10 porad jak zachować dobrą kondycję psychiczną i fizyczną siedząc w domu. Rady eksperta i przykłady ćwiczeń

MCH

Wideo

Zobacz galerię (12 zdjęć)
Siłownie zamknięte, zajęcia fitness odwołane, straciliśmy rytm i coraz trudniej nam się zmotywować do tego, aby zadbać o siebie. Choć część Polaków wróciła już do pracy, to druga połowa nadal spędza więcej czasu w domu, bo albo pracuje zdalnie, albo nie ma z kim zostawić dzieci na czas zamknięcia żłobków i przedszkoli. Nietrudno wówczas o chandrę i nadprogramowe kilogramy. Podpowiadamy, jak nie dać się przygnębieniu i prosto zadbać o kondycję fizyczną i psychiczną.

Teraz, kiedy przeważającą część wolnego czasu spędzamy w domach, bardziej niż kiedykolwiek potrzebujemy ruchu. To ważne dla ciała, ale także spokoju ducha. Przerwa w pracy zakłóciła nagle naszą codzienną rutynę i wywołuje zły nastrój.

- Aktywność fizyczna powoduje wydzielanie w mózgu substancji zapobiegających stanom depresyjnym i spadkom nastroju - przypomina Joanna Albert, psychoterapeutka z ośrodka terapii w Będzinie. Nastrój poprawić powinien nam już krótki spacer.

Kliknij poniżej i zobacz zdjęcia

Rozplanuj dzień tak, abyś miał choć godzinę tylko dla siebie

Nade wszystko jednak najlepiej zrobi nam rozplanowanie sobie dnia, z uwzględnianiem codziennych czynności, regularnych posiłków i rytuałów. Zagrajmy razem z domownikami w gry planszowe, ugotujmy coś wspólnie. Znajdźmy czas na czynności, które pozwolą nam zbudować poczucie wspólnoty, ale i czas tylko dla siebie. Możemy wykorzystać go na własny rozwój - naukę języka obcego, doszkalanie się, albo właśnie zadbanie o swoją kondycję fizyczną.

Obejrzyj dokładnie

- Na naszą kondycję fizyczną i psychiczną na pewno bardzo dobry wpływ będzie miała joga. Jeśli ćwiczyliśmy ją wcześniej powinniśmy to kontynuować, a jeśli chcemy dopiero zacząć - w internecie na pewno znajdziemy filmy instruktażowe - radzi Joanna Albert.

Sportowcy wracają z kwarantanny na boiska MEMY Jak szybko na...

Joanna Albert zwraca także uwagę, że home office oraz zamknięte żłobki i przedszkola mogą powodować u nas frustrację nie tyle z powodu nadmiaru wolnego czasu, ale wręcz braku chwili wytchnienia i czasu tylko dla siebie.

- To bardzo ważne, aby oczywiście na tyle, ile jest to możliwe tak rozplanować dzień, aby znaleźć w nim moment tylko dla siebie. Jeśli dzieci są starsze postarajmy się wyjaśnić im, że jest czas na wspólną zabawę, ale też rodzic potrzebuje w ciągu dnia godziny tylko dla siebie. Nie zapominając przy tym oczywiście, że dzieci wymagają teraz od nas bardzo dużo uwagi, bo też zostały pozbawione kontaktu z rówieśnikami - zaznacza psychoterapeutka.

Zobacz koniecznie

Bądź na bieżąco i obserwuj

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Paulina

O kondycję trzeba dbać ;) Mojej rodzince pomaga w tym gra planszowa Siódme Poty. Wykonujemy w niej wskazane proste ćwiczenia jak brzuszek czy piruet, a dodatkowo trzeba to zrobić w określonym czasie i z pamięci. Nie dość że dobrze się bawimy z dzieciakami to jeszcze ćwiczymy kondycję psychiczną i fizyczną :)

Dodaj ogłoszenie