https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ile krakowskie kluby płacą miastu za nieruchomości? Wisła przekazuje miastu sześć razy więcej niż Cracovia

Piotr Tymczak
Wisła Kraków płaci miastu najwięcej ze wszystkich krakowskich klubów za wynajem nieruchomości. Przejdź do GALERII, by zobaczyć, jakie gmina ma wpływy z wynajmu powierzchni klubom sportowym.

Randy Andrzej Hawranek, przewodniczący komisji budżetowej Rady Miasta Krakowa, otrzymał odpowiedź na interpelację, w której zawnioskował o wyliczenie, jakie opłaty ponoszą kluby sportowe za korzystanie nieruchomości gminnych. Z zestawienia wynika, że najwięcej płaci piłkarska spółka Wisły za wynajem stadionu przy ul. Reymonta. Znacznie mniej płaci za wynajem stadionu przy ul. Kałuży MKS Cracovia. "Pasy" są jednak operatorem obiektu i odpowiadają za jego utrzymanie. Wisła wynajmuje stadion na każdy mecz, płacąc za to 123 tys. zł.

- Widać, że niektóre kluby są uprzywilejowane - komentuje radny Hawranek.

od 7 lat
Wideo

Magazyn GOL 24 - podsumowanie kolejki Ekstraklasy

Komentarze 94

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Stronniczy artykuł. Ile miasto zapłaciło za stadiony ? Proporcja zachowana. Takie info to do tVP kura

G
Gość
8 października, 21:28, Wooj:

Proszę zostać operatorem stadionu, zacząć płacić za wszystko co jest związane z utrzymaniem obiektu równolegle zarabiając na nim, nie jest winą Cracovii, że grubas z myślenic powierzył cały proces inwestycyjny budowy stadionu miastu, miasto zleciło projekt architektowi który projektował mosty w efekcie czego wyszedł bubel jakich mało w Europie, zapewne cupiał liczył, że w razie ewentualnych problemów pomogą koledzy spod pewexu ale niestety się przeliczył! Tytuł "Wisła przekazuje miastu sześć razy więcej niż Cracovia" ma taki poziom obiektywizmu jak wiadomości tvp, teksty knury i migi razem wzięte, kubeł zimenj wody na głowę i trochę więcej obiektywizmu bo stajecie się tendencyjni, a fakty są takie, że w najlepszym wypadku - gdyby niepodwójne standardy - powinniście być w IV lidze - AMEN.

8 października, 22:20, Gość:

Tak jak Wy powinniscie wylądowac w 4lidze ale nigdy tam nie dotarliscie...z jakiegoś powodu. Dane są suche bez emocji. Tzn wzbudzają one emocje głównie wsród pasiokow. Po co to morze inwektyw grubasy idioci itd wystarczy przyznac ze od pewnego czasu jestescie częścią czyjegos interesu i tyle. Cieszcie się i módlcie sie żeby was znowu wasza garbata dola nie dogoniła :)

9 października, 9:51, Gość:

Cracovia grała już w 4lidze za czasów komuny,kiedy to Wisła była jedynie słusznym milicyjnym towarzystwem.! Dla Wisły była kasa ,budowano obiekty a niszczona Cracovia grała przeważnie w niższych ligach. W Cracovii pilnowano aby powstał funkcjonalny i ładny stadion. W Wiśle myślano tylko jak przy okazji budowy stadionu ukraść miejską kasę. Wisła to jedna wielka mafijna rodzinka!

9 października, 10:30, PecuniaNonOlet:

Tak masz racje tam chyba wogóle była wizja rozwiązania tego klubu. Tak Wisła to mafia a Cracovia to bogobojna dziewica. Człowieku wystarczy powiedziec że przez lata ta garstka kibiców na kałuzy nie zrobiła nic z metalem nozownikiem i tym całym j.gangiem ktorym zawdzieczamy caly ten syf z dragami maczetami siekierami i nie wiadomo czym jeszcze. Fakt ze tu akurat uczen przerósł mistrza :). Ale że flaga organizacji przestepczej wisi w klubie miejskim i nikt z tym nie robi to jest chańba. Dziwnym trafem nawet jadczak tego nie zauważa.

9 października, 16:19, Gość:

.Masz rację Wisła to święty klub! To wasi wspaniali kibice okradli własny klub. Wasi sharksi w dalszym ciągu pojawiają się na Reymonta,na miejskim stadionie. Jakoś ta organizacja przestępcza,która okradła Wisłę ,wywiesza swoje flagi.Dziwnym trafem nikt tego nie zauważa...

Wszyscy to widzą i wszyscy o tym mówią. Natomiast cos temat zasłużonego judeogangu jest zamiatany pod dywan. Podobno to jeden z aktywnych członkow tej organizacji jest informatorem jadczaka. To by tlumaczyło dlaczego temat jest zamiatany pod dywan...

G
Gość
8 października, 21:28, Wooj:

Proszę zostać operatorem stadionu, zacząć płacić za wszystko co jest związane z utrzymaniem obiektu równolegle zarabiając na nim, nie jest winą Cracovii, że grubas z myślenic powierzył cały proces inwestycyjny budowy stadionu miastu, miasto zleciło projekt architektowi który projektował mosty w efekcie czego wyszedł bubel jakich mało w Europie, zapewne cupiał liczył, że w razie ewentualnych problemów pomogą koledzy spod pewexu ale niestety się przeliczył! Tytuł "Wisła przekazuje miastu sześć razy więcej niż Cracovia" ma taki poziom obiektywizmu jak wiadomości tvp, teksty knury i migi razem wzięte, kubeł zimenj wody na głowę i trochę więcej obiektywizmu bo stajecie się tendencyjni, a fakty są takie, że w najlepszym wypadku - gdyby niepodwójne standardy - powinniście być w IV lidze - AMEN.

8 października, 22:20, Gość:

Tak jak Wy powinniscie wylądowac w 4lidze ale nigdy tam nie dotarliscie...z jakiegoś powodu. Dane są suche bez emocji. Tzn wzbudzają one emocje głównie wsród pasiokow. Po co to morze inwektyw grubasy idioci itd wystarczy przyznac ze od pewnego czasu jestescie częścią czyjegos interesu i tyle. Cieszcie się i módlcie sie żeby was znowu wasza garbata dola nie dogoniła :)

9 października, 9:51, Gość:

Cracovia grała już w 4lidze za czasów komuny,kiedy to Wisła była jedynie słusznym milicyjnym towarzystwem.! Dla Wisły była kasa ,budowano obiekty a niszczona Cracovia grała przeważnie w niższych ligach. W Cracovii pilnowano aby powstał funkcjonalny i ładny stadion. W Wiśle myślano tylko jak przy okazji budowy stadionu ukraść miejską kasę. Wisła to jedna wielka mafijna rodzinka!

9 października, 10:30, PecuniaNonOlet:

Tak masz racje tam chyba wogóle była wizja rozwiązania tego klubu. Tak Wisła to mafia a Cracovia to bogobojna dziewica. Człowieku wystarczy powiedziec że przez lata ta garstka kibiców na kałuzy nie zrobiła nic z metalem nozownikiem i tym całym j.gangiem ktorym zawdzieczamy caly ten syf z dragami maczetami siekierami i nie wiadomo czym jeszcze. Fakt ze tu akurat uczen przerósł mistrza :). Ale że flaga organizacji przestepczej wisi w klubie miejskim i nikt z tym nie robi to jest chańba. Dziwnym trafem nawet jadczak tego nie zauważa.

.Masz rację Wisła to święty klub! To wasi wspaniali kibice okradli własny klub. Wasi sharksi w dalszym ciągu pojawiają się na Reymonta,na miejskim stadionie. Jakoś ta organizacja przestępcza,która okradła Wisłę ,wywiesza swoje flagi.Dziwnym trafem nikt tego nie zauważa...

P
PecuniaNonOlet
8 października, 21:28, Wooj:

Proszę zostać operatorem stadionu, zacząć płacić za wszystko co jest związane z utrzymaniem obiektu równolegle zarabiając na nim, nie jest winą Cracovii, że grubas z myślenic powierzył cały proces inwestycyjny budowy stadionu miastu, miasto zleciło projekt architektowi który projektował mosty w efekcie czego wyszedł bubel jakich mało w Europie, zapewne cupiał liczył, że w razie ewentualnych problemów pomogą koledzy spod pewexu ale niestety się przeliczył! Tytuł "Wisła przekazuje miastu sześć razy więcej niż Cracovia" ma taki poziom obiektywizmu jak wiadomości tvp, teksty knury i migi razem wzięte, kubeł zimenj wody na głowę i trochę więcej obiektywizmu bo stajecie się tendencyjni, a fakty są takie, że w najlepszym wypadku - gdyby niepodwójne standardy - powinniście być w IV lidze - AMEN.

8 października, 22:20, Gość:

Tak jak Wy powinniscie wylądowac w 4lidze ale nigdy tam nie dotarliscie...z jakiegoś powodu. Dane są suche bez emocji. Tzn wzbudzają one emocje głównie wsród pasiokow. Po co to morze inwektyw grubasy idioci itd wystarczy przyznac ze od pewnego czasu jestescie częścią czyjegos interesu i tyle. Cieszcie się i módlcie sie żeby was znowu wasza garbata dola nie dogoniła :)

9 października, 9:51, Gość:

Cracovia grała już w 4lidze za czasów komuny,kiedy to Wisła była jedynie słusznym milicyjnym towarzystwem.! Dla Wisły była kasa ,budowano obiekty a niszczona Cracovia grała przeważnie w niższych ligach. W Cracovii pilnowano aby powstał funkcjonalny i ładny stadion. W Wiśle myślano tylko jak przy okazji budowy stadionu ukraść miejską kasę. Wisła to jedna wielka mafijna rodzinka!

Tak masz racje tam chyba wogóle była wizja rozwiązania tego klubu. Tak Wisła to mafia a Cracovia to bogobojna dziewica. Człowieku wystarczy powiedziec że przez lata ta garstka kibiców na kałuzy nie zrobiła nic z metalem nozownikiem i tym całym j.gangiem ktorym zawdzieczamy caly ten syf z dragami maczetami siekierami i nie wiadomo czym jeszcze. Fakt ze tu akurat uczen przerósł mistrza :). Ale że flaga organizacji przestepczej wisi w klubie miejskim i nikt z tym nie robi to jest chańba. Dziwnym trafem nawet jadczak tego nie zauważa.

G
Gość
8 października, 21:28, Wooj:

Proszę zostać operatorem stadionu, zacząć płacić za wszystko co jest związane z utrzymaniem obiektu równolegle zarabiając na nim, nie jest winą Cracovii, że grubas z myślenic powierzył cały proces inwestycyjny budowy stadionu miastu, miasto zleciło projekt architektowi który projektował mosty w efekcie czego wyszedł bubel jakich mało w Europie, zapewne cupiał liczył, że w razie ewentualnych problemów pomogą koledzy spod pewexu ale niestety się przeliczył! Tytuł "Wisła przekazuje miastu sześć razy więcej niż Cracovia" ma taki poziom obiektywizmu jak wiadomości tvp, teksty knury i migi razem wzięte, kubeł zimenj wody na głowę i trochę więcej obiektywizmu bo stajecie się tendencyjni, a fakty są takie, że w najlepszym wypadku - gdyby niepodwójne standardy - powinniście być w IV lidze - AMEN.

8 października, 22:20, Gość:

Tak jak Wy powinniscie wylądowac w 4lidze ale nigdy tam nie dotarliscie...z jakiegoś powodu. Dane są suche bez emocji. Tzn wzbudzają one emocje głównie wsród pasiokow. Po co to morze inwektyw grubasy idioci itd wystarczy przyznac ze od pewnego czasu jestescie częścią czyjegos interesu i tyle. Cieszcie się i módlcie sie żeby was znowu wasza garbata dola nie dogoniła :)

Cracovia grała już w 4lidze za czasów komuny,kiedy to Wisła była jedynie słusznym milicyjnym towarzystwem.! Dla Wisły była kasa ,budowano obiekty a niszczona Cracovia grała przeważnie w niższych ligach. W Cracovii pilnowano aby powstał funkcjonalny i ładny stadion. W Wiśle myślano tylko jak przy okazji budowy stadionu ukraść miejską kasę. Wisła to jedna wielka mafijna rodzinka!

G
Gość

Panie dziennikarzu trochę obiektywizmu, a na Hawranka nie głosujemy!!!

G
Gość
8 października, 21:28, Wooj:

Proszę zostać operatorem stadionu, zacząć płacić za wszystko co jest związane z utrzymaniem obiektu równolegle zarabiając na nim, nie jest winą Cracovii, że grubas z myślenic powierzył cały proces inwestycyjny budowy stadionu miastu, miasto zleciło projekt architektowi który projektował mosty w efekcie czego wyszedł bubel jakich mało w Europie, zapewne cupiał liczył, że w razie ewentualnych problemów pomogą koledzy spod pewexu ale niestety się przeliczył! Tytuł "Wisła przekazuje miastu sześć razy więcej niż Cracovia" ma taki poziom obiektywizmu jak wiadomości tvp, teksty knury i migi razem wzięte, kubeł zimenj wody na głowę i trochę więcej obiektywizmu bo stajecie się tendencyjni, a fakty są takie, że w najlepszym wypadku - gdyby niepodwójne standardy - powinniście być w IV lidze - AMEN.

Tak jak Wy powinniscie wylądowac w 4lidze ale nigdy tam nie dotarliscie...z jakiegoś powodu. Dane są suche bez emocji. Tzn wzbudzają one emocje głównie wsród pasiokow. Po co to morze inwektyw grubasy idioci itd wystarczy przyznac ze od pewnego czasu jestescie częścią czyjegos interesu i tyle. Cieszcie się i módlcie sie żeby was znowu wasza garbata dola nie dogoniła :)

W
Wooj

Proszę zostać operatorem stadionu, zacząć płacić za wszystko co jest związane z utrzymaniem obiektu równolegle zarabiając na nim, nie jest winą Cracovii, że grubas z myślenic powierzył cały proces inwestycyjny budowy stadionu miastu, miasto zleciło projekt architektowi który projektował mosty w efekcie czego wyszedł bubel jakich mało w Europie, zapewne cupiał liczył, że w razie ewentualnych problemów pomogą koledzy spod pewexu ale niestety się przeliczył! Tytuł "Wisła przekazuje miastu sześć razy więcej niż Cracovia" ma taki poziom obiektywizmu jak wiadomości tvp, teksty knury i migi razem wzięte, kubeł zimenj wody na głowę i trochę więcej obiektywizmu bo stajecie się tendencyjni, a fakty są takie, że w najlepszym wypadku - gdyby niepodwójne standardy - powinniście być w IV lidze - AMEN.

H
HKS
8 października, 09:21, jan:

cracovia zarabia na powierzchni komercyjnej od strony Foche'a co najmniej 2-3 mln na rok. Mówienie ze ponosi pełne koszty utrzymania to sciema. Cracovia nic nie dopłaca - stadion przynosi jej duzy dochód

8 października, 11:02, Hycel:

Ale Wisła tez może wynająć cały stadion,

Powierzono kilka razy więcej niż na Cracovii a cena niższa. Trochę kreatywności zamiast żebractwa... Pomysłów brakuje to pomogę. W Krakowie ale i w całej Polsce nie ma muzeum Milicji Obywatelskiej wiec na co czekacie? Paru dawnych czy obecnych działaczy może opowiadać historie ze stanu wojennego oczami „sportowca resortowego” salka multimedialna i filmy z pokazów milicyjnych zaprzęgów na stadionie Wisły i kasa na utrzymanie obiektów sama wpada. Kto był

W Barcelonie czy Madrycie ten odwiedza stadiony i płaci za zwiedzanie, dlaczego

Wisła nie może odkryć kart i naśladować? Nie ma

Się czego wstydzić , biegu historii nie cofnięcie ale

Zamiast masowego żebractwa sami zarobicie na siebie ?? Trochę odwagi panowie

8 października, 11:12, Gość:

W salce milicyjnej bedzie na pewno salka poswiecona czołobitnosci pasiastej gawiedzi w stosunku do jednego z najwiekszych propagatorów komuny/mo/sb/ co to chciał za nią ręce ucinać uzurpatorom i zaprzańcom ?? :). Szkoda że taką kreatywnoscią w zbieraniu kasy wyscie sie nie wykazali poza rozwaleniem połowy miasta w imię kulturalnego "protestu" i żebraniny

Poważny argument , poważny pomysł

a Wy swoje! Może niech radny Hawranek wymyśli jak pomóc Wiśle a nie zakłamuje rzeczywistość bo się tylko ośmiesza. Rozumiem ze nie każdy jest po ekonomii ale ten człowiek zasiada bodajże w komisji ... budżetowej miasta Krakowa a co za tym idzie wystawia się na śmieszność jak i całe miasto ...

G
Gość
8 października, 09:21, jan:

cracovia zarabia na powierzchni komercyjnej od strony Foche'a co najmniej 2-3 mln na rok. Mówienie ze ponosi pełne koszty utrzymania to sciema. Cracovia nic nie dopłaca - stadion przynosi jej duzy dochód

8 października, 11:02, Hycel:

Ale Wisła tez może wynająć cały stadion,

Powierzono kilka razy więcej niż na Cracovii a cena niższa. Trochę kreatywności zamiast żebractwa... Pomysłów brakuje to pomogę. W Krakowie ale i w całej Polsce nie ma muzeum Milicji Obywatelskiej wiec na co czekacie? Paru dawnych czy obecnych działaczy może opowiadać historie ze stanu wojennego oczami „sportowca resortowego” salka multimedialna i filmy z pokazów milicyjnych zaprzęgów na stadionie Wisły i kasa na utrzymanie obiektów sama wpada. Kto był

W Barcelonie czy Madrycie ten odwiedza stadiony i płaci za zwiedzanie, dlaczego

Wisła nie może odkryć kart i naśladować? Nie ma

Się czego wstydzić , biegu historii nie cofnięcie ale

Zamiast masowego żebractwa sami zarobicie na siebie ?? Trochę odwagi panowie

W salce milicyjnej bedzie na pewno salka poswiecona czołobitnosci pasiastej gawiedzi w stosunku do jednego z najwiekszych propagatorów komuny/mo/sb/ co to chciał za nią ręce ucinać uzurpatorom i zaprzańcom ?? :). Szkoda że taką kreatywnoscią w zbieraniu kasy wyscie sie nie wykazali poza rozwaleniem połowy miasta w imię kulturalnego "protestu" i żebraniny

H
Hycel
8 października, 09:21, jan:

cracovia zarabia na powierzchni komercyjnej od strony Foche'a co najmniej 2-3 mln na rok. Mówienie ze ponosi pełne koszty utrzymania to sciema. Cracovia nic nie dopłaca - stadion przynosi jej duzy dochód

Ale Wisła tez może wynająć cały stadion,

Powierzono kilka razy więcej niż na Cracovii a cena niższa. Trochę kreatywności zamiast żebractwa... Pomysłów brakuje to pomogę. W Krakowie ale i w całej Polsce nie ma muzeum Milicji Obywatelskiej wiec na co czekacie? Paru dawnych czy obecnych działaczy może opowiadać historie ze stanu wojennego oczami „sportowca resortowego” salka multimedialna i filmy z pokazów milicyjnych zaprzęgów na stadionie Wisły i kasa na utrzymanie obiektów sama wpada. Kto był

W Barcelonie czy Madrycie ten odwiedza stadiony i płaci za zwiedzanie, dlaczego

Wisła nie może odkryć kart i naśladować? Nie ma

Się czego wstydzić , biegu historii nie cofnięcie ale

Zamiast masowego żebractwa sami zarobicie na siebie ?? Trochę odwagi panowie

G
Gość
8 października, 9:21, jan:

cracovia zarabia na powierzchni komercyjnej od strony Foche'a co najmniej 2-3 mln na rok. Mówienie ze ponosi pełne koszty utrzymania to sciema. Cracovia nic nie dopłaca - stadion przynosi jej duzy dochód

W punkt. Fakty przemilczane, niewygodne.

G
Gość
8 października, 7:50, Ekonomiści od 7 boleści:

W końcowym rachunku na stadionie Cracovii /miasto/podatnik zarabia ponad pół miliona rocznie a na stadionie Wisły miasto/podatnik traci ... 2miliony rocznie (plus to czego nie chcą płacić w czynszu) bezczelny dziennikarz i jeszcze bardziej bezczelny radny sugerują że Wisła jest poszkodowana? Jak dodamy ze stadion Wisły kosztował podatnika 4 razy więcej od stadionu Cracovii to wyjdzie na to że za tą niegospodarność powinien ktoś karnie odpowiedzieć ale to już pomijam. Problem w tym ze radny pisząc takie głupoty zachowuje się jakby pluł podatnikom prosto w twarz zapominając ze nie dysponuje on pieniędzmi swoimi a ludźmi którzy na niego zagłosowali!!!

8 października, 08:45, FataMorgana:

A czy ktoś pytał przed laty mieszkańców miasta czy chcą dotować upadłą madonnę z kałuży?

8 października, 9:08, Do idioty:

Jak dotowali ? Podaj kwotę jaką miasto przelało Cracovii. ???starczyło na baraki do przebierania zawodników albo czy ta kwota była wyższa niż jeden czynsz miesięczny jakiego nie chce płacić Wisła?

Miasto uratowało was przed upadkiem na samo dno z ktorego byscie sie przez wiele wiele lat podnosili. Owszem kasy nie dostaliscie aż tyle ale czy ktos pytał mieszkancow czy chcą mieć kolejny klub miejski?

j
jan

cracovia zarabia na powierzchni komercyjnej od strony Foche'a co najmniej 2-3 mln na rok. Mówienie ze ponosi pełne koszty utrzymania to sciema. Cracovia nic nie dopłaca - stadion przynosi jej duzy dochód

D
Do idioty
8 października, 7:50, Ekonomiści od 7 boleści:

W końcowym rachunku na stadionie Cracovii /miasto/podatnik zarabia ponad pół miliona rocznie a na stadionie Wisły miasto/podatnik traci ... 2miliony rocznie (plus to czego nie chcą płacić w czynszu) bezczelny dziennikarz i jeszcze bardziej bezczelny radny sugerują że Wisła jest poszkodowana? Jak dodamy ze stadion Wisły kosztował podatnika 4 razy więcej od stadionu Cracovii to wyjdzie na to że za tą niegospodarność powinien ktoś karnie odpowiedzieć ale to już pomijam. Problem w tym ze radny pisząc takie głupoty zachowuje się jakby pluł podatnikom prosto w twarz zapominając ze nie dysponuje on pieniędzmi swoimi a ludźmi którzy na niego zagłosowali!!!

8 października, 08:45, FataMorgana:

A czy ktoś pytał przed laty mieszkańców miasta czy chcą dotować upadłą madonnę z kałuży?

Jak dotowali ? Podaj kwotę jaką miasto przelało Cracovii. ???starczyło na baraki do przebierania zawodników albo czy ta kwota była wyższa niż jeden czynsz miesięczny jakiego nie chce płacić Wisła?

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska