Dorota Ignatjew do 31 sierpnia 2024 roku pełni funkcję dyrektorki Teatru Nowego w Łodzi. W latach 2016-2020 była dyrektorką naczelną i artystyczną Teatru im. Juliusza Osterwy w Lublinie.
"Za jej dyrekcji stał się on jednym z czołowych teatrów w Polsce, zapraszanym na liczne festiwale teatralne, widocznym w ogólnopolskich rankingach teatralnych. W latach 2011-2016 była zastępcą dyrektora do spraw artystycznych Teatru Zagłębia w Sosnowcu, w którym podczas jej kadencji zrealizowano wiele nagradzanych spektakli m.in. „Między nami dobrze jest” w reżyserii Piotra Ratajczaka czy „Korzeniec, Koń, Kobieta i kanarek” w reżyserii Remigiusza Brzyka" - czytamy w komunikacie MKiDN.
O fotel dyrektorski Starego Teatru rywalizowała z Bartoszem Szydłowskim - reżyserem i dyrektorem Teatru Łaźnia Nowa w Krakowie. To drugi przypadek w historii tej narodowej sceny, kiedy kobieta obejmuje to stanowisko.
Absolwentka Wydziałów Aktorskiego i Lalkarskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie oraz Studiów Podyplomowych Zarządzania Kulturą na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Na początku lat 90. była asystentką Jerzego Grzegorzewskiego w Teatrze Studio i w Narodowym Starym Teatrze, a w latach 1995–2003 etatową aktorką Teatru Polskiego im. A. Szyfmana w Warszawie.
W latach 2003–2009 asystentka dyrektora artystycznego Teatru Narodowego w Warszawie. Współpracowała m.in. z takimi reżyserami jak: Kazimierz Kutz, Agnieszka Glińska, Stanisław Różewicz, Michał Zadara, Willi Pomerantz, Iwan Wyrypajew, Jan Englert, Barbara Wysocka. Jako reżyserka zadebiutowała na festiwalu Warszawa Singera w roku 2006 spektaklem „Cyjanek o Piątej” Pavla Kohouta. Reżyserowała także „Norymbergę” Wojciecha Tomczyka (Teatr Polski w Bielsku-Białej), „Walizkę” Małgorzaty Sikorskiej-Miszczuk (Teatr Żydowski w Warszawie).
Zakaz handlu w niedziele. Klienci będą zdezorientowani?
