https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bieżanów. Zobacz jak będzie wyglądał parking Park&Ride [WIZUALIZACJE]

Dawid Serafin
Urzędnicy szykują sie do budowy parkingu P&R w Bieżanowie. Prace mają ruszyć w przyszłym roku.

- Obecnie mamy już decyzje środowiskową oraz lokalizacyjną. Parking ma też wszelkie uzgodnienia branżowe - wylicza Piotr Kącki, prezes spółki Miejska Infrastruktura.

Obiekt, który zostanie zlokalizowany przy pętli Bieżanów będzie miał 110 miejsc na samochody osobowe. Dostępnych ma być także 20 miejsc postojowych dla rowerów. Projekt zakłada też 4 stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych.

Nowy parking P&R będzie działać na podobnych zasadach, jak w przypadku obiektu przy pętli Czerwone Maki. Za darmo będą z nich korzystać osoby posiadające bilety komunikacji miejskiej. Z kolei osoby, które takich biletów nie posiadają, będą płaciły za parking. Za to na podstawie biletu postojowego będą mogły korzystać z komunikacji miejskiej.

Zobacz najświeższe newsy wideo z kraju i ze świata
"Gazeta Krakowska" na Youtubie, Twitterze i Google+
Artykuły, za które warto zapłacić!
Sprawdź i przeczytaj

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 16

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

b
bis
Że niby Bieżanów to nie jest Buracka Wiocha...?
p
patrycja
przebudowa skrzyżowania na rondo jest od dawna w planach
j
jarex
Wyjątkowo fatalny projekt. Wjazd na parking od ulicy Heleny wymusi budowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z Ćwiklińskiej, gdy tym czasem od strony Ul. Ćwiklińskiej jest dość miejsca na budowę pasów wyłączeniowych. Jeżeli weźmie się jeszcze pod uwagę fatalną widoczność na skrzyżowaniu Ćwiklińskiej - Heleny (na Ćwiklińskiej od strony Małej Góry pojazdy wyjeżdżają za wzniesienia), to kierujący jadący ul. Heleny do parkingu i wykonujący lewoskręt z Ćwiklińskiej w kierunku wjazdu na parking będą musieli mieć patent na nieśmiertelność. W końcu statystyka wymusi na ZIKiT przebudowę parkingu i skrzyżowania tylko w tedy będzie potrzebny kolejny projekt a koszty wzrosną w sposób wręcz astronomiczny.
J
JM
Faktycznie ,podatki płacą w swoich gminach a my mamy im finansować parkingi ? Jest to trochę dziwne.
Chyba że Miasto ma plan że jak powstaną parkingi to każde auto które niema rejestracji KR będzie płaciło podatek.
Co oczywiście też nie jest w 100% sprawiedliwe bo wiele osób mieszka w Krakowie płaci podatki a ma samochody firmowe leasing gdzie rejestracja jest Wrocławska czy Warszawska. Tak samo wiele osób mieszka poza Krakowem a samochody leasingowe Kraków i im by się upiekło.
M
Marcin G
Czyli
większa przestrzeń na drodze zajmowana przez jednego człowieka i w efekcie zakorkowane miasto, przez samochody w których najczęściej jedzie jedna osoba. Tym tokiem egoistycznego myślenia przy postępującym napływie ludzi do tego miasta za parę lat Kraków się zatka.
Dlaczego w krajach rozwiniętych takich jak Dania czy Holandia ludzie to rozumieją, dużo ludzi wsiada na rower, tutaj natomiast większość mieszkańców w Krk widzi tylko czubek swojego nosa?
???
Kraków, w dodatku na swoich terenach zielonych (!!!), ma finansować budowę P&R dla przybyszów w samochodach, głównie z sąsiednich gmin ?
N
NB
Sprzedali deweloperowi teren gdzie miał być parking i teraz kombinują aby przerobić pętlę która nie tak dawno była przecież modernizowana.
Dlatego idę o zakład z każdym że za rok temat będzie leżał w szafce na samym dole i odgrzebią go za 10 lat aby wrzucić do niszczarki. Krakowskie realia.
K
Krakus85
Już widzę jak wieśniaki zostawią tam samochody haha. Pełno tego buractwa w Krakowie się namnożyło. Wprowadzić opłaty za wjazd do centrum dla samochodów spoza Krakowa to im się odechce i zaczną jeździć busami.
m
mieszkaniec N. Bieżanowa
jak w temacie
j
janek
Czyli:
- wygoda
- brak uciazliwych wspolpasazerow
- mozliwosc jazdy bez czekania na przesiadke
- wyjazd o dowolnej porze

Plus pewnie kilka innych powodow.
Przewaga komunikacji miejskiej nad samochodem to jedynie cena przejazdu (i to tylko na dluzszych trasach).
R
Ray
Nie wiedziałem, że na Bieżanów jeżdżą tak ładne tramwaje, jak te na wizualizacji ;)
n
n
Jeżeli nadal będzie przepis mówiący o obowiązku usunięcia pojazdu w nocy (lub mandacik) z parkingu, a czas przejazdu do centrum nie zmieni się, to wątpię żeby parkował tam ktoś poza mieszkańcami okolicznych bloków, a chyba nie o to chodziło... To już wolę dołożyć drugie tyle i parkować ile tylko chce w centrum.
k
koko
Skoro mają bezpłatne mpk po co pchają się do aut i korkują miasto?
m
m
tam się tyle zmieści?
a
aby
zrównoważyć ubytek trawnika na środku pętli.
Zarząd Zieleni Miejskiej - do dzieła !
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska