- Tunele w ramach S52 Północnej Obwodnicy Krakowa są niemal gotowe. W obiekcie w Dziekanowicach sprawdziliśmy działanie systemów alarmowych - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Plany są takie, by Północna Obwodnica Krakowa została oddana do użytku kierowców pod koniec 2024 roku.
Północna obwodnica (w ciągu drogi ekspresowej S52) będzie miała długość 12,3 km i dwie jezdnie z trzema pasami ruchu na każdej z nich. Węzły drogowe połączą ją z istniejącym układem komunikacyjnym, a 20 km dróg dojazdowych pozwoli na dogodne dojazdy z obszaru Krakowa i okolicznych miejscowości. Do węzła Modlnica dobudowane zostaną cztery łącznice.
Znajdujący się na drugim końcu węzeł Kraków Mistrzejowice wybudowany zostanie w ramach realizacji S7 i połączy obie drogi ekspresowe, zamykając tym samym ring wokół Krakowa. W ciągu S52 POK powstaną także dwa tunele (w Zielonkach ma 653 m, a w Batowicach 496 m), 27 obiektów (wiadukty, estakada) i 4 km murów oporowych. Między tunelem w Batowicach a węzłem Węgrzce powstaje najdłuższa na odcinku S52 estakada, mająca prawie 570 metrów długości.
Projekt CPK zostaje, jednak będzie zmodyfikowany
