Nowe logo Kalwarii Zebrzydowskiej powstało z połączenia czterech symboli. Równoramienny krzyż symbolizuje wiarę, towarzyszącą od wieków mieszkańcom oraz słynne sanktuarium pasyjno - maryjne, znajdujące się w tej miejscowości. Drugi element to hebel, który symbolizuje stolarstwo. To tu - w mieście i okolicy powstają od kilkuset lat słynne, kalwaryjskie meble.
Poniżej hebla umieszczony został kształt buta jako znaku rozpoznawczego szewców. W mieście jest wiele rodzinnych firm, produkujących obuwie. Podobnie jak stolarstwo zakorzenione jest w historii gminy. Całość kompozycji dopełnia fragment herbu papieża Jana Pawła II, który jest patronem miasta.
Pracę nad opracowaniem nowego logo i identyfikacji wizualnej trwały blisko rok, zostały powierzone firmie z Kalwarii Zebrzydowskiej - Studio Niepoprawne. Autorami identyfikacji wizualnej są Artur Tokarski i Artur Kuś.
Co z herbem Kalwarii Zebrzydowskiej?
Herbem Kalwarii Zebrzydowskiej jest Radwan. Przedstawia w czerwonym polu złotą chorągiew kościelną o trzech polach, z frędzlami, zawieszoną na poprzecznym drzewcu ze złotym krzyżem kawalerskim bezpośrednio na nim opartym. Magistrat postanowił pozostawić go w niezmienionej, historycznej formie, ale to z niego właśnie zaczerpnięto inspirację kolorystyczną do zaprojektowania nowego logo miasta.
Umieszczenie krzyża w projekcie logo nie jest przypadkowe i nawiązuje do herbu
informują twórcy loga.
Miasto ma też już swoje hasło reklamowe „od wieków”, które ma nawiązywać do bogactwa historyczno-kulturowego tej miejscowości. Występuje ono również w wersji rozszerzonej jako slogan: "od wieków staranni, od wieków uczciwi, od wieków przykładni."
Mieszkańcy gminy, są bardzo pracowitymi i przedsiębiorczymi ludźmi, którzy bardzo fajnie rozwijają się biznesowo, w rzemiośle, dzięki temu Kalwaria Zebrzydowska może powiedzieć, że jest dobrze i prężnie rozwijającą się gminą. I to jest właśnie siła mieszkańców ich przedsiębiorczość i pracowitość
podkreśla Tomasz Baluś z Urzędu Miasta w Kalwarii Zebrzydowskiej. -Wprowadzając nową identyfikację chcieliśmy pokazać właśnie te cechy i siłę mieszkańców, dlatego też w nowym logo pojawiają się symbole hebla i buta, a także postacie stolarza i szewca - dodaje.
Po co te zmiany?
Dzięki nowemu logo, identyfikacji wizualnej oraz opracowanych przez nas zasadom tworzenia materiałów reklamowych, Kalwaria Zebrzydowska zyskała nowy, świeży, atrakcyjny dla odbiorcy wizerunek - gminy, która stawia na mieszkańców. Możemy powiedzieć, że to nie koniec zmian, kolejnym etapem będzie szeroka promocja produktu lokalnego "Ogórek kalwaryjski". Wraz z nową identyfikacją wizualną miasto zyskało też szereg gadżetów promocyjnych i reklamowych. W porozumieniu z Polską Grupą Producentów Obuwia miasto będzie również promowało także to z czego jest słynne, czyli obuwie
wyjaśnia Tomasz Baluś.
Głosy krytyki
Mieszkańcy przyznają, że poprzednie logo było przestarzałe i rzeczywiście należało je zmienić, ale teraz jego wizualne aspekty, ich zdaniem, pozostawiają wiele do życzenia.
Logo jest mało czytelne dla osób z zewnątrz, monolityczny kolor sprawia, że poszczególne symbole zlewają się ze sobą
komentują internauci.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Budują chodnik na szlaku na górę Leskowiec
- Lanckorona. TOP 10 eksponatów z kultowego muzeum pod Krakowem [ZDJĘCIA] [WIDEO]
- Zakaz wstępu do szpitali dla niezaszczepionych? To pomysł radnego Wadowic
- Wadowice. Janina Klaja skończyła 100 lat! Nie było weekendu, żeby siedziała w domu
- Powstaje nowa galeria handlowa w Małopolsce, największa w regionie [ZDJĘCIA]
- Szalona zabawa w Energy 2000. Zobacz zdjęcia z nocy hip-hopu
FLESZ - Rządowa tarcza antyinflacyjna
