https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Jest wniosek do prezydenta w sprawie nowych estakad na Grzegórzkach

Piotr Drabik
Po ukończeniu kolejowej inwestycji pojawi się nowa przestrzeń pomiędzy Starym Miastem a Grzegórzkami
Po ukończeniu kolejowej inwestycji pojawi się nowa przestrzeń pomiędzy Starym Miastem a Grzegórzkami Andrzej Banas / Polska Press
Gmina powinna wydzierżawić tereny pod budowanymi estakadami kolejową pomiędzy ul. Kopernika a Miodwą, a planowanie urządzenia tego terenu oddać mieszkańcom i architektom – taki wniosek do prezydenta Krakowa szykują radni.

Projekt uchwały w tej sprawie zgłosił radny miejski Aleksander Miszalski (PO). – Od kilku miesięcy toczy się pseudo-debata na temat tego, co może powstać pod nowymi estakadami w centrum. Tak naprawdę ze strony władz miasta i PKP nie usłyszeliśmy zapewnienia, że zmiany będą konsultowane z mieszkańcami – wyjaśnia radny Miszalski.

Sprawa dotyczy modernizacji linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy–Rudzice. W jej ramach powstaną nowe (w sumie 850-metrowe) estakady na Grzegórzkach. Mieszkańcy obawiają się, że przestrzeń pomiędzy betonowymi podporami zostanie zagospodarowana wbrew ich woli np. na parking.

Dlatego radny Miszalski sugeruje władzom gminy cztery kroki w sprawie urządzenia nowej przestrzeni. Proponuje prezydentowi Krakowa wydzierżawienie gruntów pod estakadami od spółki PKP, powołanie zespołu z udziałem ekspertów i mieszkańców do utrzymania odpowiedniej funkcji tych działek, przeprowadzenie konsultacji społecznych i w końcu ogłoszenie konkursu architektonicznego na ostateczną koncepcje zagospodarowania terenu pod estakadami.

Od ulicy Kopernika aż po Miodową powstanie gigantyczna estakada.

Rusza największa inwestycja od lat, rewolucja w centrum Krakowa

– Taki konkurs przyniesie na pewno lepsze rozwiązanie niż tworzenie parkingu w centrum, który spowoduje jeszcze większy ruch. A co najważniejsze, nie spowoduje połączenia Starego Miasta z Grzegórzkami – mówi radny Ale­ksander Miszalski.

Kciuki za tym, aby został przegłosowany projekt uchwały w sprawie terenów pod estakadami trzymają radni z Dzielnicy II Grzegórzki. – Już w lipcu podczas spotkania kolejarze zapewniali nas, że są gotowi wydzierżawić ten teren gminie – przypomina Małgorzata Ciemięga, przewodnicząca „dwójki”.

Temat urządzenia nowej przestrzeni w centrum powróci na spotkaniu 5 września. Tego dnia o godz. 17.30 w siedzibie Rady Dzielnicy II (al. Daszyńskiego 22) mieszkańcy mają dowiedzieć się od urzędników więcej na temat kolejowej inwestycji i związanych z nią utrudnień.

– Do tej pory na nasze zaproszenie odpowiedział jedynie wicedyrektor Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu Łukasz Franek. Liczyliśmy na obecność wiceprezydenta Tadeusza Trzmiela, ale prawdopodobnie się nie pojawi – informuje Małgorzata Ciemięga.

WIDEO: Bezpieczna podróż w samochodzie. O czym warto pamiętać?

Autor: Dzień Dobry TVN, x-news

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 14

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
mieszkaniec
Czyżyk?? Miejsce ptaków w jest w lesie, wiec polecam tam wracać, a reszcie zostawić miasto w spokoju.
O ile na co dzień korzystam z komunikacji miejskiej bądź roweru, to niestety muszę posiadać samochód, bo często wyjeżdżam poza Kraków.
Zresztą nawet po Krakowie czasem trzeba pojechać, jak samochodem do Huty jedzie się 20 minut a tramwajem godzinę... sory, ale czasu na marnowanie nie mam. A po zakupy też pojechać trzeba...
T
TRAKER
Won cykliści na swoje wiochy !!!
s
samochodziarz
Naucz się słoiczku przepisów ruchu drogowego i uzyskaj tak jak inni prawo jazdy ABCDE to porozmawiamy miernoto , won do obory !!!
M
Mc
Rowery były, jest ich więcej a będzie jeszcze więcej (i bardzo dobrze). Tego nie zmienisz. A ciebie za kilka (naście/dziesiąt) lat już nie będzie, więc daruj sobie to trolowanie.
d
dr
A od naszego miasta WARA!
d
dr
zakichane słoiki. Zjechaliście się na tych swoich blaszanych szmelcach ze swoich wioch i będziecie rodowitym mieszkańcom "z dziada pradziada" miasto urządzać?
d
dr
Po pierwsze płać tutaj podatki, po drugie płać OC od tego pedałowego szmelcu.
k
krakowianin
Do czyżyk. Jeśli dla Ciebie luksusem jest poruszanie się po własnym mieście samochodem to wspólczuje mentalności parobka. Ciepła woda w kranie to też dla Ciebie luksus ?
Człowiek porażka
h
heh
Problem ze rzadza i mamy najmniej sciezek rowerowych w polsce warszawa ma juz 500km! To jest przepasc. Tam akurat pod estakada napewno powinna powstac szeroka 2 kierunkowa sciezka rowerowa 4m szerokosci po jednym pasie w kazda strone. Reszte mozna dowolnie zagospodarowac. Jako ze w centrum rowerem nie ma gdzie jechac. Ciezko uzasadnic usuwanie miejsc postojowych pod kamienicami zeby zrobic pas rowerowy, kierowcy tez by woleli zeby rowerzysci jechaki sobie platnami czy po wydzielonej trasie dworzec glowny wisla pod estakada, a nie szedali im sie pod nogami na ulicy. Napewno musi tam powstac szeroko sciezka rowerowa. Pewnie tez jakas zielen urzadzona nieco lawek. Miejsca postojowe sa tam raczej niepotrzebne. Na kazimierzu nie ma az tylu mieszkancow. Jak od jesieni bedzie strefa B i nikt oprocz mieszkancow tam nie wjedzie to sie znaczaco poluzni. Natomiast przyjezdni beda miec parkowanie na dietla i krakowskiej. Lepiej juz parkinf kubaturowy zbudowac pod placem wolnica niz marnowac idelany pas pod autostrade rowerowa. Potem powinna byc kladla nad wisla dla rowerow i pieszych na zablocie dalej pod nowa lacznice kolejowa sciezka powinna prowadzic i na wielicka. Pod lacznicami na zablociy powinien powstac park.
H
Heh
Lepiej zeby nie konsultowali bo mieszkanyc zrobia tam tylko betonowy parking zamiast przyjaznej przestrzeni wspolnej jak kawiarnie, sciezka rowerowa, zielen, lawki. Oczywiscie pare zatok prakingowych tez pewnie sie zmiesci. Choc wiemy jakie wyobrazenie maja mieszkamcy o przestrzeni publicznej szczyt estetyli to klepisko parkingowe. Chyba ze PO mysli o pseudomieszkancach ppdstawionych aktywistach to moze i skonsultuja poprawnie. Ja jednak preferuje merytokracje, specjalisci patrza holistycznie i wiedza lepiej niz indywidualne osoby. Indywidualne osoby moga decydowac o wlasnym mieszkaniu jak je urzadzic, a nie przestrzen srodmiejska.
k
krakowianka
po co remontować ,,hale targową,, czy nie lepiej zburzyć będą nowe miejsca dla deweloperów na bloki przecież jeszcze są nowe miejsca np. ,,planty krakowskie,, ,, błonia,, a może trzeba by zniszczyć cmentarze i tam też postawić bloki, sa tez parki np: ,,bednarskiego czy jordana,, zabudować wszystko
c
czyżyk
chcecie parkingów?
prosze bardzo,. oby za nowe planowanme stawki po 9 złotych za godzine. jak najbardziej.
a, i absolutny zakaz parkowania w strefach dróg wewnętrznych chodnikach na terenie całych Grzegórzek, bo to co teraz się tam dzieje, sczególnie w kwestii rozjeżdzania zieleńców to zgroza.
u, że drogo? no cóż, jesli chce sie luksusy w postaci używania samochodu w jednej z najlepiej skomunikowanych części maista...
l
luke
wolą mieszkańców jest parking + kilka małych lokali usługowych. remont hali targowej i podniesienie jej standardu jest tam o wiele bardziej potrzebne i korzystne niż picie kawy i czytanie książek 5 metrów pod pędzącym pociągiem.
k
krakowianin
Ale­ksander Miszalski kolejny szkodnik z PO. Tyle było lat na budowe parkingów to radni razem z nieudolnym prezydentem nie zrobili nic, w sprawie metra tez nic.
Miasto sie rozbudowuje przybywa mieszkanców, a wraz z nimi aut. Tęczowe lewactwo wraz z matołami z ZIKITu najchętniej budowało by ścieżki rowerowe, wykorzystywane 4 miesiące w roku przy ładnej pogodzie i tyle.
I kolejny baran Miszalski, drze jape ze wszystko tylko nie parking pod estakadą. A gdzie ludzie maja parkować ? Czy tylko jeżdzić MPK które durni radni i jeszcze głupsi pracownicy z ZIKITu zamienili ja jazde z udręką. Miasta się nie da przejechać nie zaliczając 3-4 przesiadek. Dramat
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska