FLESZ - Rewolucja w prawie drogowym
Pozostałe cztery dotyczą: budowy połączenia kolejowego Kraków – Niepołomice i Kraków – Olkusz oraz rewitalizacji dwóch istniejących linii Sucha Beskidzka – Żywiec i Gorlice – Jasło. Łączna szacowana wartość tych projektów przekracza 1,5 mld zł, a dofinansowanie ma sięgać 85 proc. To, które projekty je otrzymają będzie wiadomo najpóźniej za trzy miesiące.
Jeśli „złoty pociąg” z Krakowa do Myślenic znajdzie się na tej liście, oznaczało to będzie, że samorządy muszą sfinansować pozostałe 15 proc. inwestycji.
Przy założeniu, że inwestycja ta ma kosztować od 1,1 do 1,9 mld zł, na wkład własny potrzeba w sumie od 165 do 285 mln zł. W tym miesiącu z inicjatywny burmistrza Myślenic Jarosława Szlachetki odbyło się spotkanie z samorządowcami, na którym rozmawiano o finansach. Wstępne założenie jest takie, że latach 2021-28 mniejsze gminy miałby dołożyć do inwestycji po 2 mln zł (z wyjątkiem Sieprawia, który miałby dołożyć 4 mln zł), natomiast gmina Myślenice i powiat myślenicki po 8 mln zł. Podobny wkład miałyby zapewnić gminy powiatu krakowskiego, przez które będzie biegła kolej i sam powiat krakowski. To razem z wkładem miasta Krakowa i województwa małopolskiego miałoby wystarczyć, aby zapewnić wymagany udział samorządów.
- Cierpliwe czekamy na rozstrzygnięcie pierwszego etapu. Mam nadzieję, że nasze połączenie, które było jednym z pierwszych 20 promującym projekt, znajdzie się na liście połączeń przeznaczonych do realizacji. Jeśli natomiast ta inwestycja nie zostanie zakwalifikowana do programu „Kolej +”, to będziemy czynić starania, aby została ona wpisana do Krajowego Programu Kolejowego, czy też będziemy się strać o wsparcie z funduszy europejskich- mówi Jarosław Szlachetka, burmistrz Myślenic.
- Oto najdziwniejsze nazwy polskich wsi. W niektóre aż trudno uwierzyć
- Plaża jak nad morzem! Tłumy na nowym kąpielisku w Małopolsce
- Przedpremiera nowego katalogu IKEA 2021. Czym zaskoczy?
- Prywatny inwestor chce wybudować w Krakowie pięć linii metra
- Trasa Łagiewnicka: Trwa budowa tuneli [ZDJĘCIA]
- Kraków. Co z tą przebudową Krakowskiej jest nie tak?
