FLESZ - Mandaty za nieodśnieżony samochód i nie tylko

O tym, że gmina zgodziła się na wydłużenie czasu trwania przedsięwzięcia do końca marca 2022 roku, poinformował podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej burmistrz Niepołomic Roman Ptak.
- W zasadzie wszystkie grubsze roboty drogowe są tam już wykonane. Bariery są przykręcone, będzie pewnie problem z malowaniem, bo warunki pogodowe są jakie są. Natomiast firma musi zrobić jeszcze inwentaryzację oraz uzyskać pozwolenie na użytkowanie, stąd termin 28 marca. Ale są też obietnice, że być może będziemy mogli otworzyć obwodnicę już w lutym – powiedział burmistrz Niepołomic.
Obwodnica Podłęża i Niepołomic (I etap) jest w budowie od września 2020 roku. Inwestycja obejmuje wykonanie: estakady - o długości 150 m - nad torami kolejowymi w Podłężu, 2,2 km jezdni łączącej wschodnie rondo przy zjeździe z A4 z ulicą Kwiatkowskiego, mostów nad rzekami Bogusławą i Podłężanką.
Przedsięwzięcie jest kluczowe dla poprawy komunikacji do i z Niepołomic. Dzięki nowej drodze ruch tranzytowy oraz do NSI ominie centrum Podłęża, gdzie przejeżdża obecnie na dobę ponad 20 tys. pojazdów, w tym wiele tirów. W tym rejonie bardzo źle było pod tym względem od lat, a od czasu otwarcie Węzła Niepołomice (w czerwcu 2020 roku) sytuacja jest wręcz dramatyczna. Zjazd z A4 bez obwodnicy Podłęża stał się gehenną mieszkańców.
Dobiegające końca prace pochłoną ponad 62 mln zł. Na kwotę tę złożą się: 34 mln zł dotacji unijnej, ok. 24 mln zł z budżetu gminy Niepołomice, 4 mln zł dofinansowania ze Skarbu Państwa.
Jest już także dotacja na dokończenie obwodnicy. Na wykonanie drugiego i ostatniego odcinka tej drogi przyznano gminie i województwu (samorząd ten przejmie tu rolę inwestora) 32 mln zł dofinansowania z rezerwy celowej budżetu państwa. Całkowita wartość tych robót jest szacowana na 40 mln zł.
W drugim etapie zaplanowano modernizację ciągu niepołomickich ulic: Kwiatkowskiego, Wimmera, Kolejowa - do mostu na Wiśle i skrzyżowania z drogą krajową 75. Przebudowanych zostanie m.in. siedem skrzyżowań, z czego pięć na ronda. Inwestycja, która ma zostać zrealizowana do 2024 roku rozpocznie się od prac projektowych, a wykonawca robót budowlanych będzie poszukiwany w kolejnym przetargu.
- Co zjeść, podróżując po Małopolsce? Oto regionalne przysmaki!
- Relaksujący weekend? Tylko na termach. Oto najlepsze baseny w Małopolsce!
- Wieliczka. Wracają niedzielne kursy autobusów. Jedna linia do likwidacji
- Miodobranie 2021 w Wieliczce. Słodki czas w centrum miasta [ZDJĘCIA]
- Będą nowe połączenia MPK do Krakowa: dla Niepołomic i Wieliczki
- Pociągi nie dojadą z Krakowa do Wieliczki. Szykują się duże zmiany