https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Impulsy dla włoskiego przewoźnika przeszły kolejne testy. Pociągi z Nowego Sącza w Toskanii

Janusz Bobrek
Elektryczne Zespoły Trakcyjne Impuls II wyprodukowane przez sądecki Newag SA dla włoskiego przewoźnika Ferrovie Del Sud Est e Servizi Automobilistici s.r.l. (FSE) ukończyły kolejny etap procesu homologacji. Pierwszy z pojazdów oznaczony we Włoszech jako ETR322-001, przeszedł testy dynamiczne z wynikiem pozytywnym.

Badania dynamiczne miały miejsce na włoskich liniach kolejowych RFI (Rete Ferroviaria Italiana) w Toskanii.
– Ukończenie badań dynamicznych umożliwia przygotowanie i złożenie wniosku do włoskiej Narodowej Agencji Bezpieczeństwa Kolejowego - ANSF (Agenzia Nazionale per la Sicurezza delle Ferrovie) o wydanie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji na włoskich liniach – zaznacza Aldona Kuźma z Biuro Rzecznika Prasowego Newag SA.

Elektryczne Zespoły Trakcyjne Impuls II wyprodukowane przez Newag dla włoskiego przewoźnika z Bari będą pierwszymi elektrycznymi zespołami trakcyjnymi w Europie Zachodniej wyprodukowanymi przez polskiego producenta pojazdów szynowych.

EZT Impuls II wywodzi się z rodziny pojazdów Impuls i powstał na bazie doświadczeń zdobytych przez NEWAG SA przy ich produkcji oraz doświadczeń przekazanych przez przewoźników oraz podróżnych. Pojazd spełnia kategorię wytrzymałościową PII wg EN12663, odporność zderzeniowa zgodna jest z EN 15227 kat. C1 i w zakresie wszystkich 4 scenariuszy zderzeniowych.

Przy projektowaniu pojazdu szczególną uwagę zwrócono na bezpieczeństwo, i komfort podróży. Przedział pasażerski wyposażony jest w system informacji pasażerskiej, system monitoringu GPS, komfortowe fotele oraz półki na bagaże. Dodatkowo pojazd ma zabudowane gniazda elektryczne, wieszaki na rowery, przewijak dla dzieci oraz windy dla niepełnosprawnych. Prędkość eksploatacyjna pojazdu wynosi 160 km na godz.

ZOBACZ KONIECZNIE:

WIDEO: Barometr Bartusia

Źródło: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

t
text
W tekście brakuje informacji, że planowo pojazdy miały mieć dopuszczenie do jazdy we Włoszech pod koniec 2016 roku.
k
komisarz unijna
te Włochy som chyba nienormalni. Majom takie porzondne Pierdolino a kupujom u Polakuf Impulsy. Czyżby byli biedniejsi od nas?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska