Ostatnie wydarzenia przy budowie tramwaju do Mistrzejowic
25 listopada otworzoną pętlę na Mistrzejowicach dla ruchu tramwajowego. Linia nr 14 kursuje do przystanku Miśnieńska, gdzie następnie zawraca przejazdem technicznym. Ta faza inwestycji zaliczyła duży poślizg, miała być gotowa po wakacjach 2024. Robotnicy mierzyli się jednak z ponad setką odkrytych niewybuchów, które zdecydowanie opóźniły postęp robót. Wymagająca była również przebudowa magistrali wodociągowej, która znajduje się pod obecnym układem torowiska.
Z innym miejscu, na stacji Rondo Polsadu dobiega końca wykop podstropowy do poziomu -2. Po tym poziomie docelowo będą poruszać się tramwaje. A od ulicy Krzesławickiej, przez ul. Bohomolca do ul. Jancarza trwają prace z docelowym układem torowiska.
Rozkopane pozostaje rondo Polsadu, ulica Młyńska, ale też Meissnera i Lublańska. Wszystko dobrze widać na naszych zdjęciach z drona.
Budowa tramwaju do Mistrzejowic
Nowa ok. 4,5-kilometrowa linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (KST etap IV) połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Meissnera i Lema, skracając czas dojazdu do centrum miasta o ok. 12 minut. Dziś do Mistrzejowic tramwaje jeżdżą okrężną drogą, alternatywą są autobusy, ale te nie unikają stania w korkach.
Pasażerowie skorzystają z nowego połączenia w Krakowie w 2025 roku. Kiedy dokładnie? Przy tak dużej inwestycji, która już napotkała kłopoty i protesty mieszkańców, lepiej nie przewidywać i dlatego władze miasta nie podają przybliżonej daty uruchomienia nowej linii. To pierwszy tak duży projekt transportowy w Polsce realizowany w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Za projekt z ramienia miasta odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa (ZDMK).
