https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Duża zmiana dla kierowców w Krakowie. Otwarto część tunelu na ulicy Opolskiej. Budowa trwa, ale można już jeździć. Zdjęcia

Piotr Tymczak
Kierowcy mogą już przejechać tunelem w kierunku Nowej Huty
Kierowcy mogą już przejechać tunelem w kierunku Nowej Huty Andrzej Banaś
Kierowcy mogą już korzystać z jednej z komór tunelu realizowanego wzdłuż ul. Opolskiej w ramach budowy linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. W pierwszym etapie podziemną konstrukcję udostępniono dla ruchu w kierunku Nowej Huty.

Ruch w tunelu odbywa się komorą południową. Kierowcy mają do dyspozycji dwa pasy ruchu. Warto pamiętać, że konstrukcja to nadal plac budowy. Obowiązuje tam ograniczenie prędkości do 40 km/h. Nogę z gazu kierowcy powinni zdjąć również przy dojazdach do tunelu. Po stronie wschodniej i zachodniej będą lokalne zwężenia z uwagi na prowadzone roboty budowlane.

- Zgodnie z planem, druga z komór tunelu, po stronie północnej, uruchomiona będzie prawdopodobnie 22 maja. Wtedy podziemną konstrukcją pojedziemy w kierunku Bronowic - informują w Zarządzie Inwestycji Miejskich w Krakowie.

Po skierowaniu ruchu kołowego do tunelu, wykonawca będzie prowadził kolejne roboty na poziomie „0”. Będą tam sukcesywnie spinane torowisko tramwajowe, a także realizowane pozostałe elementy infrastruktury – ulice, chodniki i ścieżki rowerowe.

Na ukończeniu jest budowa trzeciego mostu kolejowego nad Wisłą wraz z kładką pieszo-rowerową Grzegórzki - Zabłocie.

Kraków. Coraz bliżej ukończenia budowy mostu nad Wisłą i kła...

Tunel drogowy wzdłuż ul. Opolskiej to jeden z siedmiu obiektów inżynierskich, realizowanych w ramach budowy linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej (ma zostać udostępniona od września 2023 r.). Jego celem podstawowym jest oddzielnie ruchu tranzytowego na linii wschód – zachód od układu drogowo-torowego na kierunku północ-południe. Wszystko po to, aby usprawnić i przyspieszyć przejazd komunikacji zbiorowej. Dzięki „schowaniu” ruchu samochodowego pod ziemię, tramwaje jadące na północ sprawnie przetną ruchliwą arterię.

Tunel ma ok. 100 m długości, a włącznie z najazdami – ok. 414 m. Konstrukcja jest szeroka na ok. 23 m. Różnica docelowa poziomów pomiędzy jezdniami Trasy Wolbromskiej (poziom „0”) i jezdniami w tunelu wyniesie się ok. 7,5 metrów. Jeśli chodzi o ciężar dopuszczonych pojazdów wyniesie on 50 ton.

Abonament na loty, Polska krajem pilotażowym

od 16 lat
Wideo

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
AlekSANDRA
Mam nadzieję, że prawdziwe zmiany to dopiero będą widoczne dla kierowców po zakończeniu wszystkich remontów w Północnej części Krakowa. Szczerze to jestem mocno zniecierpliwiona, ale ufam, że będzie warto i faktycznie dzięki nowym rozwiązaniom będą mniejsze korki na drogach, a my jako kierowcy odetchniemy z ulgą.
Z
Zniesmaczony
23 maja, 23:14, czytelnik:

Gdyby nie środki z projektów UE.... ale to unia zawsze zła.

I gdyby nie pieniądze otrzymane po staraniach poprzedniej ekipy rządowej w perpektywie do 2023 to mielibyśmy .... a nie min.ten tunel.

A obecni nawet nalażnych z KPO nie potrafią załatwić.

Żałosny jesteś.

c
czytelnik
Gdyby nie środki z projektów UE.... ale to unia zawsze zła.

I gdyby nie pieniądze otrzymane po staraniach poprzedniej ekipy rządowej w perpektywie do 2023 to mielibyśmy .... a nie min.ten tunel.

A obecni nawet nalażnych z KPO nie potrafią załatwić.
O
Oj, jaka radość…
Wielkie święto dziś u Gucia

Gucio gumę ma do żucia!
g
gniewko_syn_ryba
Skoro otwarto CZĘŚĆ tunelu, to znaczy, że pozostała część jest dalej zasypana, co się więc dzieje z samochodami, które do tego tunelu wjeżdżają ?... ;)))
W
Wernyhora
Po 34 latach wreszcie! Jeszcze czekamy na tramwaj! Może się uda przed wojną...
R
Rhw
A`pro po tuneli, za czasów PO i wcześniej strasznie trudno było o tunele, zawsze było jakieś ale i na zakopiance, w Warszawie a pod Świną to było w ogóle niemożliwe bo natura tunelu nie zrobiła !

A teraz to nawet pod Rzeszowem tunel kopią !
R
Rafał
No brawo! Po latach jest jakiś progres..
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska