https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Gmina Niepołomice. Wybudują cztery P&R i nowy miejski dworzec

Jolanta Białek
Tak ma wyglądać dworzec autobusowy przy ulicy Kolejowej w Niepołomicach
Tak ma wyglądać dworzec autobusowy przy ulicy Kolejowej w Niepołomicach materiały UMiG Niepołomice
Do jesieni 2019 roku w gminie przybędzie 472 miejsca parkingowe oraz nowoczesna infrastruktura dla podróżnych

Umowa z wykonawcą inwestycji wartej ponad 26,5 mln zł jest już podpisana. Swoista komunikacyjna rewolucja nie byłaby możliwa bez dotacji unijnej (15,3 mln zł). Brakujące pieniądze wyłoży gmina Niepołomice.

Plan zakłada, że w pierwszej kolejności rozpocznie się wznoszenie dworca autobusowego i remont ulicy Kolejowej w Niepołomicach. Później ruszy budowa centrów przesiadkowych typu park&ride (parkuj i jedź) w Woli Batorskiej oraz Podłężu i Staniątkach, a także modernizacja ulicy Staniąteckiej.

- Szczegółowy harmonogram robót będzie gotowy do dwóch tygodni. Na dziś zakładamy, że prace rozpoczną się w maju - powiedział nam burmistrz Niepołomic Roman Ptak. Dodał, że przy tej inwestycji nie da się uniknąć utrudnień w ruchu, ale wykonawca robót został poproszony, by „obeszło się bez zamykania dróg”.

To jedna z największych niepołomickich inwestycji w tej dekadzie. Miasto doczeka się park&ride (dla 136 aut) i dworca autobusowego (przy ulicy Kolejowej). Także do MPK można będzie przesiąść się na park&ride (34 miejsca) zaprojektowanym w sąsiedztwie szkoły w Woli Batorskiej.

Bardzo duży zakres prac przewidziano także w Podłężu i Staniątkach, mających dostęp do transportu kolejowego. Przy podłęskiej stacji będą dwa parkingi dla w sumie 182 samochodów a w Staniątkach dla 120.

Unijne przedsięwzięcie to również modernizacja ponad 2,6 km dróg oraz budowa nowego traktu (400m) wPodłężu. Droga ta ułatwi dojazd od ronda na trasie wojewódzkiej do stacji PKP.

ZOBACZ KONIECZNIE:

WIDEO: Mówimy po krakosku - odcinek 5. „Borówka czy jagoda?”

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
>>> Zobacz inne odcinki MÓWIMY PO KRAKOSKU

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

n
nce
bardzo bogata gmina a ludzie do Krakowa/ Niepołomic jeżdżą w zapchanych busach, gdzie są normy? bezpieczeństwo ...
Smog- 5 tys ludzi robi w strefie.. niech połowa dojeżdża samochodem i potem mamy taką jakość powietrza jaką mamy, bo nie da się autobusów puścić o strategicznych godzinach albo dogadać się z firmami ze strefy...
R
Róg
Strefa w Niepołomicach to wieczne umowy zlecenia i za najniższe zarobki teraz dopiero coś się zmienia a tory kolejowe mogły zostać
r
rozsądny
ale powstała strefa i dzięki niej jest wiele innych rzeczy które w innych gminach nie mają szansy się pojawiać. pomyśl tak - przez te lata od 2000 do dzisiaj nie byłoby żadnego pociągu na tej linii więc i tak byłaby tylko miejscem spotkań bezrobotnych (których bez strefy byłoby więcej) i okolicą w której palonoby kradzione samochody (jak było do niedawna na Brzegach) - więc dzisiaj i tak musianoby ją budować a do malutkich Niepołomic nikt nie budowałby takiej kolei jak do Wieliczki. Nie wszystko było ok ale wiele się zmieniło na lepsze i naprawdę dzisiejsze rozwiązanie będzie ok. Jeżdżę codziennie do Krakowa do pracy i odkąd jest SKA mam naprawdę dużo lepiej. Nie wiem na ile można liczyć na połączenia Niepołomice P&R komunikacją zbiorową bo przy biletach zintegrowanych koszt jest niski (w porównaniu z samochodem) i naprawdę rozwijamy się wręcz wzorowo. Krytyka bez namysłu nie zawsze jest słuszna - pozdrawiam :) - ja jestem zadowolony, ale denerwuje mnie że aż tyle musimy czekać.
r
rozsądek
masz czoło żeby sie puknąć czy brak mózgu pozbawił cię miejsca do pukania? za strefę też Kracika nienawidzisz czy nawet nie wiesz o czym piszesz bo ci płacą?
z
zz
No tak, ale winne jak zawsze $$$. Nie było $ na obwodnicę poza trasą nasypu i tak zrobili. Oczywiście, że to był strzał w kolano, bo brak lini kolejowej ogranicza również inwestorów w strefie przemysłowej....
D
Dog
Likwidacja kolejowej trasy z Niepolomic to wina Kracika teraz za to mamy smog i korki tak to JEST JAK wybiera się PO
D
Dominik Lulewicz
Do roku 2000 Niepołomice miały połączenie kolejowe z Krakowem (czynne od 1858 roku), ale je bezmyślnie zlikwidowano. Dziś byłoby to idealne rozwiązanie dla krakowskiej SKA: w 25 minut z Niepołomic do centrum Krakowa :-)
x
x
Trudno, musi to powstać. Szkoda tylko, że P+R w Staniątkach zniszczy tak piękną i kameralną okolicę, ale trudno. Chcemy się rozwijać, chcemy mieć transport z prawdziwego zdarzenia, to musimy zacząć od PR.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska