Bonarka pyta Polaków o ich słabostki i pokusy

Materiał informacyjny CH Bonarka

Centrum Handlowe Bonarka wzięło pod lupę słabostki i uleganie pokusom. We współpracy z pracownią badawczą Maison&Partners przeprowadziło badania, pytając Polaków, jakie emocje towarzyszą im podczas zakupów i czy ulegają zakupowym pokusom. ich wyniki pokazują, że największą słabością Polek i Polaków są słodycze. Elementem kampanii są limitowane produkty Bonarki, stworzone we współpracy z lokalną firmą Good Lood – kremy orzechowe WOW!Kocie. W centrum uwagi znalazły się emocje i doświadczenia zakupowe.

Jak pokazują wyniki badań, największą słabością Polek i Polaków są słodycze (40%). 67% konsumentów przyznaje się do spontanicznych zakupów. Ponad połowa z nich (57%) podkreśla, że takie zakupy dają im radość. Najczęściej wymienianymi słodkimi grzeszkami Polaków po łakociach są jedzenie (32%) oraz uciechy dla duszy, takie jak słuchanie muzyki oraz czytanie książek (po 31%). Jak wynika z badań, to kobiety częściej niż mężczyźni ulegają słodyczom i zakupom. Mężczyźni raczej wybierają słuchanie muzyki czy chodzenie na siłownię. Osoby z pokolenia Z deklarują większą słabość do dbania o siebie oraz do wydatków na rozrywkę (muzyka, gry).

- Słodkie grzeszki, pokusy i emocje są tematem naszej jesiennej kampanii z udziałem Dawida Ogrodnika.  Okazuje się, że dwie największe słabostki, do których się przyznajemy, to spontaniczne zakupy i słodycze. Ulegamy tym pokusom z różnych powodów – najczęściej, by sprawić sobie radość lub poprawić nastrój – mówi Katarzyna Kasprzak, marketing manager Centrum Handlowego Bonarka w Krakowie.

Ambasador marki, Dawid Ogrodnik, również ulega słodko - modowym zachciankom. Moda działa na niego jak słodycze, którym trudno się oprzeć.

Lukrujemy look

W ramach jesiennej odsłony kampanii pod hasłem WOW!Kocie Bonarka skupia się na „lukrowaniu looku” poprzez rozsmakowanie w nowych trendach i stylizacjach. Daje też przepis na dobrze skomponowany styl oraz bada emocje konsumentów związane z zakupami. Smaku kampanii dodają produkty przygotowane według receptury Good Noot krakowskiej firmy Good Lood. To trzy limitowane produkty Made in Bonarka x Good Lood: krem z orzechami laskowymi i kakao, krem z pistacji oraz krem z orzechów laskowych.

- Duża grupa klientów ma swoje rytuały zakupowe, a wśród nich modowe i słodkie grzeszki. Zawsze miło jest zakończyć zakupy kawą z ulubionym ciastkiem. Zauważając te naturalne potrzeby naszych klientów, i odpowiadając na nie, przygotowaliśmy limitowaną serię kremów WOW!Kocie x Good Noot. Skomponowany przez pracownię Good Lood według receptury opartej na najnowszych trendach - crème de la crème jesiennej mody. To słodka premia do skosztowania podczas jesiennych wieczorów i symboliczne zwrócenie uwagi na nasze słabostki, którym ulegamy w różnych aspektach naszego życia – dodaje Katarzyna Kasprzak.

Źródło radości i pewność siebie

40% Polek i Polaków czerpie radość z zakupu ubrań. Szczególnie kobiety, osoby młode, mieszkańcy średnich miast, wykazują większe zainteresowanie trendami, eksperymentowaniem z modą i jej kreatywnym wykorzystaniem. Co trzecia osoba wskazywała w badaniu, że łączy modę z poprawą samopoczucia i pewnością siebie oraz byciem bardziej atrakcyjnym. Kobiety podchodzą do mody bardziej emocjonalnie niż mężczyźni, częściej zyskując dzięki niej pewność siebie (36% vs 30% mężczyźni), poczucie atrakcyjności (38%) i pozytywny kontakt ze sobą (32%). Młode pokolenia (poniżej 35 lat) widzą w modzie środek do podkreślenia swojej wyjątkowości (14% vs 8% ogółu) i tworzenia pozytywnego wrażenia u innych. Osoby w wieku 45-54 lat widzą w modzie narzędzie poprawy własnego samopoczucia (34%).

Kobiety kierują się emocjami a mężczyźni racjonalizują zakup

Dwoje na troje konsumentów (67%) chociaż raz dało się skusić i kupiło ubranie, buty lub jakiś dodatek, nawet jeśli nie były im one potrzebne. Z kolei jedna na trzy osoby potrafiła oprzeć się pokusie, twierdząc, że nigdy nie zdarzył im się taki zakup. Kobiety częściej kupują pod wpływem emocji deklarując, że zakupy sprawiają im radość. Mężczyźni zaś starają się usprawiedliwiać swoje zachowania w sposób bardziej racjonalny. Wśród osób, które nie ulegają pokusom przeważają mężczyźni i osoby w średnim wieku (35-44 lat). Natomiast wśród osób, które im często się poddają, dominują kobiety.

Ponad połowa respondentów cieszy się z przypadkowych zakupów (57%), ale niektórzy odczuwają też negatywne uczucia. Pokolenie Z twierdzi, że ma słabość do zakupów. Co ciekawe, najwięcej radości ze spontanicznych zakupów czerpią osoby starsze (63%), które też najczęściej racjonalizują swoje zachowanie argumentując, że to „bo była świetna okazja”.

Badania są częścią jesiennej kampanii krakowskiego centrum handlowego. Podobnie jak limitowane produkty Bonarki, stworzone we współpracy z lokalną firmą Good Lood – kremy orzechowe WOW!Kocie. W centrum uwagi ponownie znalazły się emocje i doświadczenia zakupowe.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska