Fablok wystartował w wyścigu o ten kontrakt w grudniu ubiegłego roku. Konkurentem był Newag Nowy Sącz. Portale branżowe podkreślały wagę tego niespotykanego jak na polskie warunki przetargu.
Propozycja Pierwszej Fabryki Lokomotyw Fablok została jednak odrzucona. Jak podaje PKP Cargo, Fablok nie wniósł wadium, a oferta nie spełniała także wymagań postawionych w "Specyfikacji istotnych warunków zamówienia" odnośnie do finansowania przedsięwzięcia.
Zobacz także: W Warszawie Newag podpisał kontrakt stulecia
Firma Newag Nowy Sącz będzie teraz miała pełne ręce roboty. Ze starych lokomotyw zostaną tylko ramy. Nowe będą silniki i całe wyposażenie. Modernizacja potrwa 2 lata. Newag będzie musiał na jego realizację wyłożyć własne fundusze, na które dostanie kredyt z banku, a dopiero po odnowieniu składów otrzyma zapłatę.
Lokomotywa SM42, popularnie nazywana "stonką", to polski lekki spalinowóz manewrowy, produkowany w latach 1965- 1992 przez zakłady Fablok w Chrzanowie.
Ogółem wykonano dla PKP 1157 sztuk, które obecnie stanowią najpopularniejszą serię lokomotyw w Polsce.
Polecamy w serwisie kryminalnamalopolska.pl:**Grali w karty. W ruch poszedł scyzoryk**