https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

73 mln zł wpływów z autostrady Kraków-Katowice mimo zmniejszenia ruchu samochodowego

Piotr Tymczak
W I kwartale 2021 roku średnie natężenie ruchu na autostradzie Katowice-Kraków spadło o 9,8 proc. w stosunku do I kwartału 2020 roku i wyniosło 34 tys. pojazdów na dobę. Pomimo tego przychody Grupy Kapitałowej Stalexport Autostrady osiągnęły w tym okresie ok. 73 mln zł, tj. poziom zbliżony do ubiegłorocznego.
W I kwartale 2021 roku średnie natężenie ruchu na autostradzie Katowice-Kraków spadło o 9,8 proc. w stosunku do I kwartału 2020 roku i wyniosło 34 tys. pojazdów na dobę. Pomimo tego przychody Grupy Kapitałowej Stalexport Autostrady osiągnęły w tym okresie ok. 73 mln zł, tj. poziom zbliżony do ubiegłorocznego. Anna Kaczmarz
W I kwartale 2021 roku średnie natężenie ruchu na autostradzie Katowice-Kraków spadło o 9,8 proc. w stosunku do I kwartału 2020 roku i wyniosło 34 tys. pojazdów na dobę. Pomimo tego przychody Grupy Kapitałowej Stalexport Autostrady osiągnęły w tym okresie ok. 73 mln zł, tj. poziom zbliżony do ubiegłorocznego.

FLESZ - Czym jest Fundusz Odbudowy i Krajowy Plan Odbudowy?

Pomimo spadku natężenia ruchu na autostradzie A4 Katowice-Kraków, w I kwartale tego roku Grupa Kapitałowa Stalexport Autostrady odnotowała przychody na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego. Zysk netto był o ok. 2 mln zł niższy niż w roku ubiegłym

- informuje Stalexport Autostrada Małopolska.

Na zamówienie Zarządu Dróg Miasta Krakowa powstała koncepcja zagospodarowania placu Nowego na krakowskim Kazimierzu.

Kraków. Plac Nowy dla turystów czy mieszkańców? Zobacz, jak ...

W I kwartale 2021 roku średnie natężenie ruchu na autostradzie Katowice-Kraków spadło o 9,8 proc. w stosunku do I kwartału 2020 roku i wyniosło 34 tys. pojazdów na dobę. W firmie Stalexport wyjaśniają, że na niższe natężenie ruchu wpływ miały ograniczenia wprowadzone w Polsce i w Europie w związku z pandemią COVID-19.

Pomimo spadku ruchu przychody Grupy Kapitałowej Stalexport Autostrady osiągnęły w I kwartale bieżącego roku poziom ok. 73 mln zł, tj. poziom zbliżony do ubiegłorocznego. Na ten efekt wpłynęły: wzrost stawki dla pojazdów osobowych od 1 października 2020 r. (z 10 do 12 zł na każdej bramce, czyli do 24 zł za cały odcinek) oraz wzrost ruchu pojazdów ciężarowych o ok. 6,2 proc.

- Na osiągnięcie zysku netto na poziomie ok. 30 mln zł (tj. ok. 2 mln zł niższego niż osiągnięty w I kwartale ubiegłego roku) wpływ miał m.in. wzrost kosztu amortyzacji ujętego w koszcie własnym sprzedaży - wyjaśniają w Stalexporcie.

Grupa Kapitałowa Stalexport Autostrady zaznacza też, że w odpowiedzi na pandemię COVID-19 utrzymuje podjęte przed rokiem działania w kierunku zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom autostrady A4 Katowice-Kraków oraz pracownikom, ze szczególnym uwzględnieniem tych, którzy mają kontakt z klientami.

- Rozwijane są bezkontaktowe metody płatności: powiązany z aplikacjami Autopay, SkyCash oraz IKO videotolling, a także elektroniczny pobór opłat A4Go i Telepass. Te formy wnoszenia opłaty za przejazd nie wymagają zatrzymywania się przy kabinie inkasenta, otwierania okna w samochodzie, podawania gotówki lub karty, czy odbierania reszty i paragonu. Kierowcy, którzy korzystają z bezkontaktowych płatności automatycznych, nadal objęci są stawkami preferencyjnymi. W tej chwili już 33 proc. transakcji w tygodniu odbywa się bezkontaktowo - wyliczają w Stalexporcie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

c
czytelnik

Ta autostrada to klasyczny przykład jak eks czlonkowie z PZPR-u uwłaszczyli siei na majatku narodowym , autostrada zbudowana na pieniadze wszytkich polakow ,poczatek budowy za czasów sp. E.Gierka , a potem w czasach rządówa z SLD koncesja na autostrade i tajna !!!!!!! Czas by NIK i prokuratura to wyjasniła i winni maj poniesc konsekwencje za podjete decyzje .

G
Gość

Jak nazwać tajną umowę na majątku podatników? To szwindel. Nawet nie wiadomo czy umowa jest dotrzymywana. Jeśli Wąsacz nie okrada ludzi to niech ujawni umowę. Jeśli tego nie robi to widać ma powody.

G
Gość

A do Komendanta Wojewódzkiego policji apel, aby Panów z komendy zagonił w końcu do roboty i pilnowania przepisów na A4, a nie tylko wystawiania na postrach umytych i lśniących furek przed garażami w Balicach.

G
Gość

Dyżurny temat dobrej zmiany, czyli jak Kulczykówna i jej śp. papa okradają Polaków jadących A2 na szparagi do Niemiec. Za to od 20 lat jakoś nikt nie potrafi (lub nie chce) odspawać od koryta Stalexportu i Pana Wąsacza, który urządził sobie dożywotni folwark na tzw. autostradzie drodze łączącej dwie aglomeracje. Jest temat dla nowego RPO: wymusić na koncesjonariuszu wpierw obniżkę cen za przejazd w okresie remontu, a następnie zejść z cenami na ziemię. A do Komendanta Wojewódzkiego policji apel, aby Panów z komendy zagonił w koń

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska