S7 Widoma - Kraków. Co się dzieje na placu budowy? Zobaczcie zdjęcia lotnicze
Zobacz postępy prac.
Zamówienie podzielone jest na dwa odcinki trasy S-7:
- odcinek nr 1 tzw. zamiejski od węzła Widoma do węzła Raciborowice,
- odcinek nr 2 tzw. miejski od węzła Raciborowice do węzła Nowa Huta.
Całkowita wartość trasy S7 tj. odcinek 1 i 2 wynosi 1 488 579 579,00 zł brutto.
Dodatkowo GDDKiA w porozumieniu z władzami Miasta Krakowa wprowadziła do kontraktu poprzez prawo opcji możliwość zaprojektowania i wykonania przebudowy ul. Kocmyrzowskiej na odcinku od skrzyżowania ul. Darwina i Poległych w Krzesławicach do ul. Bukszpanowej. Zakres ten zdefiniowano jako Odcinek nr 3.
Przebudowa gazociągu w ciągu ul. Łowińskiego w Krakowie
W dniu 22 czerwca 2022 roku w ciągu ul. Łowińskiego w Krakowie wprowadzono czasową organizację ruchu związaną z przebudową sieci gazowej. Przebudowa gazociągu obejmuje odcinek około 150 m, w odległości około 500 m od skrzyżowania z ul. Kocmyrzowską.
GDDKiA informuje, że w związku z prowadzonymi robotami konieczne jest odsunięcie ruchu pojazdów na dobudowaną jezdnię. W miejscu prac jezdnia będzie zwężona do 6 m, wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 40 km/h. Ruch pieszy będzie możliwy jedynie po północnej stronie jezdni. Utrudnienia mogą potrwać do 12 miesięcy.
Widoma-Kraków. Kiedy pojedziemy nową drogą do Warszawy?
Zgodnie z obowiązującymi terminami droga ekspresowa S7 od Krakowa do Warszawy ma być udostępniona do przejazdu pod koniec 2024 r. Pojawiły się jednak problemy na budowie odcinka Widoma - Kraków, które mogą wydłużyć inwestycję.
- Na odcinku S7 Widoma – Kraków prace trwają w zakresie drogowym, mostowym i branżowym. Zgodnie z harmonogramem inwestycja ma się zakończyć w 2024 roku. Wykonawca składa jednak roszczenia, które mogą mieć wpływ na wydłużenie czasu na ukończenie budowy. Wskazuje tu wpływ na przebieg prac wojny na Ukrainie i rozszerzone badania archeologiczne - wyjaśnia Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Więcej w materiale poniżej.
GDDKiA zmieni projekt węzła S7 i północnej obwodnicy
Analiza ruchu wykonana przez Politechnikę Krakowską wskazuje na konieczność przeprojektowania dwóch łącznic węzła Mistrzejowice: łącznicy S7 - S52 Północnej Obwodnicy Krakowa w kierunku z węzła Grębałów na zachód do S52 POK oraz łącznicy od S52 POK w kierunku węzła Grębałów na S7. Natomiast pojawienie się osuwiska przy tym węźle spowodowało konieczność zabezpieczenia terenu przy ogródkach działkowych i przeprowadzenia badań geofizycznych. Powstanie projekt zabezpieczenia tego osuwiska.
Wnioski z analizy przeprowadzonej przez Politechnikę Krakowską potwierdziły większość obaw zgłaszanych wcześniej przez pasjonatów tematyki transportowej. W lutym tego roku w serwisie YouTube pojawił się film pokazujący symulację ruchu na węźle łączącym budowaną trasą S7 z obwodnicą krakowską. Film zwraca uwagę na to, że według aktualnego projektu węzeł Kraków Mistrzejowice stanie się najbardziej zakorkowanym i niedrożnym węzłem na krakowskim ringu.
- Gdzie na szybki wypad z Krakowa? TOP 10 urokliwych miejsc z dala od zgiełku
- Wyjątkowe i bardzo tanie domy do remontu wystawione na sprzedaż w Małopolsce!
- Ogromne podwyżki płac w Krakowie i Małopolsce. Kto dostał najwięcej?
- Miss Małopolski 2022 wybrana! Koronę założyła Aleksandra Budnik z Nowego Sącza
- Wielkie wykopy. Totalna zmiana krajobrazu na północy Krakowa
