- Coraz więcej szyn i podkładów widać na kluczowym odcinku modernizowanej linii średnicowej. Wykonawcy przygotowują szlak do uruchomienia ruchu pociągów na wszystkich czterech torach. Stanie się to już w czerwcu - informują w PKP PLK.
Przypomnijmy, że ta kolejowa spółka realizuje gigantyczne zadanie za przeszło 1,2 mld zł, polegające na dobudowie drugiej pary torów na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice. W ramach tego zadania powstały m.in. estakady kolejowe (zastąpiły nasyp) między ul. Kopernika i Miodową. Budowane są też mosty kolejowe nad Wisłą (dwa są gotowe, trzeci powstaje wraz z kładką pieszo-rowerową) i przebudowywany zostal wiadukt nad ul. Grzegórzecką.
W ramach zadania powstaje też m.in. przystanek Kraków Grzegórzki, który ma pełnić rolę jednego z ważniejszych węzłów przesiadkowych.
Przystanek Grzegórzki w ogniu krytyki. Blacha i beton w zaby...
Plan jest taki, by dodatkowe tory dla pociągów szybkiej kolei aglomeracyjnej zostały udostępnione od czerwca tego roku. Z przystanku kolejowego Kraków Grzegórzki pasażerowie mają korzystać w II połowie 2023 r. wraz z wprowadzeniem nowych rozkładów jazdy (być może od września).
Ceny samochodów elektrycznych zaczynają spadać
