Nowa filmowa produkcja jest zdecydowanie inna niż poprzednie. Utrzymano ją w nowoczesnym, trailerowym klimacie. Opowiada o młodej dziewczynie targanej wątpliwościami i szukającej odpowiedzi na pytanie dotyczące przyszłości. Autorzy spotu starają się trzymać widzów w napięciu. Mocno zaznaczony jest aspekt emocjonalny, związany z wagą podejmowanej przez młodego człowieka decyzji.
- Wybór szkoły to ważna decyzja. Myślę, że w pewien sposób udaje się to pokazać w tym krótkim filmiku - zaznacza Ludwik Węgrzyn, starosta bocheński
W spocie wystąpili, tak jak w latach ubiegłych, uczniowie bocheńskich szkół. Jest elementem kampanii promocyjnej szkół ponadgimnazjalnych prowadzonej przez Wydział Oświaty i Promocji, który wspólnie z placówkami edukacyjnymi walczy o przyciągnięcie młodzieży. W każdej ze szkół odbywają się dni otwarte, podczas których młodzież może na własne oczy przekonać się do prezentowanych ofert.
Wydano również „Informator gimnazjalisty”, który został rozdany wśród uczniów kończących w tym roku naukę na tym szczeblu. Publikacja zawiera najważniejsze informacje przydatne w poszukiwaniu drogi swojej dalszej edukacji. Film można obejrzeć na: www.bochnia.starostwo.gov.pl. W poniedziałek ruszyła rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych.