Pierwsze spotkanie w szkole
Około 70 osób zebrało się w sali Szkoły Podstawowej przy ul. ks. Józefa Meiera na spotkaniu z urzędnikami i radnymi. Spotkanie prowadził radny miejski Jakub Kosek, a głos ze strony urzędników zabrał Łukasz Franek, dyrektor Zarządu Transportu Publicznego.
- Plan na wrzesień jest taki, że uruchomiona zostanie linia tramwajowa. Kilka tygodni później nastąpi otwarcie terminalu autobusowego. Przedstawiamy dziś roboczy plan korekt komunikacji miejskiej, który będzie dostosowywany do państwa potrzeb - mówił Łukasz Franek.
Autobus 503 nie przejedzie przez ul. ks. Meiera
Od Krowodrzy Górki do Górki Narodowej mają być przedłużone linię 50 (tramwaje będę kursowały co 5 minut) i 18 (7,5 minuty). Linia autobusowa 537 pozostanie bez zmian, ale będzie obsługiwana przez większe autobusy. Z kolei mieszkańcy najbardziej narzekają na plan wycofania z ul. ks. Meiera linii 503, która ma być poprowadzona od jesieni przez al. 29 Listopada.
Tramwajem do Górki Narodowej w nowym rokiu szkolnym
Plan jest taki, by linia tramwajowa do Górki Narodowej została uruchomiona przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego. Natomiast tunel samochodowy w ciągu ul. Opolskiej ma zostać udostępniony kierowcom w maju, jeżeli na zakończenie prac w takim terminie pozwolą warunki pogodowe.
Tunel wzdłuż ul. Opolskiej jest jednym z 7 obiektów inżynierskich budowanych w ramach linii tramwajowej do Górki Narodowej. Jego długość wyniesie ok. 100 m, a szerokość ok. 23 m. Włącznie z najazdami po stronie wschodniej i zachodniej, całkowita długość będzie miała ok. 414 m. Różnica docelowa poziomów pomiędzy jezdniami Trasy Wolbromskiej (poziom „0”) i jezdniami w tunelu wyniesie się ok. 7,5 metrów.
Estakady nad doliną potoku Sudoł
Oprócz tunelu w ciągu ul. Opolskiej powstają też m.in. estakady nad doliną potoku Sudoł – tramwajowo-drogowa i drogowa, które pozwolą przenieść ruch w kierunku północnym ponad ul. Nad Sudołem.
Przypomnijmy, że budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej to obecnie największa samorządowa inwestycja infrastrukturalna w północnej części Krakowa. Trasa nowego tramwaju będzie miała łącznie ok. 5,5 km długości. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe, a do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie ok. 600 miejsc postojowych na trzech parkingach park&ride: przy pętli Krowodrza Górka, przy ul. Pachońskiego oraz przy powstającej pętli Górka Narodowa.
- Wędkarstwo to nie hobby, to styl życia! Najlepsze memy o wędkarzach
- Zrujnowany Kazimierz, szare Stare Miasto. Pamiętacie jeszcze taki Kraków?
- Góralskie królestwo Marty i Dawida Kubackich. W Szaflarach zbudowali piękny dom
- Te ZNAKI ZODIAKU będą obrzydliwie BOGATE
- Jakie linie tramwajowe planowane są w Krakowie w najbliższych latach? LISTA
