https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Coraz bliżej do obwodnicy Podłęża. Za chwilę przetarg

Jolanta Białek
Niepołomicka Strefa Inwestycyjna. Obwodnica pomoże uwolnić lokalne drogi od ruchu jadących tam ciężkich samochodów
Niepołomicka Strefa Inwestycyjna. Obwodnica pomoże uwolnić lokalne drogi od ruchu jadących tam ciężkich samochodów UMiG Niepołomice
Niepołomice przygotowują się do ogłoszenia przetargu na wykonanie wyczekiwanego szlaku komunikacyjnego. Na jego budowę potrzeba ok. 73 mln zł.

Kosztowna inwestycja będzie dotowana z funduszy unijnych. Niepołomice złożyły już w tej sprawie wniosek do Urzędu Marszałkowskiego. Umowa o przekazaniu już zagwarantowanego dofinansowania, które pokryje 85 proc. kosztów budowy obwodnicy, powinna zostać podpisana najpóźniej pod koniec marca br.

Wcześniej, prawdopodobnie jeszcze w tym miesiącu, Niepołomice ogłoszą przetarg - w trybie zaprojektuj i wybuduj - na wykonanie drogi, która uwolni Podłęże i okoliczne miejscowości od ruchu tirów, kierujących się do Niepołomickiej Strefy Inwestycyjnej.

- Zakładamy, że roboty budowlane zakończą się w grudniu 2020 roku, a w pierwszym kwartale 2021 roku obwodnica zostanie udostępniona dla ruchu - mówi burmistrz Niepołomic Roman Ptak, który zastrzega jednak, że dotrzymanie tych terminów będzie zależeć także od tego, jak szybko uda się wybrać wykonawcę nowej drogi.

Obwodnica (ok. 3,5 km) zostanie połączona z tzw. południowym obejściem strefy oraz wiaduktem, który powstanie na potrzeby tej inwestycji nad linią kolejową. Część drogi (ok. 2,2 km) będzie budowana od podstaw. W ramach przedsięwzięcia wykonane zostaną także m.in. cztery nowe ronda.

WIDEO: Mówimy po krakosku 2 - odc. 2

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

x
x
Liczę na szybką budowę i zamknięcie tematu. Do strefy powinien jeszcze dojeżdżać pociąg. Gdyby nie to, że nie ma torów (a zostały wywalone na poczet obwodnicy) te dziesiątki tysięcy pracowników mogły by jeździć z Krakowa wygodną SKMką. A i jakiś prawdziwy zakład mógłby powstać, bo kolej to ważna gałąź transportu dla ciężkiego przemysłu. No ale.... nie ma co gdybać. Co było se ne wrati....
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska