https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Będzie umowa na projekt linii Podłęże-Piekiełko. Do budowy jeszcze daleko

Grzegorz Skowron
W poniedziałek 7 stycznia 2019 roku zostanie podpisana umowa na projekt pierwszego etapu linii Podłęże-Piekiełko. Kontrakt o wartości 221,4 mln zł otrzyma konsorcjum, któremu przewodzi firma Egis Rail.

Na wyłonienie wykonawcy projektu pierwszego etapu linii Podłęże-Piekiełko PKP Polskie Linie Kolejowe potrzebowały ponad rok. Przetarg został ogłoszony jesienią 2017 roku, złożono dwie oferty, pierwsze rozstrzygnięcie – na korzyść Egis Rail – zapadło w lutym 2018 roku. Ale drugie konsorcjum, którego liderem była spółka Aecom Polska i które zaoferowało wykonanie projektu za 208,6 mln zł, złożyło protest. Jego badanie trwało kilka miesięcy, a na początku listopada 2018 roku Krajowa Izba Odwoławcza uchyliła decyzję o wyborze wykonawcy i nakazała ponowną analizę ofert. Jeszcze w tym samym miesiącu spółka PKP PLK ponownie jako zwycięzcę przetargu wskazała Egis Rail, a Aecom Polska ponownie się odwołał. Jednak tym razem protest został odrzucony, co oznacza, że można podpisywać umowę. I dojdzie do tego w poniedziałek 7 stycznia 2019 roku.

Projekt linii kolejowej łączącej Podłęże (gmina Niepołomice) z Piekiełkiem (gmina Tymbark) to tylko jeden z trzech etapów tej ważniej dla Małopolski inwestycji kolejowej. Przewiduje on opracowanie dokumentacji projektowej dla 58 km nowej linii kolejowej Podłęże – Piekiełko i 75 km przewidzianej do modernizacji linii między Chabówką a Nowy Sączem. Projekty powinny być gotowe pod koniec 2021 roku.

Realizacja samej inwestycji ma potrwać do roku 2027, W drugim etapie modernizowana będzie linia Chabówka – Nowy Sącz, w trzecim ma być budowa linia Podłęże – Piekiełko, choć akurat on wciąż nie ma zagwarantowanego finansowania. Koszty całego przedsięwzięcia szacowane są na 7 mld zł. Jeśli uda się je zrealizować, podróż pociągiem z Krakowa do Nowego Sącza potrwa nieco ponad godzinę, a do Zakopanego – 1,5 - 2 godziny.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

R
Rudy z Budy
Metro ma byc z Ruczaju...pozniej stacja Jubilat, Rynek Główny, Dworzec Kolejowy, Cmentarz Rakowicki, Opolska, Górka Narodowa,
pozniej skręcać w strone Huty....tam juz mi wszystk jedno.
j
ja
Poczytaj artykuły sprzed wyborów 1997 2001 2005 2007 2011 2015, ile wtedy wypłynęło na bezwartościowe papiery (jakby się nie nazywały) i przed każdymi wyborami obiecywali, że zaraz ruszają z pracami, tylko trzeba ich wybrać.
A
Arpegiator
W latach 90-tych sporządzone było studium wykonalności (coś co obecnie przechodzi Sądeczanka) - wbrew pozorom wiele nie kosztuje w stosunku do dokumentacji projektowej (aktualizacja tego studium w l. 2014-2016 kosztowała około 4 mln PLN). Tamte "papiery", relatywnie tanie, były niezbędne do tego by robić te obecne "drogie" i docelowe papiery przed budową.
l
lizaczek
no tak!!!!!załatwia dla małopolski( Polski B)....prostackiej ,zacofanej,średniowiecznej,bucowatej...
B
Burmistrz Nowej Huty
z Bronowic wiadukt przez ul.Piastowska,Krolewska,Basztowa,Dworzec Glowny,Rondo Mogilskie,Pilotow,Bora Komorowskiego,Wislicka,DH Wanda,Rondo Kocmyrzowskie,Plac Centralny do Kombinatu STP
r
ryae
W Nowym Sączu nie ma pracy to budują linię kolejową ,żeby ludzie mogli stąd dojeżdżać do racy w Krakowie .

To są jaja

Za komuny tak lokowano inwestycje i państwowe fabryki ,żeby regiony miały miejsca pracy.

Teraz mamy 10 razy więcej urzędników niż za komuny i nie ma komu organizować miejsc pracy .

Urzędy pracy płacą miliony cwaniaczkom prowadzącym nic nie dające nikomu szkolenia np. głupkowate nauka pisania CV czy nauka pisania pism na edytorze

Te urzędy zatrudnienia należy zlikwidowac bo nikomu jeszcze pracy nie znalazły a pochłaniaja setki milionów kosztów
M
M.
0,5 mln za projekt 1 km linii kolejowej? Przecież kolej to kolej - nasyp, tory, słupy. Czasami przepust albo mostek. Elementy standardowe. Co tu tyle kosztuje?
J
Ja
Teraz zabierają 221 mln zł na projekt? Ile już ukradli od 90tych lat i gdzie są projekty sporządzane wtedy? Czemu nikt nie siedzi za to że miliony wypływają 30 lat, a torów nie ma?
P
POPiS=AWSUW
Ci co obiecywali te linię w 2005 i 2015 nie zrobili nic, ci co tak samo obiecywali w 2007 i 2011 nic, bo to jedna banda która obiecywała ją już przed wyborami w 1997 i juz wtedy nie zrobili nic wydając nasze pieniądze na ten cel - ludzie sie raz polapali ze to partacze, to przegrali wybory w 2001, potem zmienili nazwy i sie podzielili, a ludzie sa za głupi, żeby czytać ustawy i zobaczyć że to jedna banda więc mają 80% Sejmu od 12 lat, dalej wyprowadzają pieniądze na tę linię i dalej nie ma ani metra torów.
g
gwg
Cieszycie się ? A j nie
Linia powstaje po to ,żeby słoiki z N.Sącza mogły dojeżdżać do lepiej płatnej pracy w Krakowie

Z tego powodu ludziom mieszkającym na planowanej trasie linii kolejowej odbierze się grunty i spokój .
Kto nie mieszkał w pobliżu torów kolejowych nie zdaje sobie sprawy jak to uciążliwość w dzień i w nocy .
Łoskot pociągów słychać z odległości nawet kilkunastu kilometrów .
Mieszkańcy wiosek , np. Szczyrzyca , którzy do tej pory spokojnie spali w nocy mogą się już pożegnać ze słodkim snem , bo ....słoiki z N.Sącza nie będą musieli już wynajmować drogich mieszkań w Krakowie tylko będą dojeżdżać codziennie do pracy . Kto to wymyślił ? Raś ? Mularczyk ?

Jedyna korzyść dla mieszkańców Krakowa to być może ograniczeni samochodów z rej KLI czy KN
K
Klops
cieszmy sie , że min. Adamczyk załatwia co się da dla Małopolski, bo jak wrócą lodziarze to znowu będzie "niedasie"
D
Dan
Wreszcie. Zaczynają się jakieś inwestycje w Małopolsce. Ożywi to region, turystykę.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska