Badania dynamiczne miały miejsce na włoskich liniach kolejowych RFI (Rete Ferroviaria Italiana) w Toskanii.
– Ukończenie badań dynamicznych umożliwia przygotowanie i złożenie wniosku do włoskiej Narodowej Agencji Bezpieczeństwa Kolejowego - ANSF (Agenzia Nazionale per la Sicurezza delle Ferrovie) o wydanie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji na włoskich liniach – zaznacza Aldona Kuźma z Biuro Rzecznika Prasowego Newag SA.
Elektryczne Zespoły Trakcyjne Impuls II wyprodukowane przez Newag dla włoskiego przewoźnika z Bari będą pierwszymi elektrycznymi zespołami trakcyjnymi w Europie Zachodniej wyprodukowanymi przez polskiego producenta pojazdów szynowych.
EZT Impuls II wywodzi się z rodziny pojazdów Impuls i powstał na bazie doświadczeń zdobytych przez NEWAG SA przy ich produkcji oraz doświadczeń przekazanych przez przewoźników oraz podróżnych. Pojazd spełnia kategorię wytrzymałościową PII wg EN12663, odporność zderzeniowa zgodna jest z EN 15227 kat. C1 i w zakresie wszystkich 4 scenariuszy zderzeniowych.
Przy projektowaniu pojazdu szczególną uwagę zwrócono na bezpieczeństwo, i komfort podróży. Przedział pasażerski wyposażony jest w system informacji pasażerskiej, system monitoringu GPS, komfortowe fotele oraz półki na bagaże. Dodatkowo pojazd ma zabudowane gniazda elektryczne, wieszaki na rowery, przewijak dla dzieci oraz windy dla niepełnosprawnych. Prędkość eksploatacyjna pojazdu wynosi 160 km na godz.
ZOBACZ KONIECZNIE:
WIDEO: Barometr Bartusia
Źródło: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
