Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Będą zmiany w komunikacji w Krakowie. ZTP ujawnił, co planuje po zakończeniu budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej

Marcin Banasik
Marcin Banasik
Trasa Wolbromska i tory przecinające osiedle Prądnik Biały
Trasa Wolbromska i tory przecinające osiedle Prądnik Biały ZIM
Przedłużenie tras linii tramwajowych 50 i 18 od Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. Co do linii autobusowych wszystkie dotychczasowe maja pozostać, a zmiany będą dotyczyły korekt tras i częstotliwości kursowania. To najważniejsze propozycje Zarządu Transportu Publicznego, które padły podczas spotkania z mieszkańcami w sprawie propozycji zmian w kursowaniu komunikacji miejskiej po zakończeniu budowy lin tramwajowej na Górkę Narodową

Pierwsze spotkanie w szkole

Około 70 osób zebrało się w sali Szkoły Podstawowej przy ul. ks. Józefa Meiera na spotkaniu z urzędnikami i radnymi. Spotkanie prowadził radny miejski Jakub Kosek, a głos ze strony urzędników zabrał Łukasz Franek, dyrektor Zarządu Transportu Publicznego.

- Plan na wrzesień jest taki, że uruchomiona zostanie linia tramwajowa. Kilka tygodni później nastąpi otwarcie terminalu autobusowego. Przedstawiamy dziś roboczy plan korekt komunikacji miejskiej, który będzie dostosowywany do państwa potrzeb - mówił Łukasz Franek.

Autobus 503 nie przejedzie przez ul. ks. Meiera

Od Krowodrzy Górki do Górki Narodowej mają być przedłużone linię 50 (tramwaje będę kursowały co 5 minut) i 18 (7,5 minuty). Linia autobusowa 537 pozostanie bez zmian, ale będzie obsługiwana przez większe autobusy. Z kolei mieszkańcy najbardziej narzekają na plan wycofania z ul. ks. Meiera linii 503, która ma być poprowadzona od jesieni przez al. 29 Listopada.

Tramwajem do Górki Narodowej w nowym rokiu szkolnym

Plan jest taki, by linia tramwajowa do Górki Narodowej została uruchomiona przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego. Natomiast tunel samochodowy w ciągu ul. Opolskiej ma zostać udostępniony kierowcom w maju, jeżeli na zakończenie prac w takim terminie pozwolą warunki pogodowe.

Tunel wzdłuż ul. Opolskiej jest jednym z 7 obiektów inżynierskich budowanych w ramach linii tramwajowej do Górki Narodowej. Jego długość wyniesie ok. 100 m, a szerokość ok. 23 m. Włącznie z najazdami po stronie wschodniej i zachodniej, całkowita długość będzie miała ok. 414 m. Różnica docelowa poziomów pomiędzy jezdniami Trasy Wolbromskiej (poziom „0”) i jezdniami w tunelu wyniesie się ok. 7,5 metrów.

Estakady nad doliną potoku Sudoł

Oprócz tunelu w ciągu ul. Opolskiej powstają też m.in. estakady nad doliną potoku Sudoł – tramwajowo-drogowa i drogowa, które pozwolą przenieść ruch w kierunku północnym ponad ul. Nad Sudołem.

Przypomnijmy, że budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej to obecnie największa samorządowa inwestycja infrastrukturalna w północnej części Krakowa. Trasa nowego tramwaju będzie miała łącznie ok. 5,5 km długości. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe, a do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie ok. 600 miejsc postojowych na trzech parkingach park&ride: przy pętli Krowodrza Górka, przy ul. Pachońskiego oraz przy powstającej pętli Górka Narodowa.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska