Budowa tunelu zakopianki [S7]
Kierowcy budowanymi tunelami będą mogli najprawdopodobniej przejechać na początku przyszłego roku. Aby móc wjechać do tunelu drogowcy wpierw muszą ułożyć płytę podjezdniową, dopiero w dalszej kolejności położone zostaną właściwe warstwy jezdni.
Prace przy układaniu wspomnianej płyty trwają w obu tunelach. Według raportu z 16 maja w tunelu prawym ułożono już ponad kilometr (1005 m) wspomnianej płyty (49 procent całości), zaś w tunelu lewym ponad 540 metrów (26 procent). Układanie płyty podjezdnowej przebiega w dwóch etapach. Wpierw betonowane są słupki, w dalszej kolejności wylewana jest płyta. Każdego tygodnia betonuje się po około 60-80 słupków i średnio 140 metrów bieżących płyty. Łącznie budowlańcy ułożyli do 16 maja około 1550 metrów płyty podjezdniowej, co daje 37,8 proc. całości.
O ile w tunelu prawym betonuje się praktycznie tylko wspomnianą płytę, to w tunelu lewym kończą się powoli prace przy betonowaniu tzw. kaloty czyli obudowy betonowej tunelu. Te prace powinny zakończyć się do połowy czerwca, gdyż drogowcom zostało do zabetonowania jedynie 40 metrów wspomnianej obudowy (około 2 procent).
Budowa tunelu zakopianki - fakty, liczby, ciekawostki
Tunel ekspresowej zakopianki w liczbach:
- Długość tunelu: 2 058 m
- Prędkość przejazdowa: 110 km/h
- Wartość kontraktu odcinka Naprawa - Skomielna Biała: 968 835 650,11 zł brutto
Patrząc na całość prac przy budowie tunelu według raportu GDDKiA prace wykonane zostały w 62,5 procentach.
Po oddaniu do użytku tunel stanie się częścią małopolskiego odcinka S7.
- Na dnie Jeziora Czorsztyńskiego leży zatopiona wieś. Tak kiedyś wyglądało to miejsce
- W tych znakach zodiaku łatwo się zakochać
- Oto finalistki Miss Małopolski i Miss Małopolski Nastolatek
- Co za luksusy! Oto najdroższe mieszkania na sprzedaż w Krakowie
- Drapacze chmur i 100 tysięcy mieszkańców. Tak ma wyglądać nowa dzielnica Krakowa
- Kraków. Najlepsi z najlepszych mistrzów parkowania. Przeszli samych siebie!
