W ramach budowy tego odcinka mają również powstać trzy węzły drogowe: Kosztowy II, Lędziny i Bieruń i dwa miejsca wypoczynkowo-usługowe dla podróżnych w Lędzinach Wschód i Lędziny zachód.
Trasa S1, która ma być gotowa w 2023 r., połączy Pyrzowice (A1) ze Słowacją w Zwardoniu wraz ze słowacką autostradą D3 relacji Żylina-Skalite.
Odcinek od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do Suchy Potok w Bielsku-Białej połączy istniejące odcinki S1 z Bielska-Białej w kierunku Zwardonia (oraz trasę S52 z Bielska-Białej do Cieszyna) z drogą S1 od Mysłowic w stronę Dąbrowy Górniczej i dalej lotniska Katowice w Pyrzowicach oraz przylotniskowego węzła autostrady A1.
Aby dokończyć całą arterię, potrzebne jest zakończenie budowy drugiej jezdni odcinka S1 Lotnisko- Podwarpie o długości ok. 9,5 km, przebudowa do standardu drogi ekspresowej istniejącej drogi krajowej nr 1 od Podwarpia do Dąbrowy Górniczej o długości 6,9 km oraz budowa obwodnicy Węgierskiej Górki o długości 8,5 km.
Dla Oświęcimia to bardzo ważna inwestycja, która zmniejszy korki w mieście i ułatwi dojazd na Śląsk. Teraz na Sole są dwa mosty. Obwodnica biegła by po trzecim moście. Tędy prawdopodobnie jechała by większość ciężarówek omijając podoświęcimskie Babice, przez które codziennie ciągnie sznur samochodów do Bierunia i dalej do Tychów lub Mysłowic.
FLESZ - Azjaci i... roboty na ratunek polskiej gospodarki
