https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bochnia. Podpisano umowę na nowe połączenie między węzłem autostradowym Bochnia i DK94

PM
Budowa ronda i skrzyżowania oraz przebudowa istniejących dróg – to zadania, jakie zostaną zrealizowane w ramach projektu budowy łącznika autostradowego w Bochni. Połączy on węzeł „Bochnia” i drogę krajową nr 94. Umowę na wykonanie I etapu inwestycji przekazał wicemarszałek Łukasz Smółka.

WIDEO: Krótki wywiad

Pierwszy etap projektu przewiduje połączenie węzła autostradowego „Bochnia” z ul. Krzeczowską. W tym celu zostanie wybudowana droga wojewódzka klasy G wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi. Łączna długość tego odcinka drogi wojewódzkiej to ok. 1,8 km. Wykonawcą inwestycji jest firma STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o.

- Po wielu latach oczekiwania, rozpoczyna się jedna z najważniejszych inwestycji dla Bochni i regionu - komentuje Stanisław Bukowiec, poseł z Bochni.

- Chcemy, by małopolscy kierowcy mogli poruszać się po lokalnych drogach szybko i bezpiecznie. Zaplanowana inwestycja pozwoli znacząco usprawnić komunikację w tym rejonie. Poprawi też komfort życia mieszkańców Bochni i okolic - mówi marszałek Witold Kozłowski.

Budowa drogi od kilkunastu lat była priorytetem lokalnych samorządów. Podpisanie umowy na jej budowę to znaczący przełom, który oznacza w perspektywie 20 miesięcy odciążenie dróg powiatowych z ruchu samochodowego z autostrady. - Wzrastająca ilość samochodów, w połączeniu ze złym stanem dróg przekłada się na radykalne obniżenie bezpieczeństwa, znaczne wydłużenie czasu przejazdu, a także negatywnie oddziałuje na środowisko naturalne. Liczymy, że inwestycja pozwoli na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum Bochni usprawniając jej system komunikacyjny. Koszt tego przedsięwzięcia to ponad 35 mln złotych - podkreśla wicemarszałek Łukasz Smółka.

W ramach I etapu zaplanowano nie tylko przebudowę istniejących dróg, ale także: budowę ronda na skrzyżowaniu nowo budowanej drogi i ul. Smyków oraz przekładanego odcina drogi powiatowej nr 1424K, budowę ronda na skrzyżowaniu nowo budowanej drogi z ul. Krzeczowską oraz budowę skrzyżowania rozbudowywanej drogi powiatowej 1424K z odcinkiem drogi powiatowej 1424K przewidzianym do zmiany na odcinek drogi gminnej.

źródło: UMWM

Masz informacje? Nasza Redakcja czeka na #SYGNAŁ

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

j
jml13060

"Chcemy, by małopolscy kierowcy mogli poruszać się po lokalnych drogach szybko i bezpiecznie". Strach czytać takie słowa, bo "szybko i bezpiecznie" to charakterystyka stylu jazdy sprawców większości ciężkich wypadków na lokalnych drogach i ulicach. Wydawało mi się, że tendencja powinna być przeciwna - progi spowalniające szczególnie umiejscowione przed przejściami dla pieszych, ograniczenia szybkości w terenie zabudowanym do i poniżej 50 km/h, zwężenia ulic w celu zniechęcenia kierowców, w ogóle zniechęcanie do posiadania samochodów prywatnych i jazdy nimi, inwestycje preferencje dla transportu publicznego, czyli tzw. buspassy, inwestycje w infrastrukturę rowerową, strefy ograniczonego ruchu, ograniczenia liczby miejsc parkingowych i budowa P

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska