Na mural Grzegorza Laty w Mielcu złożyło się 195 metrów kwadratowych powierzchni ściany bocznej budynku przy ulicy Kusocińskiego 15, ponad 95 litrów farb i 2 metry kwadratowe elementów ceramicznych. Jego autorami jest duet artystyczny Czary-Mury. Mecenat nad projektem objął zaś STS, sponsor narodowej reprezentacji piłkarskiej.
Mural powstawał przez dwa tygodnie. Przedstawia popiersie Laty wraz z odręcznym podpisem piłkarza. Praca jest wyjątkowa, bo tworzona w dwóch technikach artystycznych – na dwóch metrach kwadratowych projektu wykorzystano elementy ceramiczne, które w połączeniu z promieniami słońca sprawiają, że całość jest jeszcze bardziej efektowna.
– Ten mural jest dla mnie ogromnym wyróżnieniem. Miasto, w którym powstał jest miejscem, gdzie jako młody chłopak zacząłem kopać piłkę i to właśnie tu zaczęła się moja kariera. Wyróżnieniem jest również dołączenie do takich postaci, jak Kazimierz Górski, Włodzimierz Lubański czy Włodzimierz Smolarek, którzy także zostali uhonorowani w ten sposób. Mam nadzieję, że dla kolejnych pokoleń będzie to inspiracja do osiągania sukcesów
– skomentował Lato.

Honorują wybitnych sportowców
Mural Laty, to czwarty projekt w ramach inicjatywy „Pamiętajmy o sportowcach”, której autorem jest STS, mecenas muralu i sponsor reprezentacji Polski w piłce nożnej. Jej celem jest upamiętnienie wybitnych polskich zawodników.
– Sport od lat jest jednym z najważniejszych aspektów życia społecznego, gdyż pozwala się jednoczyć, kształtuje dobre postawy, wpływa na nasz rozwój. Równolegle stanowi sporą część historii. Jako firma odpowiedzialna społecznie, w ramach naszego DNA i strategii CSR, chcemy, by tych najbardziej znaczących dla rodzimego sportu i pokoleń kibiców sportowców honorować w szczególny sposób, a zarazem sprawić, by świadomość ich dokonań nie została zapomniana
– wyjaśnił Paweł Rabantek, szef marketingu w STS.
Kolejne wspólne dzieło
– To nasza czwarta inicjatywa zrealizowana wspólnie z STS z wizerunkiem tak wyjątkowej dla historii polskiej piłki postaci. Już nie możemy się doczekać kolejnych okazji do uhonorowania wielkich sportowców. Od początku istnienia „Czary-Mury” zależało nam na tworzeniu takich właśnie murali. Jesteśmy szczęśliwi, że dziś możemy go odsłonić
– powiedzieli artyści Marek Grela i Marta Piróg.
– Od dekady jesteśmy sponsorem reprezentacji Polski w piłce nożnej i angażujemy się w świętowanie ważnych momentów dla rodzimego sportu. Cieszę się, że ponownie, po muralach Kazimierza Górskiego, Włodzimierza Lubańskiego i Włodzimierza Smolarka, możemy uhonorować ważne wydarzenie dla polskiej piłki nożnej, jakim było zdobycie 3, miejsca na MŚ w Niemczech, a którego jednym z symboli był Grzegorz Lato
– podsumował szef marketingu STS.
