https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Jak na wódkę to do Krakowa? Kontrowersyjny spot amerykańskich linii lotniczych [WIDEO]

Bartosz Dybała
Ogromne kontrowersje wzbudził spot American Airlines, promujący nowe połączenie amerykańskich linii lotniczych do Krakowa. Stolica Małopolski promowana jest w nim przez... degustację wódki.

American Airlines chciały wypromować nowe połączenie między Chicago i Krakowem poprzez zamieszczony w internecie spot. Zapewne nikt z przedstawicieli amerykańskich linii lotniczych nie spodziewał się, że wideo wzbudzi tak duże kontrowersje.

Z Chicago do Krakowa już w maju będzie można przylecieć samolotem największej linii lotniczej na świecie. W nowej siatce połączeń znalazły się również m.in. Tel-Awiw czy Budapeszt. American Airlines zachęcają do wizyty w stolicy Węgier rejsem po Dunaju. Do Krakowa - zdaniem ich przedstawicieli - warto natomiast przylecieć, by... napić się wódki z przyjacielem.

Spot budzi kontrowersje. Doczekał się już nawet oficjalnego stanowiska władz miasta.

"Koncepcja promocji nowego połączenia lotniczego do Krakowa, która znalazła swój wyraz w spocie American Airlines absolutnie nie wpisuje się w politykę turystyczną i promocyjną Krakowa, które jest postrzegane jako wyjątkowe miejsce UNESCO, przyciągające co roku licznych turystów, którzy w czasie swojego pobytu korzystają z bogatej oferty kulturalnej Krakowa" - czytamy w oświadczeniu.

Władze miasta wskazują, że Kraków to jednocześnie nowoczesne centrum akademickie, które oferuje bogatą ofertę usług konferencyjnych i medycznych.

"To miasto, w którym na bazie dziedzictwa kulinarnego, produktów regionalnych i filozofii slow food rozwija się nowoczesna gastronomia. Doceniła to Europejska Akademia Gastronomiczna, która nadała Krakowowi tytuł Europejskiej Stolicy Gastronomicznej 2019 roku" - czytamy.

Władze miasta zwracają uwagę, że te fakty zostały pominięte przez specjalistów od reklamy tej linii lotniczej, którzy słabo przygotowali się do tego zadania, posługując się stereotypowymi wyobrażeniami o naszym kraju sprzed lat.

"Bardziej jednak smuci niska ocena preferencji własnych klientów przez marketingowców American Airlines. Szkoda, że na takim potencjale projektowany jest rozwój tego przewoźnika. Kraków, miasto UNESCO, Europejska Stolica Kultury roku 2000, tegoroczna Stolica Kultury Gastronomicznej, miejsce gościnne zaprasza do odwiedzin" - czytamy w oświadczeniu.

Portal businessinsider.com.pl poprosił o komentarz linie lotnicze. - Publikując ten klip, naszym celem było zaangażować naszych followersów i wzbudzić w nich taką ekscytację, jaką sami mamy wobec nowych połączeń do tak niesamowitych kierunków jak Kraków - zapewnia na łamach portalu Martha Thomas.

Biuro prasowe American Airlines twierdzi ponadto, że "ten spot to tylko jeden z elementów większej kampanii promocyjnej".

- Dodatkowo na naszej stronie internetowej powstała specjalna sekcja poświęcona nowym połączeniom. Prezentacja Krakowa obejmuje tam więcej informacji na temat lotów i rekomendacje, co warto zrobić podczas pobytu w mieście, np. zwiedzić Zamek Królewski na Wawelu, odwiedzić Rynek Główny, jak również spróbować degustacji wódki - dodaje Thomas, cytowana przez businessinsider.com.pl.

Komentarze 17

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

J
Janka
18 sierpnia 2019, 23:24, Gość:

naszego Pana Prezydenta trzeba wywieźć na przymusową wycieczkę zwiedzania np. Wrocławia...aby zobaczył jak powstaje tam ciekawa nowoczesna architektura...wtedy rozjaśni mu się w głowie co wyprawia w Krakowie...bo ktoś wydaje te pozwolenia....czarne budynki, małe szczurze okienka, blok na bloku...zero estetyki, królują projektanci rodem sprzed II wojny światowej

Proszę nie obrażać projektantów sprzed wojny

P
Polka
Boże co się czepiacie, to jest zabawny spot. Na całym świecie wiadomo, że w Polsce pije się wódkę z znajomi. Pewnie mieli na myśli że można pojechać na imprezę. POLACZKI jak zwykle nie potrafią nic przyjąć humorystyczne
O
Olo
Miasto nie jest znane z tego co by sobie życzyła władza tylko z tego, co się najbardziej rzuca w oczy. Czyli z monopolowych 24h co krok. I poranków z zarzyganymi chodnikami
G
Gość
naszego Pana Prezydenta trzeba wywieźć na przymusową wycieczkę zwiedzania np. Wrocławia...aby zobaczył jak powstaje tam ciekawa nowoczesna architektura...wtedy rozjaśni mu się w głowie co wyprawia w Krakowie...bo ktoś wydaje te pozwolenia....czarne budynki, małe szczurze okienka, blok na bloku...zero estetyki, królują projektanci rodem sprzed II wojny światowej
G
Gość
Urząd Miasta bardzo długo reklamował Kraków jako cel popijaw. Pamiętacie plakat z Sukiennicami mającymi kieliszki zamiast kolumn?
x
xx
Strategia jest prosta: nie ważne jak się mówi, ważne, że się mówi. AA teraz ma w GK reklamę. I założę się, że jak będzie taniej to nie będzie skrupułów kupić bilet w AA a nie w LOT. W USA był,a akcja "buy American". U nas... tylko frajer kupuje drożej.
G
Gość
2019-08-18T13:30:00 02:00, Czeremies:

Studenci powinni płacić za używanie aut w Krakowie. Może większość w końcu przesiadla by się do komunikacji miejskiej. Widać to w święta gdy słoiki do domu jadą. Ulice puste.

2019-08-18T15:24:32 02:00, czesio:

"mieszczanin" się wypowiedział, zapewne z tytułem docenta…

Ta i napewno z prostel lini z Koziej Wólki.No, ale z 10lat już mieszka w mieście, to "intelygent" uważa się za rodowitego krakusa...

G
Gość
Mogli napisać, że oprócz standardowego picia gorzały mają jedyną okazję i tylko w Krakowie zobaczyć wybrzuszające się szyny tramwajowe.Patent pana z rudymi wąsami, rodem z Sosnowca...
c
czesio
2019-08-18T13:30:00 02:00, Czeremies:

Studenci powinni płacić za używanie aut w Krakowie. Może większość w końcu przesiadla by się do komunikacji miejskiej. Widać to w święta gdy słoiki do domu jadą. Ulice puste.

"mieszczanin" się wypowiedział, zapewne z tytułem docenta…

C
Czeremies
Studenci powinni płacić za używanie aut w Krakowie. Może większość w końcu przesiadla by się do komunikacji miejskiej. Widać to w święta gdy słoiki do domu jadą. Ulice puste.
B
Burmistrz Nowej Huty
Skoro w Krakowie jest więcej punktów ze sprzedażą alkoholu niż w Warszawie to trudno być w tym przypadku zdziwionym.Panu pre-zydentowi też jest to na rękę bo nawaleni mieszkańcy nie będą mu się wtrącać do jego pseudo rządzenia
m
mieszkaniec Krakowa
Przecież Kraków to tak naprawdę jedna wielka pijalnia alkoholu . AA odniósł się tylko do realiów panujących w mieście rządzonym przez obecny Magistrat .
S
Stefan
Nie potrafimy się promować, to mamy.
c
czesio
kochane władzunie mojego rodzinnego miasta - od co najmniej 20 lat zamieniacie je w jedną wielką zarzyganą anielsko-irlandzko-szkockimi wymiocinami knajpę, w której ryki pijanych hord tychże "turystów" rozlegają się od rana do wieczora - oraz w burdel dla śniadolicych z obolałymi z nieużywania jądrami - i nagle się dziwicie, że ktoś właśnie tak dosłownie postrzega KRK… róbta tak dalej… będzie lepiej…
G
Gg
2019-08-18T10:55:47 02:00, gerd:

"American Airlines zachęcają do wizyty w stolicy Węgier rejsem po Dunajcu." - błąd redaktora czy błąd linii lotniczej?

2019-08-18T11:17:39 02:00, kwaśniewski:

Twój błąd w czytaniu ?

Oczywiście, że nie. Zdążyli już poprawić.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska