- Kraków zamawia małe pojazdy, ponieważ są one potrzebne do obsługi tras, gdzie ze względu na wąskie ulice i drogi nie mogą przejechać standardowe autobusy. Mini autobusy mają być częściowo z niską podłogą, wyposażone w platformę dla osób poruszających się na wózkach, klimatyzację i monitoring. Silniki autobusów będą spełniały europejską normę Euro 6 - tłumaczy MPK SA w Krakowie.
Autobusy muszą by fabrycznie nowe. W wymaganiach przetargowych zamieszczono informację: Autobus ma być tak skonstruowany, aby możliwa była jego bezawaryjna długotrwała eksploatacja w temperaturach otaczającego powietrza w miejscach zacienionych od -30ºC do +40ºC. Długość pojazdu powinna mieścić się w przedziale od 5,8 do 7,6 m. Szerokość minimalna pojazdu to 1,95 m. W mini autobusach musi być co najmniej 20 miejsc, z czego 8 pełnowymiarowych miejsc siedzących oraz przynajmniej jedno stanowisko na wózek inwalidzki lub dziecięcy.
Należy podkreślić, że to nie pierwszy już przetarg na mini autobusy. Pierwszy został ogłoszony we wrześniu br., lecz wówczas nie wpłynęła żadna oferta. Dlatego 19 grudnia MPK SA w Krakowie zdecydowało się po raz drugi ogłosić postępowanie przetargowe na dostawę w formie leasingu 4 autobusów mini o długości 7,6 m. Oferty w ramach przetargu można było składać do 17 stycznia.
Za to będą cztery autobusy midi
- Przypomnijmy, że w styczniu tego roku MPK SA w Krakowie podpisało już umowę z konsorcjum firm Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. oraz Millennium Leasing Sp. z o.o. na dostawę w formie leasingu czterech nieco większych autobusów midi o długości ok. 9 metrów. Ich dostawa powinna zostać zrealizowana w październiku 2023 roku - wyjaśnia MPK.
- Ta dzielnica Krakowa przeszła ogromną metamorfozę! Dawniej były tu... pola
- Tu zakupów już nie zrobimy. Te sklepy zniknęły na dobre z krakowskich galerii
- TOP 10 miejsc na zimową wycieczkę w okolicach Krakowa!
- Oto 10 powodów, przez które życie w Krakowie bywa nieznośne
- Zobacz najpiękniejsze kreacje z małopolskich studniówek 2023 cz. II
