Kolejka elektryczna i kuchnia centralna były sztandarowymi pomysłami Zygmunta Dobrowolskiego, odwołanego w marcu prezesa Kopalni Soli Bochnia. Nie zdążył ich jednak zrealizować. Zakup używanej kolejki zapowiadał na wiosnę 2024, ale do transakcji na razie nie doszło.
Dużą inwestycją miało być również uruchomienie kuchni centralnej wewnątrz budynku Starej Warzelni przy Szybie Campi. Zygmunt Dobrowolski zapowiedział ten pomysł podczas Barbórki w 2022 roku. Jego zdaniem miało to przynieść oszczędności, bo obecnie wszystkie posiłki dla turystów są przygotowywane w Komorze Ważyn 248 metrów pod ziemią. W rozmowie z "Gazetą Krakowską" po koniec 2023 roku prezes Dobrowolski zapowiadał zlecenie projektu adaptacji budynku Starej Warzelni na potrzeby kuchni centralnej i restauracji, a jej otwarcie przewidywał już w wakacje.
- Główny cel jest taki, że koszty jednostkowe przygotowania posiłków są dużo mniejsze niż w podziemiach kopalni. Nie trzeba zwozić półproduktów i wywozić odpadów. Wbrew pozorom są to ogromne koszty - argumentował Zygmunt Dobrowolski w grudniu 2023.
Nowy prezes Kopalni Soli Bochnia sceptyczny wobec kolejki elektrycznej i kuchni centralnej
Krzysztof Zięba, który powrócił na stanowisko prezesa Kopalni Soli Bochnia po ośmiu latach, ma sceptyczne podejście do pomysłów swojego poprzednika. Uważa, że brakuje analiz finansowych, które pokazałby zasadność obu inwestycji. - Kolejka elektryczna i kuchnia centralna jako pomysły wymagają przemyślenia - uważa nowy prezes.
W sprawie kuchni centralnej Krzysztof Zięba zapowiada przygotowanie jednoznacznego stanowiska. - Nie ma dokumentów, które by wskazywały, że utworzenie kuchni centralnej na kilkaset posiłków wydawanych, a następnie sprowadzanych na dół wiązałaby się z jakimiś korzyściami ekonomicznymi. Myślę, że w krótkim czasie zostanie przygotowane jednoznaczne stanowisko i wypowiemy się, czy kontynuujemy tę ideę - zapowiada prezes. Jego zdaniem w budynku Starej Warzelni nie ma wystarczająco dużo miejsca na restaurację, planowaną przez poprzednika.
Krzysztof Zięba zapowiada również przedstawienie własnych pomysłów na komunikację między szybami Sutoris i Campi. Od czasu uruchomienia nowej trasy turystycznej Solny Świadek, która ma swój początek w Szybie Sutoris, ruch turystyczny odbywa się zarówno jednym, jak i drugim.
- Wiem, że nie brakuje zwolenników takiej idei. Nie wiem, czy turystów przyciągałby pociąg, który miałby się przemieszczać między szybem Campi a szybem Sutoris przy natężeniu ruchu, jakie chwilami panuje na tym odcinku. Będę przedstawiał w krótkim czasie własne pomysły na komunikację między szybami - dodaje prezes Kopalni Soli Bochnia.
- Galeria Leśna koło Brzeska, jedyna taka w Polsce. Tworzy ją Janusz Mytkowicz. Wideo
- Wieża widokowa na Bocheńcu przeżywała najazd turystów przed zmianą aury. Zdjęcia
- Galeria Rondo w Bochni wprowadza opłaty za parkowanie. Zobacz zdjęcia i wideo
- Proces Czesława K. o zabójstwo żony przedłuży się, jest nowy wniosek obrony
- Wały na Stradomce w gminie Łapanów zostaną rozbudowane, jest kluczowa decyzja. Wideo
- Śledczy oskarżają biskupa tarnowskiego o zwłokę w informowaniu o księżach pedofilach