https://gazetakrakowska.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

Będą konsultacje w sprawie przebiegu drugiej części obwodnicy Proszowic

Aleksander Gąciarz
Pierwsza część obwodnicy Proszowic została otwarta w 2011 roku
Pierwsza część obwodnicy Proszowic została otwarta w 2011 roku Aleksander Gąciarz
Gmina Proszowice otrzymała, przygotowany przez inwestora, czyli Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie, raport o oddziaływaniu na środowisko drugiej części obwodnicy miasta. Teraz zamierza ogłosić konsultacje w tej sprawie

Autorzy raportu określają jaki wpływ na środowisko naturalne mogą mieć poszczególne warianty przebiegu obwodnicy. Przypomnijmy, że w grę wchodzi tzw. wariant preferowany, wybrany przez inwestora oraz dwa inne, mające alternatywny charakter. - Z raportu wynika, że wariant preferowany z punkty widzenia wpływu na środowisko jest korzystniejszy - mówi kierująca Wydziałem Rolnictwa i Ochrony Środowiska UGiM w Proszowicach Małgorzata Kwiatkowska.

Obwodnica według wariantu preferowanego miałaby zostać poprowadzona po terenie położonym pomiędzy zabudowaniami przy ul. 3 Maja (w odległości około 100 metrów od nich), a oczyszczalnią ścieków. Kończyłaby się natomiast rondem w rejonie sklepu Euro.

Alternatywa zakłada z kolei poprowadzenie drogi po terenie położonym między oczyszczalnią, a rzeką Szreniawą. Droga biegłaby w większej odległości od zabudowań, ale wadą tego rozwiązania jest dużo wyższa cena. Droga byłaby dłuższa, a jej budowę w tym wariancie należałoby pogodzić m. in. z planowanym kanałem ulgi Szreniawy.

Kolejnym krokiem w kierunku przygotowania inwestycji będą teraz konsultacje społeczne. Te są wstępnie planowane na drugą połowę września. Na spotkaniu mieszkańcy będą mogli wyrazić swoją opinię na temat proponowanych wariantów. O tym, że takie konsultacje są potrzebne świadczy powołanie Społecznego Komitetu Mieszkańców Proszowic, w skład którego wchodzą mieszkańcy rejonu, który miałby sąsiadować w planowaną drugą częścią obwodnicy. Jego członkowie domagają się m. n. zorganizowania spotkania z z mieszkańcami w celu przedyskutowania przebiegu i rozmiaru inwestycji. - Rozmowy na temat przebiegu obwodnicy mogą być trudne, ale są konieczne. Mieszkańcy do tej pory nie otrzymywali praktyczne żadnych informacji na ten temat - uważa radny Mateusz Gajda, który na ostatniej sesji Rady Miejskiej składał interpelację w tej sprawie.

Komentarze 14

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tutejsza
Bo za nic życie i zdrowie ludzkie zwierzaki wazniejsze
J
Jan
Na konsultacjach będzie się działo.Przecież każdy chce sprzedać łąkę.Kilka wariantów obwodnicy,kilkadziesiąt właścicieli nieużytków.Oj, będzie się działo.
M
MIESZKANIEC GMINY
Jakie konsultacje?// po co? jak nie robią źle, jak chca zrobic tez źle . jest kasa niech coś się dzieje w tym rejonie.
c
chleb
Należy zadeklarować, ze przyszła obwodnica będzie nosiła imię ŚP Prezydenta Lecha Kaczyńskiego i po prostu powstanie. Śp Prezydent to nasz Patron i Ojciec Ojczyzny , jak i Jego Brat. I ta droga powstanie a to będzie oznaka.
M
Makowski
Dopiero potem auto łochlewali które im służy do jazdy do sąsiedniej remizy pod pretekstem jakiegoś jubileuszu żeby tys to łochlać:-)
A
Aeb
Burmistrz niech dalej chleje ze strażakami, remizy odwalone, żeby mieli gdzie wóde żłopać, bo wiecej nic sie w straży nie dzieje. no moze oprócz jakubowic. Tylko patrzeć jak będzie rozdawal wódkę za głosy jak jego poprzednik.
M
Marzena
Wariant pierwszy sprawia że domy na jej wysokości będą otoczone dwoma drogami gdzie ruch jest bardzo duży!! Dodatkowo ulica Łąkowa, dochodzi jako trzecia, mniej ruchliwa ale jednak. Dajcie tym ludziom żyć. Pozatym ten teren często jest zalewana podczas silnych deszczy.
K
Kierowca
P Cichy prosimy my mieszkańcy Proszowic zostaw pan obwodnicę w spokoju po wyborach już ktoś inny rozwiąże problem korzystny dla ludzi a przede wszystkim dla mieszkańców ul. Zamkowej i 3 Maja. Baw się pan do końca kadencji bo tylko na to pana stać. Prosimy o informację gdzie impreza w tym i następnych tygodniach.
B
Brawo
To Gajda upominal się już od kilku miesięcy w sprawie konsultacji. Jak widać upór dał efekt.
M
Masz wybór
Po prostu nie odpowiadaj na zaproszenie ;)
M
Mieszkaniec
Pan Gajda w ostatnim czasie zaprasza na swojego Facebooka osoby których kompletnie nie zna i one jego też - informacja od osoby która takie zaproszenie dostała a chłopa na oczy nie widziała. Przypadek czy wybory za pasem?
t
to odcinek około 2 km
... ,,Obwodnica według wariantu preferowanego miałaby zostać poprowadzona po terenie położonym pomiędzy zabudowaniami przy ul. 3 Maja (w odległości około 100 metrów od nich), a oczyszczalnią ścieków. Kończyłaby się natomiast rondem w rejonie sklepu Euro. '' ..........
Wariant preferowany przebiegał by około 240 metrów od najbliższego budynku, a kończyłby się na na skrzyżowaniu drogi 775 w Jakubowicach z drogą gminną do Żębocina i drogą polną z Jakubowic do Stogniowic (park dworski w Jakubowicach za dawną bazą Poldimu.
Jak kto nie wie o co chodzi to chodzi o pieniądze, ZDW ma zabezpieczone środki w kwocie 18.5 miliona na drugi etap. Wariant preferowany to koszt około 27 milionów, wariant wybrany przez UGiM Proszowice to wariant za 52 miliony. Za taka kwotę lepiej zbudować nową obwodnicę od strony południowej.
Obwodnica Miechowa 8,5 km 42 ml dla porównania
G
Gajda
ZRID- tyle na ten temat. Zrobią gdzie chcą, gdzie będzie wygodniej, gdzie będzie taniej. Gdyby każdy chciał mieć jakieś ale i jeden ćwok wystarczylby do zablokowania inwestycji to dalej byśmy jeździli rafiokiem po kocich łbach, a Gajda sie podlizuje bo może coś w wyborach ukręci.
m
mieszkaniec
Z powyższego opisu zamieszczonego w artykule trudno wywnioskować jaki przebieg mają proponowane trasy obwodnicy. Sugeruję autorowi bardziej precyzyjnie opisywać ich przebieg, a najlepiej załączyć mapkę z przebiegiem alternatywnych tras, tak aby zainteresowani mogli w przybliżeniu ustalić w jakim zakresie ich to dotyczy.
Niemniej jednak pragnę zauważyć, iż sugerowana w poprzednich artykułach trasa przebiegająca po ul. Brodzińskiego i po działce przy moście na rzece Szreniawie równolegle do rzeki w stronę Stogniowic jest rozwiązaniem nielogicznym, i z punktu widzenia finansowego nieekonomicznym bowiem powoduje zmniejszenie części zabudowy mieszkalnej miasta i utrzymanie dotychczasowego ruchu w tej części miasta. Trasa ta w zasadzie niczym nie będzie się różniła od dotychczasowego przejazdu przez miasto po trasie ul. Brodzińskiego do skrzyżowania z ul. 3 maja z wyjazdem w stronę Jakubowic. Nadto należy zwrócić uwagę na aspekt związany z ochroną środowiska, w tym terenu doliny rzeki Szreniawa.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska