https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa drogi S1 z obwodnicą Oświęcimia. Na kolejnym odcinku od węzła Oświęcim do Bierunia wkrótce będą mogły ruszyć prace. Zdjęcia

Bogusław Kwiecień
Od kilku miesięcy trwają już prace na dwóch odcinkach między węzłem Oświęcim a Bielskiem-Białą
Od kilku miesięcy trwają już prace na dwóch odcinkach między węzłem Oświęcim a Bielskiem-Białą GDDKiA
Do rozpoczęcia budowy kolejnego odcinka drogi ekspresowej S1 między węzłami Oświęcim i Bieruń brakuje już tylko wydania przez wojewodę śląskiego zezwolenia na realizację inwestycji drogowej tzw. ZRID-u. Drogowcy utrzymują, że całym brakującym 40-kilometrowym fragmentem S1 między Mysłowicami a Bielskiem kierowcy pojadą w 2025 r.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Budowa S1, aby usprawnić realizację inwestycji, jest podzielona na cztery odcinki i obwodnicę Oświęcimia. Na dwóch z nich między Oświęcimiem a Bielskiem oraz na oświęcimskiej obwodnicy prace już trwają. Jest duża szansa, że symboliczne wbicie łopaty na kolejnym między węzłem Oświęcim a Bieruniem nastąpi w drugim półroczu.

- Wystąpiliśmy do wojewody śląskiego o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej co stanowi zakończenie etapu projektowania - mówi Marek Prusak, rzecznik GDDKiA Oddział w Katowicach.

Od kilku miesięcy trwają już prace na dwóch odcinkach między węzłem Oświęcim a Bielskiem-Białą
Od kilku miesięcy trwają już prace na dwóch odcinkach między węzłem Oświęcim a Bielskiem-Białą GDDKiA

Jak dodaje, dotyczy on trasy o długości ok. 2,9 km od węzła Bieruń do węzła Oświęcim oraz 4 km dróg niższych kategorii. Jest to krótki, ale bardzo istotny fragment dla połączenia drogi S1 poprzez węzeł Bieruń z istniejącą krajową drogą nr 44. Kierowcy podróżujący tą "krajówką" między Oświęcimiem a Tychami doskonale wiedzą, jak jest to trudna trasa do pokonania szczególnie w godzinach szczytów komunikacyjnych.

Od kilku miesięcy trwają już prace na dwóch odcinkach między węzłem Oświęcim a Bielskiem-Białą, a także obwodnicy Oświęcimia
Od kilku miesięcy trwają już prace na dwóch odcinkach między węzłem Oświęcim a Bielskiem-Białą, a także obwodnicy Oświęcimia GDDKiA

Umowny termin zakończenia prac na wspomnianym odcinku to koniec 2024 roku. Trwają natomiast jeszcze prace przygotowawcze związane z ostatnim 10-kilometrowym fragmentem od Mysłowic do Bierunia. - Planowany termin złożenia wniosku o wydanie decyzji ZRID dla tego odcinka to II kwartał 2023 r. - dodaje Marek Prusak.

Szybko postępują pracę także na budowie obejścia Węgierskiej Górki w ciągu S1
Szybko postępują pracę także na budowie obejścia Węgierskiej Górki w ciągu S1 GDDKiA

Trwają prace między Oświęcimiem a Bielskiem-Białą

Od kilku miesięcy trwa już z kolei budowa dwóch odcinków S1 Oświęcim - Dankowice o długości 15,5 km oraz blisko 12-kilometrowej trasy Dankowice - Suchy Potok w Bielsku-Białej, a ponadto obwodnicy Oświęcimia. Zakończenia tych części inwestycji przewidywane są w 2024 roku.

Jak utrzymują w GDDKiA, całą brakującą 40-kilometrową trasą od węzła Mysłowice-Kosztowy do Bielska-Białej i dalej w kierunku Zwardonia będzie można przejechać w 2025 roku.

FLESZ - Polacy się starzeją a miasta wyludniają. Jest raport GUS

od 16 lat
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska