Klimatyzowane wagony, specjalna winda dla niepełnosprawnych pasażerów, przewijak dla niemowląt, nowoczesny system informacji pasażerskiej, WiFi to tylko niektóre atuty pociągu typu „Impuls” produkowanego w nowosądeckim Newagu.
Jest w kolorach logotypu Małopolski. Jedzie bardzo szybko. Do tego jest niezwykle komfortowy. Ale najważniejsze jest bezpieczeństwo podróżnych. Pojazd w poniedziałek wyjedzie na małopolskie tory. Z tej okazji przygotowana będzie uroczystość, którą uświetni Orkiestra Kolejowa z Krakowa. Już o godzinie 10.30 około 50 muzyków zagra przed budynkiem Dworca Głównego w Nowym Sączu od strony ulicy Kolejowej. „Imulsy” w towarzystwie efektów specjalnych, na stację wjadą pół godziny później. Pojazy poświęcą Ksiąd Kardynał Stanisław Dziwisz oraz Biskup Andrzej Jeż. Później każdy z mieszkańców będzie mógł zobaczyć, jak nasze supernowoczesne składy prezentują się w środku. A po zwiedzaniu – gratka dla miłośników szybkiej jazdy. Odbędzie się twedy bowiem jedyny w swoim rodzju „wyścig” „Impulsu” oraz samochodu rajdowego, za sterami którego zasiądzie kierowca rajdowy Michał Kościuszko.
Wyścig będzie transmitowany na żywo na ekranie ustawionym w budynku dworca oraz online za pośrednictwem portali społecznościach, jak Facebook, Twitter.
Mieszkańcy, którzy przyjdą w poniedziałek na uroczystość mogą liczyć na drobne upominki i ciepłe napoje.
Szybka Kolej Aglomeracyjna otrzyma sześć super nowoczesnych składów: cztery pięcio- oraz dwa czteroczłonowe; kolejne pojadą przez Małopolskę w przyszłym roku. Podróż z Krakowa do Nowego Sącza, Krynicy, Tarnowa czy Rzeszowa skróci się zdecydowanie, pociągiem będzie więc znaczeni szybciej niż autobusem czy prywatnym samochodem.
„Impulsy” są w 75 proc. wyprodukowane we współpracy z renomowanymi polskimi przedsiębiorstwami. Układ sterowania i zasilania, czyli serce całego pojazdu, wykonała firma Medcom – znany w świecie producent tego typu urządzeń.
Tak więc bezpieczeństwo i komfort podróży to podstawa. Zapewniają je wygodne wagony – w zależności od wielkości składu pociągu jest w nim 200 lub 250 miejsc siedzących (w tym odpowiednio 16 i 20 uchylnych foteli). Bez zarzutu zadziała klimatyzacja oraz nawiewne ogrzewanie. Nowoczesny system informacji pasażerskiej, elektroniczny sposób liczenia podróżnych, monito-ring w technologii IP, system monitoringu GPS, sygnalizacja zagrożenia pożarem, no i oczywiście system WiFi – to niewątpliwe atuty nowoczesnych „Impulsów”.
„Impuls” jest także bez barier, co ma niebagatelne znaczenie dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich – w pociągach zamontowano dla tych pasażerów specjalne windy. Ponadto wyznaczono dla nich specjalne miejsca w wagonach, by wózki wygodnie się zmieściły, a podróżny był chroniony pasami bezpieczeństwa. Oczywiście toaleta też jest dostosowana do potrzeb osób, które mają trudności z samodzielnym poruszaniem się. Udogodnieniem jest również zamontowany w wc przewijak dla niemowląt.
