https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa łącznicy. Za nami najtrudniejszy moment, ale będą nowe utrudnienia

pb
Budowa łącznicy kolejowej w Krakowie.
Budowa łącznicy kolejowej w Krakowie. fot. Anna Kaczmarz
Za nami najtrudniejszy i najbardziej uciążliwy moment budowy łącznicy kolejowej pomiędzy stacjami Zabłocie i Krzemionki na krakowskich Podgórzu. Nad głównym skrzyżowaniem w rejonie osadzone zostały już najdłuższe elementy kolejowej estakady.

Autor: Anna Kaczmarz

78 i aż 81 metrów miały elementy estakady, które były osadzane w ostatnie dwie noce na potężnych filarach i tymczasowych podporach. Operacja wymagała wyłączenia z ruchu tramwaje. W tym czasie ruch na skrzyżowaniu był niemal wyłączony.

Od piątku tramwaje jadące przez skrzyżowanie przejeżdżają pod estakadami.

Nowe utrudnienia w ruchu

W związku z montażem kolejnych elementów łącznicy PKP PLK wprowadzi ograniczenia w ruchu na estakadzie im. Obrońców Lwowa.

  • W dniach 5-9 września dostępny będzie tylko jeden z pasów ruchu na estakadzie.
  • W weekend 10 – 11 września estakada będzie wyłączona z ruchu
  • Od 12 do 16 września dostępny będzie tylko jeden z pasów ruchu na estakadzie.

PKP przewiduje się podobne utrudnienia w ruchu w drugiej połowie miesiąca.

200 osób na budowie

Aktualnie zaawansowanie prac wynosi ponad ponad 40 procent, na budowie pracuje średnio około 200 osób. Zakończenie budowy łącznicy kolejowej planowane jest w czwartym kwartale przyszłego roku.

Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych, tj. budowy łącznicy kolejowej, łączącej przystanki Kraków Zabłocie i Kraków Krzemionki, możliwy będzie szybszy i bezpośredni przejazd pociągiem z Krakowa Głównego do stacji Kraków Bonarka i dalej do Skawiny, Zakopanego oraz Oświęcimia. Łącznica zwiększy też dostępność z Centrum Krakowa do linii kolejowej – będą komfortowe przystanki (Kraków Zabłocie, Kraków Krzemionki). Pasażerowie będą mieli również zapewnioną możliwość dogodnej przesiadki w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, będą mogli szybko i sprawnie zmieniać środek transportu - z kolei na komunikację miejską i odwrotnie.

Wartość robót budowlanych: 257 978 744,89 PLN (brutto).
Wykonawca, konsorcjum firm: Budimex S.A. (lider) oraz Ferrovial Agroman S.A. (partner).

Trwa wielka inwestycja kolejowa w Krakowie [WIZUALIZACJE]

Trwa wielka inwestycja kolejowa w Krakowie [WIZUALIZACJE]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

q
qwerty
Wrócił koszmar tzw. "korków przy tandencie". Całymi latami staliśmy w korkach w tym rejonie. Poprawiło się od czasu zbudowania parę lat temu estakady i nowej drogi na Płaszów. Teraz wróciło wszystko tylko korki w całym Krakowie przez to skrzyżowanie, bo ludzie pchają się objazdami: Półłanki, obwodnica s-7, al. Pokoju, al. JP II, Dietla, Kamieńskiego, Wielicka, nie mówiąc już o Kalwaryjskiej-Limanowskiego ... dramat nad dramaty i jeszcze będą tam grzebać do IV kwartału przyszłego roku ??? ??? Kto to wytrzyma ?
z
zachwycona
na poczatku byłam przeciwna, codziennie jeżdżę tą droga do pracy. Ale dziś mogę powiedzieć, że Panowie tak pracują, że miło patrzeć, śmiem twierdzić, że w dwa tygodnie postawili by nowe miasto! tak im ta robota idzie. Jak tak dalej pójdzie do listopada będzie zrobione, pozdrawiam
m
mirek
goń się z tymi wywodami .....
L
Lol
Prawda jest taka, że jak czyta się takiego tumana, to ręce opadają...
m
mirek
A po co ci ta inwestycja stoisz w korkach od lat i sie meczysz zamiast tak niepotrzebnej inwestycji ktora nic ci nie da tak naprawde skróci przejazd pociągu z Krakowa głównego do plaszowa o 10 min tylko tyle. Tr pieniadze powinny byc przeznaczone na modernizacje i budowę nowych dróg aby odciążyć aleje i centrum. Ale cóż kasa musi sie zgadzać w kieszeni Majchrowskiego od lat ten pan załatwia swoje prywatne sprawy będąc prezydentem.
I
Inter
Wiesz ze miasto z ta inwestycja nie ma nic wspolnego? Inwestorem jest Pkp a kasa pochodzi z unii i srodkow cetralnych
m
mirek
Typowa inwestycja nie potrzebna mieszkańcom a prezydencikowi który robi sobie dojazd do swojej uczelni na Zabłociu a kto tego nie widzi ma klapy na oczach to samo bylo z kładka tramwajową. Majchrowski mamy cie dość!!!!!
D
Dan
Jeżeli jest estakada wyłączona z ruchu to może "puścisie" jeden pas ruchu dołem...
s
samochodziarz
Ten sam artykuł był już kilka dni temu, na budowie jest góra 30 osób a reszta gdzie? w barze obok?
Jakim prawem Miasto czyli ZIKiT zezwolił na takie zamknięcie tak ważnego skrzyżowania?Pół Krakowa sparaliżowane, a będzie jeszcze gorzej ponieważ już wracają studenci!!!
Do kitu taka budowa !!!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska