https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Będą zmiany w komunikacji w Krakowie. ZTP ujawnił, co planuje po zakończeniu budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej

Marcin Banasik
Trasa Wolbromska i tory przecinające osiedle Prądnik Biały
Trasa Wolbromska i tory przecinające osiedle Prądnik Biały ZIM
Przedłużenie tras linii tramwajowych 50 i 18 od Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. Co do linii autobusowych wszystkie dotychczasowe maja pozostać, a zmiany będą dotyczyły korekt tras i częstotliwości kursowania. To najważniejsze propozycje Zarządu Transportu Publicznego, które padły podczas spotkania z mieszkańcami w sprawie propozycji zmian w kursowaniu komunikacji miejskiej po zakończeniu budowy lin tramwajowej na Górkę Narodową

Pierwsze spotkanie w szkole

Około 70 osób zebrało się w sali Szkoły Podstawowej przy ul. ks. Józefa Meiera na spotkaniu z urzędnikami i radnymi. Spotkanie prowadził radny miejski Jakub Kosek, a głos ze strony urzędników zabrał Łukasz Franek, dyrektor Zarządu Transportu Publicznego.

- Plan na wrzesień jest taki, że uruchomiona zostanie linia tramwajowa. Kilka tygodni później nastąpi otwarcie terminalu autobusowego. Przedstawiamy dziś roboczy plan korekt komunikacji miejskiej, który będzie dostosowywany do państwa potrzeb - mówił Łukasz Franek.

Autobus 503 nie przejedzie przez ul. ks. Meiera

Od Krowodrzy Górki do Górki Narodowej mają być przedłużone linię 50 (tramwaje będę kursowały co 5 minut) i 18 (7,5 minuty). Linia autobusowa 537 pozostanie bez zmian, ale będzie obsługiwana przez większe autobusy. Z kolei mieszkańcy najbardziej narzekają na plan wycofania z ul. ks. Meiera linii 503, która ma być poprowadzona od jesieni przez al. 29 Listopada.

Tramwajem do Górki Narodowej w nowym rokiu szkolnym

Plan jest taki, by linia tramwajowa do Górki Narodowej została uruchomiona przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego. Natomiast tunel samochodowy w ciągu ul. Opolskiej ma zostać udostępniony kierowcom w maju, jeżeli na zakończenie prac w takim terminie pozwolą warunki pogodowe.

Tunel wzdłuż ul. Opolskiej jest jednym z 7 obiektów inżynierskich budowanych w ramach linii tramwajowej do Górki Narodowej. Jego długość wyniesie ok. 100 m, a szerokość ok. 23 m. Włącznie z najazdami po stronie wschodniej i zachodniej, całkowita długość będzie miała ok. 414 m. Różnica docelowa poziomów pomiędzy jezdniami Trasy Wolbromskiej (poziom „0”) i jezdniami w tunelu wyniesie się ok. 7,5 metrów.

Estakady nad doliną potoku Sudoł

Oprócz tunelu w ciągu ul. Opolskiej powstają też m.in. estakady nad doliną potoku Sudoł – tramwajowo-drogowa i drogowa, które pozwolą przenieść ruch w kierunku północnym ponad ul. Nad Sudołem.

Przypomnijmy, że budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej to obecnie największa samorządowa inwestycja infrastrukturalna w północnej części Krakowa. Trasa nowego tramwaju będzie miała łącznie ok. 5,5 km długości. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe, a do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie ok. 600 miejsc postojowych na trzech parkingach park&ride: przy pętli Krowodrza Górka, przy ul. Pachońskiego oraz przy powstającej pętli Górka Narodowa.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Uroczystości w Gnieźnie. Hołd dla pierwszych królów Polski

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Arturooo
Powstanie linii tramwajowej na Górce Narodowej to naprawdę bardzo duży krok w kierunku poprawy komunikacji miejskiej w tym rejonie miasta. Myślę, że ten tramwaj nie tylko przyspieszy dojazd mieszkańców do centrum, ale równie przyczyni się do zmniejszenia korków. To dobra inwestycja i cieszę się, że miasto idzie w stronę rozwoju transportu publicznego, który jest przyszłością każdego nowoczesnego miasta.
()()
Mam to w doopie. Pracuję z domu :)
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska