https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa północnej obwodnicy Krakowa. Ruszają spotkania z mieszkańcami, dowiedzą się m.in. o odszkodowaniach

Pog
Przebieg i wizualizacja północnej obwodnicy Krakowa
Przebieg i wizualizacja północnej obwodnicy Krakowa GDDKiA
Budowa północnej Krakowa nie jest już mrzonką, a jej budowa niedługo się zacznie. Mieszkańcy o szczegółach dotyczących wykupu nieruchomości oraz wypłaty odszkodowań dowiedzą się na serii spotkań, która rozpoczną się 11 czerwca.

Spotkania potrwają od 11 do 19 czerwca. Mieszkańcy dowiedzą się na nich o szczegółach projektów przygotowanych dla drogi ekspresowej S52 Północnej Obwodnicy Krakowa. Na spotkaniach omówione zostaną także procedury związane z przejmowaniem nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa i wypłatami odszkodowań za te grunty.

Szczegółowy harmonogram spotkań:

  • Wielka Wieś, 11.06.2019, Sala obrad Rady Gminy Wielka Wieś, Plac Wspólnoty 1, 32-085 Szyce, godz. 18
  • Kraków Nowa Huta, 13.06.2019, Urząd Miasta Krakowa, os. Zgody 2, Sala konferencyjna (V piętro), godz. 18
  • Kraków Tonie, 17.06.2019, Sala Gimnastyczna Szkoły podstawowej nr 67, ul. Kaczorówka 4, godz. 18
  • Zielonki, 18.06.2019, Centrum Integracji Społecznej, ul. Galicyjska 17A, 32-087 Zielonki, godz. 18
  • Węgrzce, 19.06.2019, Dom Kultury w Węgrzcach (sala Vangelis), ul. A3 nr 1, 32-086 Węgrzce, godz. 18:00

Dodatkowe dyżury pracowników GDDKiA

  • 25.06.2019, Sala konferencyjna GDDKiA Oddział w Krakowie, 30-354 Kraków ul. Mogilska 25, godz. 9-14
  • 27.06.2019, Sala konferencyjna GDDKiA Oddział w Krakowie, 30-354 Kraków ul. Mogilska 25, godz. 9-14

Parametry POK

Długość dwujezdniowego odcinka S52 POK od węzła Modlnica do węzła Mistrzejowice wynosi 12 km 327 m. Każda jezdnia będzie miała po 3 pasy ruchu. Węzeł Mistrzejowice, z którym połączona zostanie S52 POK powstanie w ramach budowy odcinka S7 w. Widoma – Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta). W ten sposób zamknie się IV obwodnica Krakowa

Węzły w ciągu S52 POK

  • Modlnica – dobudowa 4 łącznic
  • Zielonki - węzeł zespolony, z dwoma rondami, na skrzyżowaniu POK S52 z ulicami Ks. Adama Zięby, Waliszewskiego, Na Popielówkę i projektowaną Trasą Wolbromską (projekt ZDW)
  • Węgrzce – w miejscu skrzyżowania z DK 7 i Al. 29 – listopada
  • Batowice – w miejscu skrzyżowania z drogą powiatową 1256 K

W ramach inwestycji powstanie 27 obiektów mostowych, 4 km murów oporowych, 20 km dróg zbiorczych dojazdowych.

13 listopada 2018 r. podpisano umowę na projekt i budowę S52 Północnej Obwodnicy Krakowa z konsorcjum firm: tureckiej Gulermak i polskiej Mosty Łódź, które wyceniły koszt zadania na 1 427 968 500 zł.

Wykonawca ma przygotować projekt, wybudować drogę i uzyskać pozwolenie na użytkowanie w ciągu 47 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca), natomiast przy projektowaniu okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca) będą wliczane.

Rozwiązania projektowe przygotowane przez wykonawcę zostaną zaprezentowane mieszkańcom gmin: Wielka Wieś, Zielonki i Kraków w dniach od 11.06.2019 do 19.06.2019.

WIDEO: “Hulajnogi elektryczne będą traktowane jak rowery”. Ministerstwo infrastruktury przedstawiło projekt regulacji

Źródło: TVN24/x-news

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

D
DW
Dlaczego północna obwodnica nie nazywa się po prostu S4 tylko S52?

Południowa obwodnica Warszawy jakoś się nazywa S2 tak jak autostrada. Odnoga A1 też się nazywa S1. Autostradowe przedłużenie S8 wokół Wrocławia nazywa się A8. Koło Szczecina A6 też się uzupełnia z S6. Tylko w Krakowie się jakieś machinacje wymyśla, że jest to przedłużenie BDI? Czy może chcieli obejść jakieś zapisy tajne ze Stalexportem, który od tylu lat chyba blokował zbudowanie obwodnicy do wylotu na Warszawę od strony północnej, by tranzyt się kierował na Warszawę przez ich płatną A4 i gierkówkę. Miejmy nadzieję, że w końcu zbudują tę drogę
D
Dziadek
A skąd kasa? To chyba trik przedwyborczy. Nie wierzę w żadną obwodnicę

bo tu nic się nie dzieje!
g
grzeg
Jakoś dziwnie nie mogę uwierzyć. Któpry to raz?
F
Fantomas
Widać że w końcu coś się rusza w sprawie północnej obwodnicy. Czyli procedura ruszyła i jest szansa, że nie skończy się na gadaniu, jak przez ostatnie 25 lat.

Teraz trzeba uważać na ekooszolomow z Patrolu Terrorystycznego, bo zaraz dowiemy się że w planowanej trasie żyje podkrakowska mucha, unikat na skalę swiatową i trzeba im odpalić haracz za odstąpienie od protestu.
W
Wojtek22
Węzeł Modlnica (klasyczna "koniczyna") to jest anachroniczne rozwiązanie z lat 70-tych.

Przy obecnym natężeniu ruchu na tak zaprojektowanym węźle będzie często dochodzić do niebezpiecznych sytuacji. Moim zdaniem dla podniesienia bezpieczeństwa, klasyczna "koniczyna" w ciągu drogi ekspresowej powinna być zrealizowana z wydzieloną, dodatkową jezdnią!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska