Zrobienie tanich, korzystnych zakupów jest coraz trudniejsze. Jednak nie każdy może pozwolić sobie na samodzielne przeglądanie wszystkim promocji. Jakie sklepy oferowały najtańsze zakupy na koniec 2022 roku? Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.
Z przedstawionych przed tygodniem danych Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) wynika, że w grudniu zeszłego roku inflacja wyniosła 16,6 proc. w ujęciu rocznym, wobec 17,5 proc. w listopadzie. Choć to już drugi z rzędu spadek dynamiki inflacji, to ceny żywności wciąż rosną. Wskazują na to wyniki Badania i Raportu Koszyk Zakupowy autorstwa ASM Sales Force Agency. Wynika z nich, że w 10 na 13 sieci objętych badaniem, ceny w grudniu zeszłego roku były nieznacznie wyższe niż w listopadzie.
Najmocniej wśród żywności w ujęciu rocznym zdrożały produkty tłuszczowe (68%), nabiał (26%), używki i piwo (25%) oraz produkty sypkie (23%).
– W całym 2023 roku konsumenci będą musieli przyzwyczaić się do dwucyfrowej inflacji. Wysokie ceny energii, wzrost kosztów produkcji i rosnące koszty pracy będą mieć stałe odzwierciedlenie w cenach żywności. Z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy wynika, że aż 10 z 13 badanych sieci handlowych znacznie podniosły ceny analizowanych produktów. Z naszej analizy wynika, że najbardziej wśród żywności w ujęciu rocznym drożały tłuszcze, nabiał, używki oraz produkty sypkie. Oceniamy, że w kolejnych miesiącach handlowcy będą prowadzić bardzo aktywną politykę cenową tak aby mocno konkurować o klientów. Naszym zdaniem konsumenci podczas zakupów w coraz większym stopniu będą zwracać uwagę na ceny produktów nawet kosztem ich jakości – komentuje wnioski z raportu Zbigniew Sierocki, Dyrektor Zarządzający ASM Sales Force Agency.
Zgodnie z przyjętą metodologią, w Badaniu i Raporcie Koszyk Zakupowy przeanalizowano ceny przykładowego koszyka zakupowego, w którym znalazły się najpopularniejsze artykuły z podstawowych kategorii (tj. nabiał, mięso, wędliny i ryby, napoje, słodycze, piwo, chemia domowa, kosmetyki i inne). ASM Sales Force Agency bada ceny tych samych 40 produktów w 13 sieciach handlowych zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i w kanale e-commerce.
Inflacja drenuje nasze portfele. Mamy listę najtańszych skle...
Nowe wagony w PKP Intercity
