https://gazetakrakowska.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

Bolesław. Mieszkańcy protestują przeciwko wytyczonemu przebiegowi linii kolejowej Centralnego Portu Komunikacyjnego

Sławomir Bromboszcz
Tłumy mieszkańców przyszły w środę pod Centrum Kultury w Bolesławiu, gdzie odbyło się spotkanie informacyjne dotyczące Centralnego Portu Komunikacyjnego, którego opracowywany projekt przebiegu linii kolejowej po terenie gminy budzi kontrowersje.

FLESZ - Kiedy dostaniesz pieniądze za rozliczenie PIT?

Na spotkaniu, poza mieszkańcami i przedstawicielami gminy, obecna była także Krystyna Kowalewska, wicestarosta powiatu olkuskiego. Nie było natomiast przedstawicieli inwestora.

- Dziękuję za liczne przybycie. Pokazaliście, że jest nas wielu, że mówimy jednym głosem i patrzymy razem w tym samym kierunku. Wasza postawa dodaje mi sił i zachęca do podejmowania kolejnych działań, które - mam nadzieję - przyniosą nam satysfakcjonujące rozwiązania. Rozwiązania, które pozwolą na rozwój, nie niszcząc naszego dotychczasowego dorobku - informuje Krzysztof Dudziński, wójt gminy Bolesław.

Mieszkańcy mogą składać uwagi dotyczące inwestycji na na formularzach dostępnych w urzędzie gminy, u sołtysów, radnych oraz na stronach internetowych gminy: www.gminaboleslaw.pl lub Centralnego Punktu Komunikacyjnego: www.cpk.pl

Kolejne spotkania informacyjne odbędą się:
- w remizie OSP w Laskach – 2 marca 2020r. o godz. 17.00
- w Zespole Przedszkolno–Szkolnym w Krzykawie – 3 marca 2020r. o godz. 17.00
- w Zespole Przedszkolno–Szkolnym w Podlipiu – 4 marca 2020r. o godz. 17.00
- w Centrum Kultury w Bolesławiu – 5 marca 2020r. o godz. 17.00

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Okiem Kielara odc. 14

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kresa

CPK było planowane już za PRL. Jesteśmy mocno spóźnieni z tą inwestycją.

M
Mieszkanka gminy bolesław

Nie rozumiem jednego... skoro aby wybudować obiekt w pobliżu torów trzeba spełnić określone wymagania to jak te budynki które już istnieją nadają się sąsiadować z koleją? Mój dom ma 60 lat, ostatnio był remontowany, nie wyobrażam sobie co będzie się działo ze ścianami jak co 9 min. ma przejeżdżać pociąg.

W
Wściekły

Cała inwestycja CPK to przedsięwzięcie z gruntu nieetyczne i diaboliczne, bo budowane na krzywdzie ludzkiej. Pisowcy mają gdzieś ludzi, którym spaskudzą życie hałasem i smogiem i okradają, przez zaniżenie odszkodowań i obniżenie wartości posesji. Na ustach mają bogooczyźniane frazesy, ty się człowieku poświęć dla Ojczyzny, a sami na łzach i rozpaczy robią karierki i pobierają fest pensyjki... Precz z Sanacją, won na Zaleszczyki, kiciarze.

G
Gość
27 lutego, 12:51, Gość:

Te linie na mapie CPK znaczą tyle, że przez gminę Bolesław powinna przebiegać nowa linia kolejowa. Teraz zadaniem wójta i władz powiatu olkuskiego jest wyznaczenie konkretnej trasy. Jeśli Kraków ma mieć przez Olkusz połączenie KDP z Warszawą to jedyny możliwy korytarz na północ jest pomiędzy Olkuszem a Bolesławiem. Jeśli to nie wyjdzie, to Ślązacy poprowadzą KDP po swoich terenach i Kraków pozostanie prowincjonalnym miastem.

Najpierw spółka CPK zleciła za pieniądze podatników opracowanie tych projektów tras, które są totalnym bublem. Teraz powiat ma jeszcze raz wydawać pieniądze, żeby jeszcze raz wykonać projekty sensowne. I to się nazywa gospodarowanie funduszami publicznymi.

G
Gość
27 lutego, 12:51, Gość:

Te linie na mapie CPK znaczą tyle, że przez gminę Bolesław powinna przebiegać nowa linia kolejowa. Teraz zadaniem wójta i władz powiatu olkuskiego jest wyznaczenie konkretnej trasy. Jeśli Kraków ma mieć przez Olkusz połączenie KDP z Warszawą to jedyny możliwy korytarz na północ jest pomiędzy Olkuszem a Bolesławiem. Jeśli to nie wyjdzie, to Ślązacy poprowadzą KDP po swoich terenach i Kraków pozostanie prowincjonalnym miastem.

27 lutego, 13:12, Kkk:

Nie ma ślazków! To Niemcy! A najlepsze rozwiązanie z połączeniem Olkusza z Krakowem koleją to dbudowanie kilku kilometrów linii z Sierszy do Bukowna. Tańszy wariant nie ingeruje w otulinę OPN i załatwiamy również obszar Bukowna i Bolesławia, mają dostęp bezpośrednio do Krakowa.

Połączenie Olkusza z Krakowem to sprawa drugorzędna. Tu stawką jest połączenie Krakowa z KDP. Czyli dostęp Małopolski do centrum kraju i do zagranicy.

K
Kkk
27 lutego, 12:51, Gość:

Te linie na mapie CPK znaczą tyle, że przez gminę Bolesław powinna przebiegać nowa linia kolejowa. Teraz zadaniem wójta i władz powiatu olkuskiego jest wyznaczenie konkretnej trasy. Jeśli Kraków ma mieć przez Olkusz połączenie KDP z Warszawą to jedyny możliwy korytarz na północ jest pomiędzy Olkuszem a Bolesławiem. Jeśli to nie wyjdzie, to Ślązacy poprowadzą KDP po swoich terenach i Kraków pozostanie prowincjonalnym miastem.

Nie ma ślazków! To Niemcy! A najlepsze rozwiązanie z połączeniem Olkusza z Krakowem koleją to dbudowanie kilku kilometrów linii z Sierszy do Bukowna. Tańszy wariant nie ingeruje w otulinę OPN i załatwiamy również obszar Bukowna i Bolesławia, mają dostęp bezpośrednio do Krakowa.

G
Gość

Te linie na mapie CPK znaczą tyle, że przez gminę Bolesław powinna przebiegać nowa linia kolejowa. Teraz zadaniem wójta i władz powiatu olkuskiego jest wyznaczenie konkretnej trasy. Jeśli Kraków ma mieć przez Olkusz połączenie KDP z Warszawą to jedyny możliwy korytarz na północ jest pomiędzy Olkuszem a Bolesławiem. Jeśli to nie wyjdzie, to Ślązacy poprowadzą KDP po swoich terenach i Kraków pozostanie prowincjonalnym miastem.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska