https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa linii Podłęże - Piekiełko zmienia Nowy Sącz. Powstaje nie tylko nowy most

Klaudia Kulak
Tak zmienia się Nowy Sącz dzięki realizowanej inwestycji kolejowej
Tak zmienia się Nowy Sącz dzięki realizowanej inwestycji kolejowej Podłęże - Piekiełko
PKP PLK realizują dużą inwestycję wartą kilka miliardów złotych. Przebudowa linii 104 Chabówka - Nowy Sącz będąca częścią linii Podłęże - Piekiełko ma zapewnić komfortowe podróże pociągiem do Krakowa w godzinę. Na to czekają mieszkańcy regionu, którzy przez lata byli wykluczeni komunikacyjnie. Cała inwestycja bezpowrotnie zmienia się też oblicze Nowego Sącza. Mowa tutaj nie tylko o budowie nowego mostu. - Ciężkie maszyny wzmacniają grunt pod linią kolejową w Nowym Sączu. Betonowe pale wbite głęboko w ziemię odpowiednio ustabilizują nawierzchnię przy torach kolejowych - informuje inwestor.

Budowa linii „Podłęże - Piekiełko” realizowana jest etapowo, a jednym z nich jest modernizacja linii kolejowej między Nowym Sączem a Chabówką. Dzięki rozpoczętym już pracom na linii nr 104 możliwy będzie powrót pociągów po wieloletniej przerwie i zwiększenie dostępu do kolei. Wiele ważnych prac zostało już wykonanych również na terenie Nowego Sącza.

Mowa tutaj między innymi o nowym moście kolejowym, gdzie prace są bardzo zaawansowane. Gotowe są już podpory, na których układany jest szalunek pod właściwą konstrukcję obiektu. Nowa przeprawa połączy oba brzegi w przyszłym roku.

Budują też nowe wiadukty, w tym na ul. Krakowskiej, która została zamknięta na prawie dwa lata. Wiele zmienia się też w pobliżu ul. Kolejowej i Asnyka w Nowym Sączu. Pojawiły się tam już głębokie wykopy, które są pierwszym etapem prac, po których w tym miejscu zmieni się cały układ komunikacyjny. To przełoży się na wygodę i bezpieczeństwo mieszkańców miasta. Zupełnie zmienił się również teren w okolicach ulicy Kościuszki.

Wzmacniany jest tam grunt pod linią kolejową. Dzięki betonowym palom, które zostały wbite w ziemię możliwa jest odpowiednia stabilizacja nawierzchni przy torach kolejowych, co umożliwi pociągom rozwijanie większych prędkości.

Przypomnijmy, że modernizacja linii kolejowej „Podłęże-Piekiełko” to obok budowy „Sądeczanki” jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji w regionie. Po jej zakończeniu, czas przejazdu pociągiem między Krakowem a Nowym Sączem skróci się do ok. godziny. Przyczyni się też do rozwoju kolei w regionie, a co za tym idzie - wzrostu znaczenia tego środka transportu.

To wyjątkowe miejsce na mapie Małopolski. Astro Centrum w Chełmcu oficjalnie otwarte!

od 16 lat
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska