Projekt obejmie swym zakresem wszystkie elementy składowe ulicy, czyli: sieci podziemne, chodniki, drogi dla rowerów, zieleńce, jezdnie, torowisko. Zakres zadania został poszerzony o odcinek między skrzyżowaniem z ulicą Bulwarową a budowanym obecnie wiaduktem nad powstającą trasą S7. Na tym fragmencie projektant będzie musiał zaplanować drogi dla rowerów oraz dodatkową zwrotkę na wysokości skrzyżowania z ul. Wańkowicza (tak, by możliwy był wjazd w tą ulicę jadąc od strony Placu Centralnego), a także zaproponować koncepcję przebudowy mostu nad Dłubnią oraz zaprojektować retencję wody opadowej dla Alei Solidarności tak, żeby rozwiązać problem zalewanych podczas nawalnych deszczów piwnic pobliskich budynków. Projektant będzie musiał wziąć pod uwagę wynik ubiegłorocznych konsultacji społecznych i zaproponować taki kształt przyszłej Alei Solidarności, który będzie satysfakcjonujący dla większości mieszkańców – przekazywał nam przed startem prac Zarząd Dróg Miasta Krakowa.
W ramach prac, o szacunkowej wartości 100 mln zł, zmodernizowane zostanie ok. 1,5 km jezdni.
Prace postępują
W grudniu ubr. dobiegły końca prace w rejonie skrzyżowania al. Solidarności z ul. Bulwarową (na tzw. agrafce). Zgodnie z zapowiedziami w sobotę, 14 grudnia br. została przywrócona możliwość przejazdu przez torowisko.
W Nowym Roku widać, że robotnicy nie zwalniają tempa i mimo zimowej aury łączą z sobą kolejne elementy torów i warstwy jezdni.
Zakończenie całości prac planowane jest w kwietniu 2025 r.
Czytaj również
