Obszar Kokotów - Brzegi - Węgrzce Wielkie jest od miesięcy wielkim kolejowym placem budowy. Inwestycja powoduje ogromne utrudnienia w ruchu. Kluczowy odcinek drogi powiatowej w Kokotowie (trasa relacji Wieliczka - Brzegi - Kraków) jest zamknięty dla samochodów od lipca 2018 roku z powodu przebudowy wiaduktu PKP.
Termin otwarcia traktu, planowany wcześniej na grudzień 2018 prolongowano o rok. W ostatnich czasie PKP zawnioskowała do zarządcy drogi o kolejne wydłużenie czasu tej „blokady” - do drugiego kwartału 2020 roku.
- Nie wyraziliśmy na to zgody. PKP zostały zobowiązane do przedstawienia nam takiego harmonogramu robót, by zdążyli z przebudową wiaduktu do grudnia tego roku. Na razie mamy ich ustne zapewnienie, że wywiążą się z tego terminu. Na 23 maja mamy zaplanowane spotkanie z przedstawicielami PKP, na którym poprosimy o spisanie tych ustaleń, by wszystko było w dokumentach - powiedział nam w środę Grzegorz Łętocha, dyrektor Zarząd Dróg Powiatowych w Wieliczce.
Przebudowa kokotowskiego wiaduktu jest prowadzona w ramach modernizacji linii kolejowej Kraków - Podłęże, wartej blisko miliard zł. Pod szyldem tej inwestycji przy przystanku PKP w Kokotowie powstaje także wiadukt z podziemnym przejazdem (jego budowa ma zakończyć się w grudniu br.), dzięki któremu auta przejadą bez oczekiwania na rogatkach, a pasażerowie przejdą bezpiecznie z peronu na peron.
Gotowy jest już natomiast pierwszy nowy tor (budowa drugiego ma ruszyć niebawem) pomiędzy Krakowem i Podłężem oraz nowoczesne perony - długie na 200 m, z oświetleniem, wiatami, informacją pasażerską - w Kokotowie i Węgrzcach Wielkich.
- Obecnie nowym torem kursują pociągi towarowe. Dla pociągów osobowych planujemy otworzyć go na początku czerwca. Pasażerowie będą mogli korzystać wtedy również z nowych peronów. Dokładny termin otwarcia nie jest jeszcze podany, bo dużo zależy od pogody, mającej wpływ na postęp prac - mówi Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK.
Wszystkie roboty w rejonie Kokotów - Węgrzce, gdzie trzeba przebudować jeszcze m.in. trzy inne wiadukty mają zakończyć się w przyszłym roku, a cała kolejowa inwestycja - w połowie 2021 roku.
Rusza budowa superpociągu. W godzinę z Krakowa do Warszawy?
- Wieliczka. Są razem od 50 lat. Zasłużyli na medale [ZDJĘCIA]
- Tak powstaje autostradowy Węzeł Niepołomice [ZDJĘCIA]
- W centrum Niepołomic powstanie ogromny park
- Pływalnie w okolicach Krakowa [LISTA MIEJSC]
- Zatrzymana chwila, czyli archiwalny portret Gdowa [ZDJĘCIA]
- W Wieliczce powstaną dwie galerie handlowe? Oto wizualizacje
