https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa S7 pod Krakowem. Robotnicy pracują pełną parą [ZDJĘCIA] 6.02.2020

Marcin Banasik
Budowa S7 w Małopolsce na odcinku Szczepanowice-Widoma
Budowa S7 w Małopolsce na odcinku Szczepanowice-Widoma GDDKiA
Wyjątkowo ciepła zima pozwala drogowcom kontynuować prace przy budowie małopolskiego odcinka trasy S7 na północ od Krakowa. Na terenie powiatu miechowskiego trwają prace przy budowie węzła Szczepanowice. Ruch pojazdów odbywa się bypassem, czyli drogą tymczasową, przebiegającą równolegle do DK 7. Zobaczcie jak prace drogowców wyglądają z lotu ptaka. Zapraszamy do galerii.

Estakada w Szczepanowicach będzie najdłuższym obiektem inżynierskim na tym odcinku, o długości 681 m w przypadku nitki lewej i 689 m nitki prawej. Przebiegać będzie nad linią kolejową, drogami powiatowymi i rzeką Szreniawą. Ten odcinek S7 jest częścią 55,6 kilometrowej drogi ekspresowej od granicy województwa świętokrzyskiego do Krakowa.

Trasa zostanie włączona do istniejącego węzła Kraków-Nowa Huta przy ul. Igołomskiej.

S7 Szczepanowice-Widoma [WIZUALIZACJE]

Budowa S7 Szczepanowice - Widoma [WIZUALIZACJE]

Budowany obecnie fragment to środkowy odcinek całej trasy na północ od Krakowa. Ma być wykonany do 2021 r. Jego koszt został wyceniony na 508 mln 135 tys. zł. Nową drogą ekspresową samochody będą mogły jeździć z prędkością 100 km na godzinę.

Umowa na zaprojektowanie oraz budowę tego fragmentu drogi została podpisana w styczniu 2018 r. Wykonawcą inwestycji jest firma Mota-Engil Central Europe, która w przetargu zaproponowała najniższą ofertę.

Budowany fragment przebiega przez 16 miejscowości. W powiecie miechowskim są to trzy wioski Parkoszowice, Wielki Dół, Szczepanowice (w gminie Miechów). Natomiast w powiecie krakowskim: Orłów, Smroków, Zagaje Smrokowskie, Lipna Wola, Kacice, Zaborze (w gminie Słomniki) oraz Biskupice, Sieciechowice, Przestańsko, Poskwitów, Widoma, Domiarki, Zalesie (w gminie Iwanowice).

Nowa droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, ale pozostawiona zostanie rezerwa na trzeci pas. Budowany obecnie fragment to środkowy odcinek tej drogi ekspresowej. Jego koszt został wyceniony na 508 mln 135 tys. zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 23

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
5 lutego, 12:44, Gość:

Fajnie, proszę pamiętać o Kraków-Myślenice w standardzie S (są jakieś plany).

5 lutego, 14:15, Gość:

Tam nigdy nie będzie S. Ze starej dwupasmowki po trochu robia male s budując wiadukty na skrzyżowaniach.

5 lutego, 15:58, Jan:

Szkoda, bo nowa droga S7 do Myślenic jest koniecznością. A stara niech zostanie jako droga do Wadowic i Jawornika.

5 lutego, 17:56, Gość:

Ostatnio ten odcinek S7 od węzła Bieżanowskiego do Myślenic nazwano obwodnicą Wieliczki, ale planów nikt nie widział. Jedynie 09.01.2020 na tym portalu była mapka z zaznaczonym odcinkiem: węzeł Bieżanowski - DK94. Prawdopodobnie to jedyna rezerwa terenowa w tym temacie.

Ten mały odcinek to raczej uzupełnienie funkcji wadliwego węzła Wielicka na A4 - brak możliwości jazdy na kierunku Tarnów - Wieliczka, a w przyszłości także z S7.

G
Gość

Odcinek Widoma-Szczepanowice to marna pociecha, dopóki nie uda się zbudować całej trasy od węzła Igołomsla do granicy z województwem kieleckim korki będą nadal. Najgorzej będzie przy wjeździe do Krakowa stara siodemka oraz w Miechowie gdzie trzeba będzie zjeżdżać z S-ki na centrum i na rondzie obwodnicy z dk7 będziemy stać!

G
Gość
5 lutego, 12:44, Gość:

Fajnie, proszę pamiętać o Kraków-Myślenice w standardzie S (są jakieś plany).

5 lutego, 14:15, Gość:

Tam nigdy nie będzie S. Ze starej dwupasmowki po trochu robia male s budując wiadukty na skrzyżowaniach.

5 lutego, 15:58, Jan:

Szkoda, bo nowa droga S7 do Myślenic jest koniecznością. A stara niech zostanie jako droga do Wadowic i Jawornika.

Ostatnio ten odcinek S7 od węzła Bieżanowskiego do Myślenic nazwano obwodnicą Wieliczki, ale planów nikt nie widział. Jedynie 09.01.2020 na tym portalu była mapka z zaznaczonym odcinkiem: węzeł Bieżanowski - DK94. Prawdopodobnie to jedyna rezerwa terenowa w tym temacie.

G
Gość
5 lutego, 13:10, Gość:

100 km/h to powinny ekspresówką jeździć autobusy a samochody osobowe szybciej.

5 lutego, 13:37, Kukuła:

Nie myl prędkość projektowej i prędkości miarodajnej z prędkość dozwoloną. Na drodze obowiązywać będzie normalne 120 km/h

5 lutego, 13:41, Gość:

A dlaczego redaktor pisze, że tą drogą będzie można jeździć z prędkością do 100 km/h? Niewiedza?

5 lutego, 14:13, Gość:

Możesz jechać nawet 200km/h ale to już twoje ryzyko jeśli sie [wulgaryzm]sz to twoja sprawa ale jeśli pociagniesz za soba niewinnych to marny twoj los. Prędkość będzie obowiązywać 100km/h.

5 lutego, 14:25, Andrzej:

I po co piszesz takie głupoty i jeszcze obrażasz? Redaktor może nie być w temacie drogownictwa i może pomylić prędkość projektową z tą dozwoloną. A ludzie potem powtarzają. Nie masz racji, to po co powtarzasz takie brednie.

5 lutego, 15:51, Gość:

To ty nie masz pojęcia i racji! Nie mieszaj predkosci! Będzie ograniczenie do 100 km/h. Zrozum to wreszcie tępy bałwanie!

5 lutego, 17:18, krk:

Hej Bałwanie, będzie 120 km/h - nie pisz już nic....

Taki matoł jak ty to może jeździć nawet 200 i zasilać budżet państwa przez mandaty, a jak polecisz w pola to nikt cie nie pozaluje [wulgaryzm]! będzie jednego idioty mniej, zrobi się bezpieczniej.

k
krk
5 lutego, 13:10, Gość:

100 km/h to powinny ekspresówką jeździć autobusy a samochody osobowe szybciej.

5 lutego, 13:37, Kukuła:

Nie myl prędkość projektowej i prędkości miarodajnej z prędkość dozwoloną. Na drodze obowiązywać będzie normalne 120 km/h

5 lutego, 13:41, Gość:

A dlaczego redaktor pisze, że tą drogą będzie można jeździć z prędkością do 100 km/h? Niewiedza?

5 lutego, 14:13, Gość:

Możesz jechać nawet 200km/h ale to już twoje ryzyko jeśli sie [wulgaryzm]sz to twoja sprawa ale jeśli pociagniesz za soba niewinnych to marny twoj los. Prędkość będzie obowiązywać 100km/h.

5 lutego, 14:25, Andrzej:

I po co piszesz takie głupoty i jeszcze obrażasz? Redaktor może nie być w temacie drogownictwa i może pomylić prędkość projektową z tą dozwoloną. A ludzie potem powtarzają. Nie masz racji, to po co powtarzasz takie brednie.

5 lutego, 15:51, Gość:

To ty nie masz pojęcia i racji! Nie mieszaj predkosci! Będzie ograniczenie do 100 km/h. Zrozum to wreszcie tępy bałwanie!

Hej Bałwanie, będzie 120 km/h - nie pisz już nic....

g
gim

Gimbusie, drogą tą jak każda ekspresówką będzie można jeździć 120km/h a nie 100 -" najpierw poczytaj i się naucz a później pisz"

J
Jan Sztaudynger

.........

Polakom łatwiej żyć bez Ojczyzny,

Ta prawda z mroku dziejów się wyłania.

Polakom łatwiej żyć bez Ojczyzny,

Niźli bez pyskowania.

J
Jan
5 lutego, 12:44, Gość:

Fajnie, proszę pamiętać o Kraków-Myślenice w standardzie S (są jakieś plany).

5 lutego, 14:15, Gość:

Tam nigdy nie będzie S. Ze starej dwupasmowki po trochu robia male s budując wiadukty na skrzyżowaniach.

Szkoda, bo nowa droga S7 do Myślenic jest koniecznością. A stara niech zostanie jako droga do Wadowic i Jawornika.

G
Gość
5 lutego, 13:10, Gość:

100 km/h to powinny ekspresówką jeździć autobusy a samochody osobowe szybciej.

5 lutego, 13:37, Kukuła:

Nie myl prędkość projektowej i prędkości miarodajnej z prędkość dozwoloną. Na drodze obowiązywać będzie normalne 120 km/h

5 lutego, 13:41, Gość:

A dlaczego redaktor pisze, że tą drogą będzie można jeździć z prędkością do 100 km/h? Niewiedza?

5 lutego, 14:13, Gość:

Możesz jechać nawet 200km/h ale to już twoje ryzyko jeśli sie [wulgaryzm]sz to twoja sprawa ale jeśli pociagniesz za soba niewinnych to marny twoj los. Prędkość będzie obowiązywać 100km/h.

5 lutego, 14:25, Andrzej:

I po co piszesz takie głupoty i jeszcze obrażasz? Redaktor może nie być w temacie drogownictwa i może pomylić prędkość projektową z tą dozwoloną. A ludzie potem powtarzają. Nie masz racji, to po co powtarzasz takie brednie.

To ty nie masz pojęcia i racji! Nie mieszaj predkosci! Będzie ograniczenie do 100 km/h. Zrozum to wreszcie tępy bałwanie!

G
Gość
5 lutego, 13:51, Olo:

Dziwi mnie, dlaczego węzeł Szczepanowice zaplanowano tak blisko zabudowy mieszkaniowej (wieś Wielki Dół - patrz zdjęcie "tytułowe"). W kierunku wschodnim jest puste pole.

5 lutego, 14:10, Gość:

Dlatego że trasa nie będzie się kończyć w szczepanowicach tylko pobiegnie dalej przez poradow więc przy projekcie trzeba patrzeć na całokształt a nie tylko interesy okolicznych mieszkańców.

5 lutego, 14:42, Gość:

Ale droga nie musi, a nawet nie powinna biec po linii prostej. Wystarczyło zrobić łuki zamiast linii prostej i dało by się ominąć i Wielki Dół i Poradow.

Łuki??? Człowieku to nie będzie uliczka osiedlowa tylko droga ekspresowa która musi spełniać określone parametry. Chcesz zrobić łuki zakręty żeby ludzie przy dużych prędkościach lądowali w polach?

G
Gość

myslenice nie potrzebne, potrzebne kierunek na warszawą, tak trzymać robotniku

G
Gość

Nie pali się zbytnio ta robota. Ledwo z ziemi wychodzą. Będzie opóźnienie.

G
Gość
5 lutego, 13:51, Olo:

Dziwi mnie, dlaczego węzeł Szczepanowice zaplanowano tak blisko zabudowy mieszkaniowej (wieś Wielki Dół - patrz zdjęcie "tytułowe"). W kierunku wschodnim jest puste pole.

5 lutego, 14:10, Gość:

Dlatego że trasa nie będzie się kończyć w szczepanowicach tylko pobiegnie dalej przez poradow więc przy projekcie trzeba patrzeć na całokształt a nie tylko interesy okolicznych mieszkańców.

Ale droga nie musi, a nawet nie powinna biec po linii prostej. Wystarczyło zrobić łuki zamiast linii prostej i dało by się ominąć i Wielki Dół i Poradow.

A
Andrzej
5 lutego, 13:10, Gość:

100 km/h to powinny ekspresówką jeździć autobusy a samochody osobowe szybciej.

5 lutego, 13:37, Kukuła:

Nie myl prędkość projektowej i prędkości miarodajnej z prędkość dozwoloną. Na drodze obowiązywać będzie normalne 120 km/h

5 lutego, 13:41, Gość:

A dlaczego redaktor pisze, że tą drogą będzie można jeździć z prędkością do 100 km/h? Niewiedza?

5 lutego, 14:13, Gość:

Możesz jechać nawet 200km/h ale to już twoje ryzyko jeśli sie [wulgaryzm]sz to twoja sprawa ale jeśli pociagniesz za soba niewinnych to marny twoj los. Prędkość będzie obowiązywać 100km/h.

I po co piszesz takie głupoty i jeszcze obrażasz? Redaktor może nie być w temacie drogownictwa i może pomylić prędkość projektową z tą dozwoloną. A ludzie potem powtarzają. Nie masz racji, to po co powtarzasz takie brednie.

G
Gość
5 lutego, 12:44, Gość:

Fajnie, proszę pamiętać o Kraków-Myślenice w standardzie S (są jakieś plany).

Tam nigdy nie będzie S. Ze starej dwupasmowki po trochu robia male s budując wiadukty na skrzyżowaniach.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska