
bardzo dobry pomysl. Tak jest w pradze i to sie sprawdzilo. Zreszta zobaczymy za jakis czas jak jest w rzeczywistosci i ewentualnie wprowadzimy jakies zmiany.
M
Mieszkanka Kierowca
Tylko pogratulowac jednotorowego myslenia. Zamiast probowac, ograniczyc ruch kolowy, ktory w ostanich 2 latach wzrosl. Poniewaz nikt nie sprawdza przejezdzajacych samochodow.
Jakie sa koszty wprowadzenia tego przepisu? Moze zamatowanie kilkunastu nowych kamer, bylo by bardziej pomocne. Z przejazdu "na skróty", najczesciej korzystaja krakowianienie. Odkad na ul. Dominikanskiej jest kamera, ruch kolowy zmalal. Wiekszasc kierowcow wie, ze ten odcinek Starego Miasta, mozna skrocic przejezdzajac przez ul. Poselska. Idealna autostrade.. W tym przypadku jakos nie ma chetnych do lapania "winnych". Najlepiej sie karze turystow, ktorzy zacheceni duzym szyldem z litera P i po oplaceniu postoju zostawiaja swoje samochody na ulicy Poselskiej. Swietna wizytowka miasta. Mozna tylko pogratulowac radnym. Utrudnic, zycie mieszkancom, ukarac turystow..Logika dzialania na skale Monty Pythona.
Ruch jednokierunkowy nie ograniczy ruchu na Starym Miescie, spowoduje jeszcze wieksza ilosc korkow..jeszcze wieksza ilosc zanieczyszczen, a przeciez walczymy ze smogiem. Szkoda, ze nikt o tym nie pamieta latem....
b
bdauisbd
ZIKiT chwali sie swoimi analizami matematycznymi na ktorych ukazuje jaka jest przepustowosc danych ulic. Dlaczego ZIKiT nie wykorzysta swoich matematycznych zdolnosci zeby ustawic sygnalizacje swietlna w calym miescie zamiast kazac sterowac ruchem drogowym motorniczym tramwajow?

Ruczaj sie klania! Pan rzecznik ZIKiT czyli pan "problem jest nam znany" mowil ze do kwietnia zostanie tam ustawiona sygnalizacja i co moi drodzy? Mamy czerwiec i dalej swiatla chodza jak popadnie! Wszyscy narzekaja, ale tutaj chyba chodzilo o to zeby pokazac ze tramwaj jest szybszy od kierowcow - poprzez spowolnienie kierowcow.
g
ghjdh
Ja rozumiem ze chcecie sie sprawniej poruszac po centrum. My kierowcy rowniez chcemy aby bylo wiecej sciezek rowerowych (jest ich zdecydowanie za malo) i ulatwienie przejscia pieszym. Dlaczego jednak Wy domagacie sie ograniczenia ruchu samochodow? To jest taka postawa psa ogrodnika sam nie zje i komus nie da. W zimie sie pokaze to zjawisko w calej krasie, ten pas ktory zostanie zamkniety dla samochodow bedzie stal pusty bo rowerzysci nie beda wtedy korzystac z rowerow. My mamy stac w korkach bo Wam prawo do jazdy po Plantach nie wystarcza. I prosze nie mowic "idz sobie na piechote", ja do centrum jezdze tylko i wylacznie gdy mam zawiesc ciezkie rzeczy, ktorych nie jestem w stanie przewiezc tramwajem lub rowerem. Absurdalnie wylaczenie pasa I obwodnicy spowoduje przeniesienie ruchu na II obwodnice i w efekcie to tam bardziej bedzie sie oplacalo jezdzic rowerem po wiecznie zakorkowanych arteriach.

A tak ogolnie w temacie, nie wiem jak wprowadzenie ringu ma przyspieszyc komunikacje miejska. Skoro jednego dnia czterokrotnie dochodzi do wybrzuszenia szyn, a na Dietla do awarii tramwaju paralizujacej cale poludniowe srodmiescie. Wrecz przeciwnie, to komunikacja miejska hamuje ruch w miescie (patrz szybki tramwaj, ktory jest zwyklym tramwajem wylaczajacym jedynie swiatla na skrzyzowaniach powodujac w niektorych miejscach zatory drogowe). Jedyne wyjscie zeby komunikacja przyspieszyla to skierowanie jej na tor bezkolizyjny, np. kolejka nadziemna albo pas zieleni. Inaczej dalej bedzie musiala podlegac sygnalizacji swietlnej i opozniac wszystkich.

W kontekscie zakupow "nowoczesnych taborow" przez MPK, wydaje sie niecelowe dokonywanie takich zakupow bez wczesniejszego ulepszenia infrastruktury, ale to juz wynika z tego ze zajmuja sie tym dwie rozne jednostki ZIKiT i MPK i w tych dzialaniach nie widac koordynacji. Co z tego ze jade nowym bombardierem czy solarisem, skoro niektore kluczowe odcinki trzeba pokonac z predkoscia do 10km/h, a oszczedza sie takze np. na klimatyzacji w autobusach. Moze lepiej by bylo skierowac te srodki do ZIKiT w celu remontu infrastruktury zamiast zaczynac wszystko od konca, czyli od zakupu lepszego taboru.

Zwlaszcza wylaczenie przejazdu przez ul. Podzamcze w strone Zwierzynieckiej bedzie mialo zle konsekwencje. Juz teraz odcinek od ronda Grunwaldzkiego do Jubilatu jest wiecznie zakorkowany, czyli wykorzystywany na 100% przepustowosci. Teraz taka sama sytuacja bedzie na ul. Dietla, dodatkowo spowalniana przez sygnalizacje szybkiego tramwaju.

Ciemno to widze. Niestety chec wzorowania sie na rozwiazaniach komunikacyjnych miast Europy Zachodniej w polaczeniu z polska infrastruktura przyniesie oplakane efekty. Ale tak to juz jest u nas, ze wszystko zaczynamy od konca, od dzialan doraznych, ukierunkowanych bardziej na efekty medialne niz rzeczywista poprawe sytuacji.
p
psh
jak ruszysz tyłek i pójdziesz pieszo
K
Krakus.
I bardzo dobrze -robić wszystko coby ruch w centrum był coraz mniejszy.Tutaj środek komunikacji nr 1 to tramwaj .
d
denis
Przyznaj się lepiej, że cie nie stać na samochód ty pijaczyno studencka!
k
kakus
Miasto TO MY! Mieszkańcy! A to są tylko URZĘDASY!

Coś to napisał "miasto"? Podaj nazwiska pismaku!
g
gosc
majchrowski ty draniu, po raz kolejny masz mieszkańców w d****, liczą się tylko kolesie w ZIKICIe
K
Kierowca
Ale co do ruchu jednokierunkowego nie byłbym takim optymistą. Przy obecnym natężeniu ruchu, braku ciągów komunikacyjnych omijających okolice centrum (patrz aleje, al.pokoju-rondo grz.-rondo grunw.), totalny brak wjazdu do miasta od Warszawy, brak obwodnicy północnej - wbrew pozorom to wszystko ma znaczenie, gdyż ludzie przemieszczają się w przeróżnych kierunkach (z dziećmi, do pracy, szkoły, studia) - może spowodować totalne zakorkowanie miasta.
Pozdrawiam.
p
pogryziony
Alleluja ul. Grodzka w strefie A ! nareszcie.
K
Krakus
Czy to ten niedorozwinięty - podobny do Bilguna - , który występuje w TVP Kraków? Kto skasował szmal za ten kretyński pomysł? Arogancja tych gnojów sięga nieba. Może juz niedługo przeczytam, że aresztowano członków układu? A władza s.syny bedą mogli niedługo po Rynku jeździć.
K
Karola
Zwariowaliście gratuluję stać na upale na przystanku i jeszcze cisnąć się jak sardynki w tramwaju wielkie dzięki ja już wolę iść na nogach ale wgl co za głupi pomysł mam nadzieję że go wycofają ! niby nie będzie korków w centrum chory pomysł i tak będą czy chcecie czy nie !
c
cwaniaczku z rowerku
nie będziesz stał w korku tramwajem a jeszcze lepiej wkręć sobie w tyłek śmigło to będziesz helikopterem i wtedy bez korków.
h
hugo
jak przejedziesz przez centrum tramwajem gdy szyny wyskoczą z "płyty węgierskiej" lub pantograf się złamie:)))
Zikit dba o takich jak ty, i dlatego obciął kursy komunikacji w wakacje.
Życzę miłego czekania w upale na przystanku...
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska