Dziury są coraz większe
Szef stowarzyszeni i radny dzielnicy Zwierzyniec zauważa, że w ostatnich latach kilkukrotnie zwracał urzędnikom ZDMK uwagę na problematyczny buspas i torowisko.
- Nie przyniosło to jednak wymiernego efektu. Wskutek apeli prace zostały wykonane tylko w bardzo niewielkim zakresie na krótkim odcinku tuż przy Rondzie Grunwaldzkim. Na większości trasy dziury są coraz większe, a ostatnio pojawiło się wiele nowych ubytków wokół torowiska, co dosyć groźne wygląda. Żeby chociaż doraźnie zalać asfaltem największe zagłębienia wystarczyłoby wysłać na jedną noc dobrze zorganizowaną ekipę remontową. Z niezrozumiałych przyczyn problem jest od dawna zupełnie bagatelizowany. Urzędnicy mówią o potrzebie gruntownej przebudowy i zasłaniają się brakiem pieniędzy. Trudno jednak czekać z łataniem ubytków na jakąś odległą inwestycje. Każdego dnia na buspasie autobusy kursują setki razy. Duże dziury bez wątpienia przyczyniają się do szybszego zużycia zawieszenia i opon. Wiec miasto z jednej strony oszczędza na utrzymaniu trasy, ale za to zapewne musi ponosić dodatkowe koszty napraw. Nie mówiąc już o bezpieczeństwie i komforcie pasażerów - mówi Krzysztof Kwarciak.
Ważna trasa
Trasa jest bardzo istotna na komunikacyjnej mapie Krakowa. Na ulicy Monte Cassino buspas znajduje się na torowisku. Dzięki taki układowi komunikacyjnemu autobusy omijają korki, a pasażerowie łatwo mogą się przesiąść na tramwaj. Wydzielona droga zaczyna się za skrzyżowaniem z ul. Szwedzką i kończy przy Rondzie Grunwaldzkim. Na odcinku w stronę centrum po buspasie kursuje aż 11 linii autobusowych, w tym bardzo popularne o numerach 194 i 494, ale również autobusy jadące ze Zwierzyńca. W kierunku ul. Kapelana jeździ trochę mniej autobusów, ale też jest to dosyć znacznie wykorzystywany odcinek. Torowisko jest dosyć intensywnie eksploatowane przez duża liczbę tramwajów. Dlatego ubytki w nawierzchni wokół szyn budzą szczególną obawę.
- Ostatnio było głośno o rowerzystach, którzy w czynie społecznym wyrównują przejazdy rowerowe, bo nie mogą się doprosić o wykonanie prac przez ZDMK. Czy pasażerowie komunikacji miejskiej też muszą wziąć sprawy w swoje ręce i samodzielnie łatać buspasy? Miasto musi się zacząć bardziej przykładać do utrzymania infrastruktury - twierdzi radny.
Wysłaliśmy prośbę do krakowskich urzędników o ustosunkowanie się do apelu stowarzyszenia. Czekamy na komentarz.
Promienie słoneczne mogą powodować nowotwór skóry. Jak się chronić?
